INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
dm_Logo_Claim_CZ_4cZnamenité obchodní výsledky v roce otevření 200. prodejny dm v České republice oznámila společnost dm drogerie markt s.r.o. k 30. 9. 2011: V obchodním roce 2010/2011 dm Česká republika zvýšila obrat o 9,62 % na 5,886 mld. Kč, což znamená výrazné posílení pozice na českém drogistickém trhu ve formě zvýšení podílu o 2,5 % (zdroj: Nielsen Summary Level Report Drug, 09/2010 – 08/2011 vs. 09/2009 – 08/2010).

dm Rakousko společně se svými 100% dceřinými společnostmi ve střední a jihovýchodní Evropě (tj. v České republice, Maďarsku, na Slovensku, ve Slovinsku, Chorvatsku, Srbsku, Bosně a Hercegovině, Rumunsku a Bulharsku), dosáhla celkového obratu ve výši 1,687 mld. EUR, což odpovídá růstu o 7,23 %. Současně se velmi jasně ukázalo, kdo hraje roli tzv. průkopníka v jihovýchodní Evropě: Dceřiné společnosti rakouské „matky" poprvé za dobu svého působení překročily miliardovou hranici v dosaženém obratu (nárůst o 8,94 procent na 1,044 mld. EUR, přičemž obzvláště mladé dm v Rumunsku, Bulharsku a Bosně a Hercegovině v sobě skrývají potenciál silného růstu.

Celá skupina dm včetně dm Německo vykazuje v obchodním roce 2010/2011 růst obratu o 9,29 procent na 6,172 mld. EUR.

„Důsledné a vytrvalé úsilí o vynikající kvalitu"

„Nadmíru pozitivní vývoj nás jako dm Českou republiku, tak také jako celý koncern dm samozřejmě velmi těší. Spatřujeme v něm vyjádření a důsledek našeho vytrvalého úsilí o dosahování vynikající kvality v každé prodejně a pro každého zákazníka," říká Gerhard Fischer, jednatel dm Česká republika.

Dlouhodobé investice do sítě prodejen

Ve srovnání s předchozím obchodním rokem rozšířila dm drogerie markt s.r.o. svou prodejní síť otevřením 12 nových prodejen na celkový počet 200. dm Rakousko vč. svých dceřiných společností pak o 62 prodejních míst na celkem 1 280 prodejen. Spolu s Německem, kde je v současnosti otevřeno 1 256 dm prodejen, disponuje skupina dm v celé Evropě 2 536 prodejnami.

„Do sítě prodejen dm v České republice jsme v uplynulém obchodním roce investovali v součtu cca 110 mil. Kč. 80 % této částky jsme vložili do rozšíření naší prodejní sítě. Další investice mířily do kvalitativní modernizace stávajících prodejen, abychom našim stávajícím zákazníkům i nadále nabízeli ty nejatraktivnější prodejny na nejlepších místech a nejvyšší komfort při nakupování," zdůraznil Gerhard Fischer neustálý rozvoj konceptu dm prodejen jako „celistvého uměleckého díla".

Slavnostní otevření 200. prodejny dm v České republice

dm drogerie markt s.r.o. dne 2. 9. 2011 slavnostně otevřela svou 200. prodejnu v České republice, a to v pražském Avion Shopping Parku. „200. prodejna dm disponuje nejmodernějším vybavením a designem. K tomu patří nové designové elementy, jako jsou regálové prvky pro zviditelnění sortimentu základních biopotravin značky Alnatura nebo regálové děliče profilujícího sortimentu Men´s world a přírodní kosmetiky, které přispívají k lepší orientaci zákazníků v prodejnách dm," řekla Markéta Kajabová, vedoucí resortu expanze.

5 mil Kč na společenskou zodpovědnost a trvalou udržitelnost

Součástí dm filozofie je jasně definovaný záměr „působit příkladně ve svém okolí." U příležitosti otevření 200. prodejny dm v České republice tak dm investovala celkem 5 mil. Kč do preventivních programů a projektů na podporu trvalé udržitelnosti.

Více než 24 000 dětí se učilo, jak správně pečovat o chrup

V dubnu 2011 se dm rozhodla pomoci dětem a jejich rodičům v oblasti správné péče o zuby prostřednictvím dm preventivního programu s názvem „Veselé zoubky". Více než 24 000 dětí z více než 200 škol z celé České republiky zhlédlo zábavně vzdělávací film „Jak se dostat Hurvínkovi na zoubek" a procvičilo si správné čištění zoubků. „Velké poděkování patří Divadlu Spejbla a Hurvínka, se kterým jsme vzdělávací film natočili, neboť film je natolik zábavný a zároveň poučný, že strhne pozornost nejen dětí, ale i dospělého diváka. Není v něm nouze o vtip a zábavu a přitom splňuje svůj vzdělávací cíl," doplňuje Markéta Kajabová. Pro rodiče školáků dm připravila ve spolupráci s Prof. MUDr. Martinou Kukletovou edukační brožuru s radami a postupy pro správnou ústní hygienu.

