INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

jaborLukáš JaborObjevit potenciál svých možností, to se ne každé firmě hned podaří. Té, která se jmenuje Jabor pro, s.r.o., se to povedlo. Cesta k úspěchu sice nebyla úplně přímá, zato poučná. Hovořil o tom Lukáš Jabor, jednatel a výrobní manažer:

Vaše rodinná společnost má za sebou více než třicetiletou historii...

Počátky naší společnosti sahají do roku 1990, kdy se pod hlavičkou Jasped datuje živnostenské podnikání v oboru zasilatelství. V následujícím roce došlo k založení firmy pod názvem Autosped Jabor a syn. Činnost byla rozšířena o obor mezinárodní dopravy. V dalších letech jsme se rozrostli o další, tentokrát výrobní činnost, začali jsme vyrábět autoplachty a příbuzné produkty. V období let 2001–2009 došlo k mezinárodní spolupráci s anglickou společností Structure Flex Ltd., zaměřené na společnou výrobu autoplachet a některých speciálních výrobků pro trh Velké Británie. V roce 2011 jsme se přejmenovali na Jabor pro, s. r. o. A v následujícím období se aktivity výrobní činnosti začaly soustřeďovat na výrobu produktů s mírou vyšší poptávky. Byla přijata opatření v oblasti obchodní a marketingové politiky zaměřená na nové produktys vysokou kvalitou a rozšíření trhu mimo region. Všechny procesy výroby a služeb společnosti jsou řízeny ve smyslu normy ISO 9001:2015.

Kde všude se můžeme v současné době s vašimi výrobky setkat?

Je možné je spatřit v podstatě v celé republice, a to jak ve formě plachet či reklam na kamionech, tak fungují jako zakrytí pergol nebo skladovacích hal. Mimo to lze naše výrobky spatřit rovněž na sportovních stadionech v zemích západní Evropy.

Jaká byla největší nebo technicky nejnáročnější plachta, kterou jste kdy vyrobili?

Jsou to skladovací haly top provedení. Jednu z posledně realizovaných můžete spatřit v ústeckém průmyslovém areálu ve společnosti Kone. Zajímavé jsou dodávky speciálních plachet na zastřešení tribun na mezinárodní sportovní a kulturní akce. Například jsme realizovali zastřešení na MS ve veslování v Rotterdamu, SP v parkuru v Londýně nebo zastřešení tribuny při příležitosti oslav ukončení první světové války v belgickém Yper.

V době omezených možností trávení dovolené odpočívají lidé nejčastěji na svých zahradách a chatách, které nejrůznějším způsobem zvelebují. Je znát nárůst objednávek z této oblasti?

Zde jsme se takzvaně trefili a našli prostor na trhu. O produkci je enormní zájem, což je pro nás potěšující. Vzhledem ke způsobu výroby se značným podílem ruční a kvalitní práce nás ale limituje pracovní trh s nedostatkem kvalitních a šikovných lidí.

Vaše na zakázku vyrobené opláštění pergol využívají zákazníci nejen na zahradách, ale také v restauracích, které byly dlouhou dobu zavřené. Má současná pandemie covid-19 dopad na vaše podnikání?

Zatím jsme tento dopad ve velké míře nepocítili. V každém případě zde do budoucna cítíme značný potenciál.

V čem se vaše výroba a produkty odlišují od konkurence?

Podstatný rozdíl je v použití technologie spojování PVC materiálů tzv. vysokofrekvenční technologií, které znamená pevný spoj s maximálním zatížením 100 kg/m2! Ve spojení se špičkovými materiály, a především maximálně individuálním přístupem v řešení každé zakázky zcela na míru zákazníkovi dosahují naše produkty té nejvyšší možné úrovně.

Jste nově držitelem značky kvality CZECH MADE na Zakázkovou výrobu zakrytí z PVC plachet. Je pro vás kvalita zásadní?

V každém směru je kvalita naší prioritou.

Jak kvalitu řídíte a na čem si nejvíce zakládáte?

Proces kvality je postaven na již zmiňované normě ISO. K tomu přistupuje řada znalostí a zkušeností získaných za dlouhou řadu let v tomto oboru. A samozřejmě hledáme i nové cesty. Vzhledem ke skutečnosti, že máme zkušenosti s obhajobou certifikace podle normy ISO, jsme měli jistý náskok. Rozhodně jsme k přípravě i vlastnímu průběhu přistupovali s pokorou a odpovědně.

Chystáte nějakou novinku?

Zcela určitě. Jsme ve fázi přípravy vývoje a následné výroby skladovacích vaků na kapaliny. Více nám napoví výrobní testy a zájem trhu.

ptal se David Kubla

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3