INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 22. rokem

k m 1 kopieSkupina Konica Minolta vykázala za rok 2019 tržby ve výši 2,144 miliardy korun a zisk před zdaněním (EBIT) podle mezinárodních účetních standardů 138 milionů korun.

Přestože došlo k poklesu tržeb o 8 % a zisku o 21 %, navázala Konica Minolta na mimořádný rok 2018 a dosáhla druhých nejlepších výsledků v historii českého zastoupení. Pomohlo ji k tomu především upevnění pozice v segmentu dodavatelů IT služeb, vývoj vlastních softwarových řešení a rozvoj nových technologií. Z 16 zemí střední a východní Evropy, kde Konica Minolta působí, jsou tržby na českém trhu druhé nejvyšší.

„Výsledky našeho hospodaření jsou dobrou zprávou zvlášť v době, kdy všichni hovoří o nastupující celosvětové recesi a propouštění. V České republice jsme primárně obchodní společnost a výkyvy v poptávce se nám logicky nevyhnou. Z dnešního úhlu pohledu hodnotím rok 2019 jako splněný domácí úkol, který nám pomůže zvládnout nadcházející období,“ uvedl Pavel Čurda, generální ředitel Konica Minolta Business Solutions Czech s tím, že rok 2018 byl rekordní mimo jiné díky konsolidaci výsledků se společností Webcom.

Konica Minolta je v ČR dlouhodobě lídrem mezi dodavateli kancelářských tiskových řešení i produkčních tiskáren. V posledních letech však již překonala maximální prodejní potenciál v těchto segmentech. „Vloni jsme proto výrazně investovali do nových technologií. Vyvíjíme vlastní softwarová řešení z oblasti digitalizace a správy dat, rozvíjíme služby pro takzvané Inteligentní kanceláře nebo technologie pro videoanalytiku,“ informoval P. Čurda. Například divize IT služeb se loni na výsledcích Konica Minolta podílela téměř z 30 %. Tržby v oblasti tzv. industriálního tisku se zvýšily čtyřnásobně a v segmentu kamerových systémů vzrostly na více než desetinásobek. Mezi nejvýznamnější zakázky roku 2019 patřila například řešení pro Českou spořitelnu, ČEZ, Raiffeisenbank, Letiště Praha, nebo Unipetrol.

„Uzavření většiny kancelářských provozů v době nouzového stavu a navazující omezení se v budoucnu samozřejmě negativně projeví na našem hospodaření. Nicméně se ukazuje prozíravost transformace Konica Minolta z dodavatele tiskových řešení na poskytovatele IT služeb. Mateřský koncern změnil celofiremní strategii již před několika lety a investoval miliardy korun do akvizic a vývoje nových technologií. To je silný základ, z něhož budeme v příštích letech profitovat navzdory všem omezením,“ uzavřel P. Čurda.

V segmentu tiskových řešení drží Konica Minolta na českém trhu s výrazným odstupem první pozice. V loňském roce uvedla na trh celou novou řadu multifunkčních tiskových zařízení, což by ji mělo zajistit stabilní prodeje i v této tradiční oblasti. Model bizhub 250i se stal v roce 2019 podle společnosti Infosource vůbec nejúspěšnějším zařízením ve své kategorii.

Tisková zařízení:

Tržní podíly Konica Minolta v ČR dosáhly v případě černobílých produkčních strojů 66,7 % a v segmentu barevných digitálních produkčních strojů 61,8 %. Na trhu barevných kancelářských multifunkčních zařízení formátu A3 činil podíl společnosti 33 %. U černobílých multifunkčních přístrojů formátu A3 pak dosáhla Konica Minolta tržního podílu 41,4 %. Třiadvacetiprocentní podíl trhu pak Konica Minolta drží v segmentech kancelářských multifunkčních tiskáren formátu A4.

O společnosti Konica Minolta Holding, Inc. 

