INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Společnost Anderson Willinger představila výsledky výzkumu „AW SalaryScope Predictor" se zaměřením na vývoj trendů v lidských zdrojích v segmentu pojišťovnictví. Vyplývá z něj, že růst platů vedoucích zaměstnanců pojišťoven má stoupající tendenci převážně u pozic, na něž se váže boj o nové zákazníky, udržení a rozvoj stávajících klientů či sledování výkonu a efektivity. Naopak vzhledem k vývoji ekonomické situace stagnují či klesají platy manažerů v oblastech provozu, financí, lidských zdrojů a v právních odděleních a to mnohdy o 7 až 10 procent.

Trendy v lidských zdrojích v pojišťovnictví v roce 2012

Nadcházející rok bude v oblasti pojišťovnictví ve znamení bankopojištění, tedy, kombinovaných finančních produktů banky a pojištění, které budou velmi chytře zacíleny na určité skupiny klientů. Tento trend se samozřejmě promítne i do oblasti lidských zdrojů a po odbornících definujících a precizujících takové skupiny stoupne poptávka.

Podle výzkumu, jedna z mála pozic v oblasti pojišťovnictví, jejíž ohodnocení mírně stoupne i v příštím roce je oddělení péče o zákazníky, vyžadující nové, strategičtější a do určité míry i chytřejší způsoby komunikace s klienty zahrnující nejnovější technologie. S tím souvisí i oblast business development, kde se budou rozšiřovat týmy.

„Vzhledem k nynějšímu ekonomickému vývoji a zvýšené potřebě zvažovat každý krok, očekáváme i větší důraz na oblast risku. Stejně jako každá komerční společnost, i pojišťovny si budou hlídat a více sledovat čas a náklady operací a budou zvyšovat požadavky na kvalitu," řekla Lucie Teisler, ředitelka společnosti Anderson Willinger.

Vzhledem k vývoji evropské i domácí ekonomiky, bude i nadále kariéra v pojišťovnictví atraktivní, ale jenom v oblastech cílících přímo na zákazníky a segmenty trhu a uplatní se zde především „dravci". Stejně jako v jiných sférách, v pojišťovnictví poroste důraz na dosahování výsledků s menším počtem zaměstnanců. Doprovodným jevem bude kumulace odpovědnosti několika různých pozic do jedné. V převážné většině zemí regionu CEE musí i nejvyšší management počítat s tendencí k úsporám na mzdách a omezování zavedených benefitů.

SHRNUTÍ TRENDŮ V OBLASTI POJIŠTOVNICTVÍ

• Posílení týmů se zaměřením na jednotlivé segmenty trhu s přímým dopadem na interní distribuční výkon

• Tlak na lepší výsledky týmů orientovaných na zákaznické vztahy

• Posílení týmu v oblasti rozvoje obchodu zaměřených na 3. strany (s výjimkou MLM a makléřů)

• Přezkoumání týmů risku a jejich připravenost na neočekávaný risk

• Kvalita, čas a náklady operací a funkcí back office budou přezkoumány

Výsledky AW průzkumu vycházejí z informací získaných kombinací vlastního AW dlouhodobého mapování vývoje platů v daném segmentu, tržní analýzy a projekce pohledu předních HR a top manažerů. Průzkum je verifikován interními informacemi o platových úrovních hlavních hráčů dané kategorie resp. segmentu. Údaje o předpokládaném vývoji podléhají následné recenzi několika předních finančních organizací. Sběr a vyhodnocení dat proběhlo v období říjen-listopad 2011.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3