Koncept opakovaně použitelných nákupních tašek

Souběžně s tímto byla v život uvedena některá opatření z oblasti trvalé udržitelnosti, jakými byla např. změna nabídky nákupních tašek z konceptu tašek jednorázových na koncept tašek určených k opakovanému používání, který je šetrnější k životnímu prostředí. Tomuto předcházela již před rokem a půl změna nabídky nákupních tašek na tašky vyrobené z recyklovaného plastu. V dalším kroku rozšířila dm nabídku opakovaně použitelných tašek a začala zákazníkům nabízet ojedinělou bavlněnou tašku, kterou lze v případě jejího poškození kdykoliv v kterékoliv dm v České republice vyměnit za novou. Cílem tohoto promyšleného konceptu je nabídnout zákazníkům možnost šetřit zdroje naší planety a zacházet s nimi zodpovědněji. Proto dm v srpnu letošního roku odměnila své uvědomělé zákazníky, kteří se při nákupu vzdali plastové tašky vydávané k nákupu zdarma, více než 2,5 mil. tzv. eko-bodů, jež připsala na jejich active beauty konta. Následně byly od září 2011 dm plastové tašky, dosud vydávané k nákupu zdarma, zpoplatněny ekopříspěvkem ve výši 1,90 Kč/ks. Takto získané prostředky budou následně investovány do atraktivní nabídky nákupních tašek určených k opakovanému používání a do nejrůznějších aktivit, při kterých věrní zákazníci získají takovéto praktické tašky výměnou za active beauty body.

Více než 1 mil. zákazníků vlastní dm active beauty zákaznickou kartu

O tom, že je dm oblíbená mezi zákazníky, svědčí také v obchodním roce 2010/2011 nejen zvyšující se obrat a podíl na trhu, ale také počet věrných zákazníků společnosti dm. „Počet členů věrnostního programu dm active beauty svět výhod stále roste a k 30. 9. 2011 vykazuje již více než jeden milion členů.

Zákazníci oceňují výhody tohoto věrnostního programu a dm neustále rozšiřuje nabídku výhod. dm je se členy active beauty světa výhod v úzkém kontaktu zejména prostřednictvím pravidelných mailingů a newsletterů. „V obchodním roce 2010/2011 dm uskutečnila více než 3,7 milionů přímých kontaktů se svými zákazníky prostřednictvím direct marketingu," dodala prokuristka společnosti Martina Horká.

„Také stále oblíbenější program dm babybonus dokazuje důvěru zákazníků k dm, když k 30. 9. 2011 v něm registrujeme již téměř 151 000 těhotných žen a rodičů dětí do tří let věku. To odpovídá 41% růstu oproti předchozímu roku," shrnula Martina Horká.

Bio má v dm své místo

Stejně jako v uplynulém roce se i letos dm stala v září partnerem Měsíce biopotravin. Bio má v dm své místo. „V současnosti zahrnuje portfolio biopotravin a bio nápojů v dm již více než 600 výrobků, sortiment kontrolované přírodní kosmetiky pak více než 120 položek," zhodnotila paní Horká.

„Všechny biopotraviny i kontrolovaná přírodní kosmetika, mají národní či mezinárodní ochrannou známku a jsou pro zákazníky zárukou kvality. Zároveň jim tato certifikace umožňuje snadnější orientaci v sortimentu dm," vysvětlila paní Horká a dodává: „Naším hlavním záměrem je tento sortiment i nadále rozšiřovat podle přání zákazníků."

Silná pozice dm privátních značek

Některé privátní značky společnosti dm oslavily v obchodním roce 2010/2011 již 15 let své existence. Skutečnost, že tyto značky působí na trhu tak dlouhou dobu, potvrzuje neustále se zvyšující zájem zákazníků o kvalitní produkty dm privátních značek a také dlouhá tradice, kterou si tyto značky udržují. Své jubileum oslavily značky babylove, Sundance a Jessa. Za zmínku také stojí dm privátní značka s.he stylezone určená pro cílovou skupinu mladých lidí, která v tomto roce přišla s novým, ojedinělým a inovativním designem.

„Právě na cílovou skupinu mladých lidí je mimo jiné zaměřena i nová reklamní strategie, doprovázená svěžími a mnohdy překvapivými vizuálními motivy a intenzivnějším využíváním medií, jako je televize a on-line média, zejména oblast sociálních sítí. Náš vstup na Facebook je spojen s neočekávaným úspěchem," říká Martina Horká.

dm je také úspěšným zaměstnavatelem

Společnost dm drogerie markt s.r.o. zaměstnává v současnosti 1 910 spolupracovníků. dm Rakousko se svými dceřinými společnostmi k 30. 9. 2011 vykazuje 13 629 spolupracovníků. Společně s dm Německo nabízí skupina dm jako celek jistotu pracovního uplatnění pro celkem 39 079 pracovníků.

„O tom, že je dm úspěšná i jako zaměstnavatel, svědčí ocenění „Společnost přátelská rodině", které dm získala v dubnu 2011. Síť mateřských center o. s. vybírala z 15 nominovaných organizací a ocenila mezi nimi i společnost dm. Rozhodující pro tuto volbu bylo, že společnost je schopna nabídnout svým zaměstnancům více, než je v České republice běžné," uvedl Gerhard Fischer.

Spolupracovníkům dm je umožněno dále se vzdělávat. K nabídce dm vzdělávacího programu patří interní vzdělávací programy a také programy z Evropských strukturálních fondů.

 • Zvýšení obratu o 9,62 % na 5,886 mld. Kč v dm Česká republika; více než 1 mld. EUR obratu v dceřiných společnostech dm Rakousko

• Otevření 200. prodejny dm v České republice

• 5 mil. Kč investováno do projektů společenské zodpovědnosti a trvalé udržitelnosti

• Více než 1 mil. zákazníků vlastní dm active beauty zákaznickou kartu

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3