Konica Minolta, Inc. je globální technologická společnost poskytující inovativní řešení pro podniky a instituce. Její silné stránky spočívají v kombinování moderních materiálů a klíčových technologií pokročilé zobrazovací techniky, optiky, snímání či nano-zpracování. Konica Minolta vytváří hodnoty, které pomáhají zákazníkům řešit jejich pracovní výzvy a procesy. V éře internetu věcí využívá svých hlubokých odborných znalostí digitálních technologií a prochází obchodní transformací v digitální společnost poskytující sofistikovaná řešení. Při vytváření inovací spolupracuje s akademickými, průmyslovými i podnikatelskými partnery. Konica Minolta má sídlo v Tokiu a v jejích koncernových společnostech působí v 50 zemích více než 43 000 zaměstnanců. Své produkty a služby nabízí ve 150 zemích celého světa.

O společnosti Konica Minolta Business Solutions Czech

Konica Minolta Business Solutions Czech spol. s r. o. je součástí celosvětové sítě a uspokojuje potřeby, které vznikají na českém trhu, a pečuje o české zákazníky. Servisní kompetenci prokazuje certifikát nejlepší servisní organizace v Evropě za rok 2014. Pozici na trhu podtrhují i tržní podíly roku 2019 – Konica Minolta je v České republice číslo jedna v produkčním tisku s podílem 64,3 %. Lídrem trhu je i v prodeji barevných multifunkčních zařízení (33 %) a prodeji černobílých multifunkčních zařízení (41,4 %). Velký důraz klade na rozvoj IT služeb. Z hlediska obratu je v této oblasti české zastoupení jedno z nejúspěšnější ze všech zemí Konica Minolta regionu střední a východní Evropy. Konkrétně se zaměřuje například poskytování ERP a CRM systémů, ECM a DMS řešení, služeb spojených se zabezpečením IT infrastruktury a snížením administrativní zátěže. Konica Minolta Business Solutions Czech je zároveň výhradním distributorem produktů firmy SourceCode, BPM systému K2, na českém a slovenském trhu. Více informací na www.konicaminolta.cz.

(tz)

Slovo ke dni

  • Když prsty zahálejí

    Člověk by měl držet krok s rychlým postupem technologií. To jsem si znovu uvědomil, když jsem dostal do ruky nový smartphone. Ten umí nejen psát, ale i odezírat z úst a slova převádět na text. Proč to tedy nevyzkoušet? Nechám tentokrát prsty zahálet a zkusím namluvit svoji první glosu. A uvidím, jestli umělá inteligence dokáže být stejně dobrá, nebo dokonce lepší než ta přirozená. Začnu tedy do mikrofonu diktovat, první slova se objevila na displeji a k nim přibyla další. Nakonec z toho vznikla smysluplná věta a věty daly dohromady hotový text. A výsledek? Až na jednu hrubku naprosto perfektní! Takže to vypadá že moje prsty budou stále víc zahálet a víc toho zůstane pro pusu.

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2020

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtoczupv logo 56

Duševní vlastnictví

lukas zmeskal

Průmyslová práva se dotýkají každé firmy 18. červen 2020

Ochránit nápad, na němž stojí podnikání, je pro firmu buď samozřejmost, anebo záležitost, jíž nevěnuje velkou pozornost. Mgr. Lukáš Zmeškal se během své praxe patentového zástupce setkává s oběma případy. Jako partner ve společnosti patentových zástupců Langrova, s.r.o., v Plzni i jako předseda Českého svazu vynálezců a zlepšovatelů či spoluorganizátor mezinárodní výstavy technologických novinek, patentů a inovací Invent Arena v Třinci (ta letošní se posouvá až na rok 2021) se již setkal s řadou příběhů, které svým způsobem píší dějiny podnikání u nás. Jak právě on nahlíží na ochranu duševního vlastnictví?

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma 30 let Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300 cps vetsi 300AVLOGOM3 

INZERCE