INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

DAKO CZV minulém roce založil výrobce brzdových systémů a komponentů pro kolejová vozidla, společnost DAKO-CZ, v Indii dva společné podniky s předními domácími výrobci. Na tamním trhu je firma z východočeské Třemošnice poslední roky velmi aktivní a jeho potenciálu chce naplno využít. Také proto se obchodní manažerka DAKO-CZ vypravila na podnikatelskou misi pořádanou Svazem průmyslu a dopravy ČR, jež doprovázela na nedávné cestě do Indie ministra zahraničních věcí Jana Lipavského. Cílem cesty byla prezentace firmy a navázání nových kontaktů.

Na indickém trhu DAKO-CZ, jež je součástí skupiny Czechoslovak Group, začalo působit již v roce 2006, postupně své obchodní aktivity rozvíjelo a aktivně se dodávkám do Indie věnuje od roku 2015. Postupně se zvyšovalo procento tržeb, které firma v Indii generovala. V návaznosti na rostoucí poptávkou vznikl v Ostravě podnik DAKO-CZ Machinery zaměřený na sériovou výrobu pro Indii a konečně v minulém roce byly založeny dva společné podniky s indickými výrobci: MEDHA DAKO-CZ Pvt. Ltd. a JWL DAKO-CZ India Ltd.

„Na indickém trhu cítíme hodně dalších potenciálních příležitostí, proto tam již v brzké době založíme další dceřinou společnost. V Indii samozřejmě máme za roky, co tam dodáváme naše produkty, vybudované kvalitní vztahy. Přesto, když se vyskytla příležitost vyslat našeho člověka na podnikatelskou misi, neváhali jsme. Naše obchodní manažerka Monika Jirušková navázala nové kontakty, které nám mohou pomoci k dalším obchodním příležitostem,“ řekl Lukáš Andrýsek, předseda představenstva DAKO-CZ.

 

Na dynamicky se rozvíjející trh v Indii a příležitosti na něm se aktuálně soustředí zájmy české ekonomické diplomacie. Značné možnosti skýtá i tamní železnice. Země disponuje čtvrtou nejrozsáhlejší železniční sítí po USA, Rusku a Číně. Indian Railways je největším zaměstnavatelem v Indii a osmým největším na světě, zaměstnává přibližně 1,3 miliónu lidí. Do své železnice a její modernizace navíc Indie již několik let masivně investuje.
„Cílem mise, jíž jsem se zúčastnila, bylo představit dalším potenciálním zákazníkům značku DAKO-CZ jako výrobce brzdových systémů a komponentů pro kolejová vozidla s vlastním vývojem a zkušební laboratoří, pro niž je velmi důležitý aspekt bezpečnosti na železnici. Díky tomu, že mise byla zastřešena ministrem Janem Lipavským, jsme měli možnost setkat se s ministry, honorárními konzuly a s dalšími významnými představiteli Indické republiky, včetně zástupců tamních firem,“ uvedla Monika Jirušková, obchodní manažerka.

V průběhu třídenní návštěvy Indie navštívila Dillí a Bombaj. Kromě oficiálních jednání a přednášek absolvovala reprezentantka
DAKO-CZ řadu osobních setkání, například s honorárními konzuly ČR z několika regionů. Monika Jirušková vyzdvihla zejména jednání a vazbu na honorárního konzula oblasti Chennai, kde sídlí výrobce vozů ICF. Měla možnost krátkého rozhovoru o aktivitách DAKO-CZ v Indii přímo s ministrem průmyslu a obchodu Piyushem Goyalem.

Kromě řady oficiálních setkání a účasti na konferenci, na níž kromě českého ministra zahraničí promluvil jeho indický protějšek Subrahmanyam Jaishankar a také například dánský ministr zahraničí Lars Lokke Rasmussen, byly velmi cenné též kontakty získané v rámci networkingu. V Dillí a posléze v Bombaji jednala Monika Jirušková například s indickými zástupci agentury Czech Trade, tamní hospodářské komory i se zástupci společností, které nabízejí podporu v rámci zvládnutí administrativy nutné pro vstup na indický trh.

„Celé tři dny v Indii byly velmi intenzivní. Kromě jednání s indickými partnery jsme měli možnost strávit společný čas s dalšími českými účastníky mise, zástupci Svazu průmyslu a dopravy ČR i ministerstva zahraničí. Věřím, že se nám nově nabyté kontakty podaří postupně přetavit v další příležitosti, každopádně už skutečnost, že naše firma DAKO-CZ byla aktivně reprezentována na takto významné akci, je velmi cenné,“ doplnila Monika Jirušková.
Společnost DAKO-CZ je předním výrobcem pneumatických, elektromechanických a hydraulických brzdových systémů pro kolejová vozidla s 207letou tradicí. Firma s ročními tržbami okolo 92 miliónů euro, na kterých se ze 74 % podílí zahraniční zakázky, sídlí v Třemošnici ve východních Čechách. Vlastníkem společnosti je skupina Czechoslovak Group českého podnikatele Michala Strnada. DAKO-CZ dodává brzdové systémy a komponenty pro nákladní vagóny a osobní vozy, příměstské jednotky, lokomotivy, soupravy metra i tramvaje. Kromě společností Stadler Rail Group, Tatravagónka Poprad, Siemens Mobility patří mezi významné odběratele produktů společnosti
DAKO-CZ například též Škoda Group a.s. nebo České Dráhy. Kolejová vozidla s brzdovými systémy či komponenty DAKO jsou provozována nejen v Evropě, ale také například v Číně, Indii, Malajsii, Indonésii, Alžírsku a Saúdské Arábii, kde spolupracuje se světovými výrobci kolejových vozidel a provozovateli kolejové dopravy. Společnost má vlastní vývoj, disponuje moderní zkušební laboratoří a konstrukčním pracovištěm. DAKO-CZ se kromě vývoje a výroby brzdových systémů a komponentů věnuje i jejich následnému servisu.

V roce 2020 otevřelo DAKO-CZ ve svých prostorách nové servisní středisko. Vzhledem k zakázkové naplněnosti rozšířila společnost v roce 2020 výrobní halu a kompletně inovovala logistiku, čímž došlo k významnému navýšení výrobní kapacity.
V roce 2020 zahájilo DAKO-CZ dodávky pro nového zákazníka, španělskou společnost TALGO, konkrétně pro její soupravy určené pro Egypt. Další zakázky mířily například do Polska, Slovinska, Rakouska či Indie. V roce 2020 se DAKO-CZ umístilo na druhém místě soutěže Firma roku Pardubického kraje, v roce 2021 již společnost soutěž vyhrála. V roce 2022 společnost získala prestižní ocenění Czech Superbrands, stala se součástí UNIFE a překročila dvoumiliardový obrat.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3