INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 22. rokem

089bPrvní technologie svého druhu na světě, realizovaná v rámci vlastního vývoje, zvyšuje účinnost řazení hybridních vozidel a nyní je již připravena pro velkosériovou výrobu. Active Shift Control zkracuje dobu řazení o 30 % a zajišťuje o 50 % hladší řazení v porovnání s konvenčními převodovkami hybridních automobilů.

Společnost Hyundai vyvinula jako první na světě technologii pro aktivní řízení převodovky. Systémem s označením ASC (Active Shift Control) budou vybavována budoucí vozidla Hyundai a Kia s hybridním pohonem. Tato inovace optimalizuje účinnost převodovky sledováním procesu řazení 500krát za sekundu a precizním řízením přenosu hnací síly elektromotoru hybridní soustavy, a umožňuje tak rychlejší řazení.

ASC ovlivňuje výkon elektromotoru při synchronizaci otáček převodovky a otáček výstupního hřídele použitím softwaru řídicí logiky, vyvinutého společností Hyundai, což 089azkracuje dobu řazení o 30 %. ASC navíc zmenšuje nežádoucí pohyby karoserie vozidla (v důsledku malého zpomalování a zrychlování během řazení) o 50 % v porovnání se současnými hybridními vozidly, a to díky hladšímu průběhu řazení, které je navzdory tomu rychlejší.

„Vývoj první technologie ASC na světě je pozoruhodnou inovací společnosti Hyundai,“ řekl Kyoung-Joon Chang, viceprezident a vedoucí skupiny pro řízení pohonných jednotek skupiny Hyundai Motor Group. „Tato technologie zavádí nové paradigma pro automatické převodovky, protože poprvé používá elektromotor pro řízení procesu řazení. Dramatické zlepšení řazení přináší zkrácení doby řazení a hladší jízdu pro cestující.“

Inovace: nezávisle vyvinutá řídicí logika pro elektromotor

Konvenční hybridní vozidla používají pro řazení hydraulická čerpadla, jejichž nevýhodou je pomalé a málo precizní řazení. Také kapalinové měniče momentu byly dosud pro přenos hnací síly elektromotoru v systému hybridního pohonu neefektivní, protože přenos hnací síly je u nich spojen s energetickými ztrátami a vyžadují delší doby řazení, aby byla zaručena hladší změna převodových stupňů.

Technologie ASC používá standardní elektromotor hybridní soustavy pro řízení řazení bez jakýchkoli dalších prvků. Řídicí jednotka sledováním řazení v reálném čase zajišťuje synchronizaci otáček vstupních a výstupních hřídelů, a tím zvyšuje účinnost. Výsledkem jsou kratší doby řazení v porovnání se současnými hybridními vozidly.

Legenda: Motor Control – řídicí jednotka elektromotoru; Engine – spalovací motor; Engine Clutch – spojka spalovacího motoru; Motor – elektromotor; Converter – měnič; Precise Shift Control – precizní řízení řazení; (500 times per second) – (500krát za sekundu)

Konvenční převodovky hybridních modelů mají problém s hladkostí řazení, protože je pro ně téměř nemožné zohledňovat faktory, jako jsou stav vozovky nebo změny teploty oleje. ASC však využívá technologii uvnitř elektromotoru, jež vyhodnocuje externí i interní podmínky, a tím přispívá k 50% zmenšení nežádoucích pohybů karoserie vozidla při řazení. Technologie ASC prodlouží hladším a optimalizovaným řazením také životnost měniče.

Nová technologie bude mít premiéru v nadcházejícím modelu Hyundai Sonata Plug-In Hybrid 2020. Později budou její přínosy využívat další budoucí hybridní modely Hyundai a Kia. Hyundai se snaží nabízet zákazníkům výjimečné zážitky z jízdy, a proto vyvíjí pro svá vozidla optimalizovaná elektrická a hybridní poháněcí ústrojí.

(tz)

Slovo ke dni

  • Když prsty zahálejí

    Člověk by měl držet krok s rychlým postupem technologií. To jsem si znovu uvědomil, když jsem dostal do ruky nový smartphone. Ten umí nejen psát, ale i odezírat z úst a slova převádět na text. Proč to tedy nevyzkoušet? Nechám tentokrát prsty zahálet a zkusím namluvit svoji první glosu. A uvidím, jestli umělá inteligence dokáže být stejně dobrá, nebo dokonce lepší než ta přirozená. Začnu tedy do mikrofonu diktovat, první slova se objevila na displeji a k nim přibyla další. Nakonec z toho vznikla smysluplná věta a věty daly dohromady hotový text. A výsledek? Až na jednu hrubku naprosto perfektní! Takže to vypadá že moje prsty budou stále víc zahálet a víc toho zůstane pro pusu.

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2020

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtoczupv logo 56

Duševní vlastnictví

lukas zmeskal

Průmyslová práva se dotýkají každé firmy 18. červen 2020

Ochránit nápad, na němž stojí podnikání, je pro firmu buď samozřejmost, anebo záležitost, jíž nevěnuje velkou pozornost. Mgr. Lukáš Zmeškal se během své praxe patentového zástupce setkává s oběma případy. Jako partner ve společnosti patentových zástupců Langrova, s.r.o., v Plzni i jako předseda Českého svazu vynálezců a zlepšovatelů či spoluorganizátor mezinárodní výstavy technologických novinek, patentů a inovací Invent Arena v Třinci (ta letošní se posouvá až na rok 2021) se již setkal s řadou příběhů, které svým způsobem píší dějiny podnikání u nás. Jak právě on nahlíží na ochranu duševního vlastnictví?

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma 30 let Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300 cps vetsi 300AVLOGOM3 

INZERCE