INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

SanSwissTZ vyr1Jičínská firma po investicích do moderních výrobních prostor a logistického centra se nyní zaměřuje na optimalizaci výrobních procesů a využití lidských zdrojů.

Celkový obrat 705,6 milionů korun dosáhla podle auditovaných výsledků v účetním období od 1. 4. 2020 do 31. 3. 2021 společnost SanSwiss z Jičína. Tržby předního evropského výrobce sanitární techniky, který aktuálně zaměstnává 186 lidí, tak meziročně vzrostly o 12 procent. Informoval o tom jednatel společnosti Martin Liebl s tím, že firma v ukončeném obchodním roce prodala celkem 173 tisíc sprchových koutů a dosaženými tržbami má na českém trhu přibližně pětinový podíl.

Export jičínské společnosti se na celkových tržbách podílí 75 procenty. V minulém účetním období SanSwiss do zahraničí prodal zboží za více než 532 milionů korun, což představuje 16procentní meziroční navýšení. Vývoz směřuje tradičně na náročné trhy, zejména do Francie, dále do Německa, Belgie, Švýcarska, Polska, na Slovensko, do Ruska, na Ukrajinu a do Skandinávie.

„Loňský rok byl samozřejmě i pro naši společnost zcela výjimečný, celosvětová opatření proti covidu významně ovlivnila i naši činnost. Tak jako v jiných podnicích, i my jsme se potýkali s váznoucími dodávkami z Asie, větším problémem však pro nás bylo, že najednou nám chyběli pracovníci ve výrobě. Vysoká kvalita našich sprchových koutů je totiž z velké části založena na šikovných rukou a zkušenostech našich kolegů. I když jsme byli nuceni využít omezené množství agenturních pracovníků, hlavní pomocnou ruku nám podali vlastní zaměstnanci, kteří v obtížném období projevili svůj dobrý vztah k firmě a formou přesčasů nahrazovali chybějící kolegy,“ vysvětluje Hana Moravcová, obchodní ředitelka společnosti.

„Tyto starosti jsme však považovali za příjemné, protože jejich hlavním důvodem byl stále se zvyšující zájem o sprchové kouty a vaničky SanSwiss, který výrazně rostl i v minulém roce. Během proticovidových opatření byla cítit snaha mnoha investorů využít situace k provedení i rekonstrukcí původně plánovaných na pozdější období. Platí to zejména pro zařízení, která byla nuceně mimo provoz, jako jsou divadla a hotely, a rovněž pro občany, kteří v době omezení jiných aktivit se rozhodli vylepšit vlastního bydlení. V této souvislosti tedy v dalším období očekáváme spíše stagnaci trhu se sanitární technikou,“ dodává Hana Moravcová.

Jičínský výrobní závod je významnou součástí celoevropské skupiny SanSwiss AG světového holdingu RONAL AG. Aktuálně česká společnost nabízí 12 kompletních produktových řad sprchových zástěn. K jejich přednostem a konkurenčním výhodám, a to i na vyspělých západních trzích, patří zejména použití výhradně kvalitních komponentů, značná technická propracovanost a precizní řešení detailů. Přibližně 35 % vyrobených zástěn má atypické provedení podle potřeb zákazníka. Na základě rostoucího zájmu trhu se předpokládá nárůst tohoto podílu během několika let až na 70 %. Význam jičínského závodu v rámci nadnárodní skupiny v posledních letech vzrost natolik, že vznikla potřeba trvalé přítomnosti člena vedení skupiny v Jičíně. V této souvislosti se tedy novým jednatelem firmy SanSwiss s.r.o. stal od 1. 4. 2021 pan Martin Liebl. Jeho úkolem je dále rozvíjet tradiční strategii firmy a posílit její orientaci na růst produktivity práce a zvyšování know-how pracovního kolektivu. V blízké budoucnosti by se měl stát členem užšího vedení SanSwiss AG ve Švýcarsku s odpovědností za výrobu a nákup všech výrobních závodů.

