INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 21. rokem

hyundai.pngV redakci jsme měli možnost otestovat hybridní vozidlo ze stáje Hyundai. Šlo o model IONIQ s výbavou Ultimate. Připravili jsme mu program vskutku nabitý. Konec konců je to vozidlo, které by svého majitele mělo dovést k jeho snům o lepší budoucnosti. Takže proč to nezkusit v každodenní praxi?

Na první pohled jde o líbivý vůz, který provokuje především svou zádí připomínající takt trochu kupé. Na zadní okénko je důmyslně umístěno křídlo, které dodává IONIQovi šmrnc. Karoserie představuje harmonický celek s podstatnou dávkou elegance. To se nám v redakci líbí. Možná je tento model v něčem trochu konzervativní, některými detaily hraje opatrně na futuristickou notu, ale rozhodně je to vůz, který si vybere člověk s dobrým vkusem. 

Ne jinak tomu je v případě interiéru. Spíše než vozidlo za téměř 850 000 korun připomíná mnohem dražší limuzíny. Vše promyšleně vyladěno. Blue Drive se odráží v designu velmi citlivým způsobem. Od výdechů klimatizace, přes středový panel ověnčený barevným dotykovým osmipalcovým displejem až po detaily kožených sedadel. U nich se zastavíme. Jsou totiž tvarovaná pro řidiče všech váhových a velikostních kategorií, alespoň tedy ta přední. Příjemně se v hybridu zabydlí jak útlá vysoká topmodelka, tak muž připomínající typického italského účetního z osmdesátkových filmů. Díky zploštělému věnci volantu, který má evokovat spíše sporťák, bychom se nebáli posadit na místo řidiče ani v těhotenství. Bříško zkrátka pro majitele tohoto vozu není překážkou a nemusí díky tomu shánět vlastního šoféra, který i s oblekem váží sotva 65 kg. Trochu nás mrzí absence klasických budíků, které prostě milujeme, ale nemůžeme říct, že přístrojový panel by nebyl šikovně řešený. Je poněkud uklidňující moci pozorovat toky energie ve vozidle a úroveň nabití akumulátorů. Chválíme též využití ekologicky šetrných materiálů, celkovou ergonomii i uspořádání vnitřního prostředí, jež bude vyhovovat dokonce těm nejnáročnějším. Uložení tabletu, bezdrátové nabíjení telefonu, propojení smartphonu s vozidlem – žádný problém!

Vzhled ale může být i trochu matoucí. Svým zpracováním vyvolává na veřejnosti dojem, že IONIQ bude pěkný dravec. Jízdní vlastnosti si ale z našeho pohledu zamiluje spíše člověk toužící po pocitu souznění a jistoty. Tento požadavek dokáže hybrid od Hyundai splnit na jedničku. V zatáčkách i na nerovnostech se IONIQ chová jako opravdový gentleman a člověku se z té dávky zdvořilosti chce dělat další dobré skutky.

Tohle auto nás navíc něco velmi podstatného naučilo. Nejde o to, jak rychle a s jakým množstvím zbytečně vyprodukovaného testosteronu se z místa A dostanete do místa B. Hlavní je to, jak moc si jízdu užijete, jak dobře a pohodově vás dokáže naladit, jak si vlastně za volantem můžete odpočinout třeba od manažerského chaosu. S nadsázkou řečeno by mělo být na předpis pro všechny, kteří se snaží najít cestu ke zklidnění mysli, k navození pohody, srovnání emocí. V jeho jízdních vlastnostech je totiž cosi zenového. V tomhle autě se člověk prostě nestresuje. Možná je to dáno tím, že po stisknutí tlačítka bezklíčkového zapalování si za vás pohonná jednotka vše řídí po svém. Podle situace pracuje buď zážehový motor, elektromotor, nebo to spolu „táhnou v tandemu“ ještě s Li-Pol akumulátory. Možná je to komfortně seřízeným podvozkem, možná bezchybnou a spolehlivou šestistupňovou dvojspojkovou převodovkou DCT, již si jihokorejský výrobce vyvinul sám a podle svých představ.

Co se spotřeby týče, výrobcem deklarované hodnoty 3,4 l na 100 km jsme nedosáhli. Avšak ani cifra 4,9 l není vůbec špatným výsledkem.
Jaký závěr? Měřeno našimi zkušenostmi i potřebami jde o vůz, který by si zasloužil patřičné pozornosti například v těch firmách, kde mají vstřícný vztah k udržitelnosti, milují pohodlí a novinky. Je velmi podařeným kompromisem, na němž nebude bit ani vyznavač komfortu, ani zastánce ekologických trendů. Je to důstojný manažerský vůz, který přitahuje pozornost a svým pasažérům se vždy snaží nabídnout kultivovaný zážitek z jízdy.

Kateřina Šimková

Slovo ke dni

  • Vesnice, jak ji možná neznáte

    Lidé na vsi jsou prý konzervativní, zaostalí a možná i hloupí. Ano, tak o nich často smýšlí zejména město. Avšak mýlí se, jak ukázal i čerstvý průzkum Asociace malých a střeních podniků a živnostníků ČR. Vyšlo jim, že zemědělci jsou v digitalizaci dál než průmysl. K čemu nejmodernější technologie využívají? Například satelitní navigaci k zjišťování dat o svých pozemcích a pěstovaných plodinách. Sbírají informace všude tam, kde potřebují znát přesnou situaci online. Není pro ně ani neznámý pojem internet zvířat, i na venkově se daří umělé inteligenci... V rostlinné i živočišné výrobě se už bez systémů tzv. přesného zemědělství neobejdou. A to se venkované musí vyrovnat s překážkami, které v městských aglomeracích nemají, kupříkladu se špatným pokrytím vysokorychlostními internetovými službami nebo s horším přístupem k investičním...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Srpen 2019

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtocz

Duševní vlastnictví

upv logo

Patentová ochrana v zahraničí prostřednictvím Smlouvy o patentové spolupráci 19. červenec 2019

České podniky si stále častěji (nebo spíše – stále ještě nedostatečně) uvědomují, že ochrana průmyslového vlastnictví představuje jeden z nástrojů, jak úspěšně rozvíjet a inovovat výrobu a stát se úspěšným na globalizovaném trhu. Jednou z možností, jak ochránit nové technické řešení – vynález, je patentová ochrana. Pokud se pro ni přihlašovatel rozhodne, zpravidla nejprve žádá o národní patentovou ochranu. Ta však sama o sobě nestačí, neboť český patent platí jen v České republice a jinde v zahraničí toto patentované řešení může kdokoliv využívat a prodávat. Proto je vhodné získat patentovou ochranu i v zemích, kde je předpoklad, že chráněné řešení má tržní potenciál.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300 cps vetsi 300AVLOGOM3

INZERCE