INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

ilust foto01Peugeot v ČR v roce 2019 dosáhl třetím rokem po sobě rekordní prodeje. Loňský rok překonal o 522 vozů a s tržním podílem 5,22 % postoupil v žebříčku automobilek o jednu příčku na 5. pozici.

Přestože rok 2019 s mnoha výkyvy a celkovým poklesem -4 % nenabídl optimální podmínky pro rekordní prodeje, značka Peugeot v ČR dokázala po celých 12 měsíců vykazovat stabilitu a konstantní nárůst, a díky tomu k rekordním výsledkům dospěla. Na konci roku tak mohla oslavovat nejlepší prodej za 23 let působení na českém trhu. Celkový počet registrací značky Peugeot v roce 2019 činil 14 100 vozů, což představuje nárůst o 3,8 % oproti roku 2018.

Osobní vozy zajistily růst značky

O celkový nárůst prodejů se v loňském roce zasloužily zejména osobní vozy. Peugeot jich prodal 11 346, tedy o 554 (+ 5,1%) více než v přecházejícím roce, což ho posunulo ze 6. na 5. příčku v pořadí automobilek. Peugeot se tak stal nejrychleji rostoucí automobilkou s první desítce značek na českém trhu osobních vozů.

Pozici nejprodávanějšího osobního modelu značky a současně neprodávanějšího malého SUV v Česku obhájil Peugeot 2008. Vůz, který je od ledna 2020 nahrazen nástupcem, novým Peugeotem 2008, se v roce 2019 prodal v počtu 3 090 kusů, čímž se na prodejích osobních vozů značky Peugeot podílel více než jednou čtvrtinou. V celkovém meziročním nárůstu mu zabránilo až zastavení výroby a vyčerpání skladových zásob před přechodem na nový model. Naopak výrazný růstový trend zaznamenalo další z řady SUV, Peugeot 3008, jehož prodeje se meziročně zvýšily o 17,8 % (251 ks) na celkových 1 664 vozů. K úspěchu SUV modelů přispěl i Peugeot 5008 s 1198 prodanými vozy a 4,3% nárůstem. V loňském roce si dobře vedl také model Peugeot 508, a to jak ve verzi fastback, tak v nedávno uvedené verzi SW. Společně zajistily 443 registrací.

Ilust foto02tabilita v kategorii LCV

Trh lehkých užitkových vozů v ČR se v loňském roce držel na téměř stejné úrovni jako v roce 2018 (+1,0 %). Podobný stabilní vývoj se projevil i u lehkých užitkových vozů značky Peugeot, kterých se registrovalo 2 754 kusů, což je o 32 (1,1 %) méně než v roce 2018. Peugeot dosáhl tržního podílu 13,29 % a druhé pozice v pořadí automobilek.

Nejvíce registrací zajistil model Peugeot Boxer (1851 ks) a i přes 15,4% pokles udržel se značným náskokem pozici nejprodávanějšího užitkového vozu v ČR. Výrazný, více než stoprocentní, nárůst zaznamenala střední dodávka Peugeot Expert, která s 619 registrovanými vozy obsadila 20,3 % svého segmentu a postoupila v rámci něj na druhé místo.

Marco Venturini, ředitel značky Peugeot v ČR: „S prodejními výsledky značky Peugeot v roce 2019 jsme nadmíru spokojeni, zejména pak s více než pětiprocentním podílem na trhu, protože překonat tuto hranici bylo pro nás vždy metou. V každém z 12 uplynulých měsíců jsme se ubránili výkyvům prodeje a udržovali jsme konstantní růst. Výsledkem je 14 100 registrovaných vozů, čímž se blížíme takřka dvojnásobku prodeje, který jsme dosahovali na českém trhu před 10 lety. Svědčí to o dlouhodobém růstu značky Peugeot, současně to pro nás ovšem představuje závazek v tomto růstu pokračovat i nadále. Prvními významnými kroky ke splnění našeho cíle jsou modely nový Peugeot 208 a nové SUV Peugeot 2008, jejichž prodej se v našich koncesích právě rozbíhá.“

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3