Společnost nedávno posílila svou výrobní základnu v Jičíně a v roce 2019 dokončila novou multifunkční halu plně napojenou na dopravní a technickou infrastrukturu celé nadnárodní skupiny. To přineslo nejen zvýšení výrobních a skladových kapacit, ale zejména možnost výrazně zefektivnit celý výrobní proces. Přednosti této investice se nejlépe ukázaly během uplynulého roku, kdy nastaly problémy se zásobováním od některých zahraničních partnerů. „I díky dostatečným skladovým prostorám bylo možné na tuto situaci adekvátně reagovat a učinit taková systémová opatření, abychom na podobné situace byli už v budoucnu připraveni aabychom napříště i v neočekávaně komplikovaných časech svým partnerům mohli garantovat takovou pružnost dodávek, na kterou jsou od nás zvyklí,“ zdůraznil Martin Liebl.

„Zkušenosti z posledního roku jen potvrdily oprávněnost naší dlouhodobé personální strategie, směřující k vytváření co nejlepších pracovních podmínek a tím ke stabilizaci pracovního kolektivu. V obtížném období ukázali snad všichni kolegové týmového ducha a svůj dobrý vztah k firmě a rovněž díky tomu jsme toto období bez zásadních problémů překonali. Do budoucna chceme tedy tuto část firemní strategie dále rozvíjet a vytvářet všechny předpoklady k tomu, aby se v SanSwiss všichni cítili dobře, měli maximální zájem na společném firemním úspěchu a viděli zde rovněž možnost svého profesního i kariérního růstu,“ dodal Martin Liebl.

Přátelskou firmou však SanSwiss chce být i ve vztahu ke svým zákazníkům. Prostřednictvím maximálního využití možností nové multifunkční haly plánuje další zefektivnění výrobních procesů, a to zejména směrem k ještě větší pružnosti při uspokojování i často velmi specifických požadavků svých klientů. Zároveň pracuje i na tom, aby celý průběh zakázky byl pro zákazníky zcela transparentní a oni měli stále k dispozici dostatek informací a sami cítili, že jsou v dobrých rukou partnera, který je pro ně připraven udělat maximum možného.

S dlouhodobým záměrem být přátelskou společností souvisí i vybudování nového showroomu o rozloze asi 600 metrů čtverečních, který byl dokončen ve druhé polovině loňského roku. Ten v sobě zahrnuje moderní jednací místnost, špičkově vybavené školicí a vzdělávací středisko určené pro systematické vzdělávání zaměstnanců i montážní školení partnerských firem a v neposlední řadě i exkluzivní víceúčelovou vzorkovnu nejvyššího evropského standardu. Jeho budování trvalo 2,5 roku a včetně veškerého vybavení znamenalo investici ve výši téměř 13 milionů korun. „Jsme si dobře vědomi toho, jak dokáže kvalitní design zpříjemnit život. Proto je důraz na design vedle maximální funkčnosti základem všech námi vyráběných sprchových koutů. A v tomto duchu jsme přistoupili i k přípravě nového showroomu. Chtěli jsme, aby naši zaměstnanci, partneři i zákazníci se v něm cítili co nejlépe. Neponechali jsme tedy nic náhodě a jeho přípravu jsme svěřili špičkovému ateliéru Vrtiška a Žák. Výsledkem jsou opravdu krásné, pohodlné a velmi účelně vybavené prostory, které ohromily i naši ambasadorku, herečku a módní návrhářku, Dominiku Býmovou,“ vysvětluje Hana Moravcová.

SanSwiss, s. r. o., působí v jičínské průmyslové zóně od roku 1999. Současný název firma nese od listopadu 2009, kdy se vyčlenila z české společnosti Ronal CR, známé produkcí litých kol pro automobily. Poté se jičínský podnik stal součástí nově vzniklé celoevropské skupiny sanitární techniky SanSwiss AG světového holdingu RONAL AG. Dalšími členy skupiny jsou výrobní závody v Bitche ve Francii a v rumunském Temešváru a obchodní zastoupení ve Francii, v České republice, Polsku, Německu, ve Švýcarsku a v Rumunsku.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3