INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Logo_SonnentorSpolečnost SONNENTOR s.r.o., tradiční výrobce biočajů, biokoření a dalších bioproduktů se sídlem v jihomoravských Čejkovicích, která v letošním roce slaví 20 let od svého založení, plánuje v letošním roce investice ve výši 47 mil. Kč do výstavby nové výrobní a administrativní haly, nové firemní prodejny a do nového strojního vybavení pro balení porcovaných čajů. Investice v regionu průmyslově slabém a s poměrně vysokou nezaměstnaností umožní tvorbu nových pracovních míst a jeho další rozvoj. Za posledních 5 let se rodina SONNENTOR rozrostla o 30 nových členů a díky dalším investicím najdou noví pracovníci uplatnění jak ve výrobě, tak i v administrativě. Se 75 zaměstnanci patří společnost v současné době k významným zaměstnavatelům v regionu.

Roční nárůst obratu, stejně jako trvalý růst pracovních míst, si v letošním roce vyžádá další výstavbu jak výrobních, tak i administrativních prostor. Ve čtvrtek 15. března 2012 byl slavnostně položen základní kámen pro výstavbu nové výrobní a administrativní haly v Čejkovicích u Hodonína na kopci Mlaty nad Templářskými sklepy. Slavnostního poklepání základního kamene se zúčastnil také senátor a náměstek hejtmana jihomoravského kraje Stanislav Juránek i starosta Čejkovic Pavel Novotný. Oba vyzvedli přínos SONNENTORU pro místní region. Johannes Gutmann i Tomáš Mitáček, zakladatelé SONNENTORU v České republice, vzpomněli postupné začátky výroby čajů na jižní Moravě před 20 lety.

SONNENTOR nestaví svoji výrobu „na zelené louce", ale rozvíjí se již řadu let v areálu bývalého zemědělského objektu. „Plánované investice v roce 2012 budou činit 47 mil. Kč. Z toho 32 mil. Kč bude investováno do nových výrobních a administrativních prostor a do vybudování nové firemní prodejny, 15 mil. Kč bude investováno do nového strojního vybavení pro balení porcovaných čajů," uvedl na tiskové konferenci ředitel SONNENTORU Česká republika Josef Dvořáček. „Při výstavbě výrobní a administrativní budovy budou použity materiály snižující energetické nároky výrobního provozu. SONNENTOR klade velký důraz na trvale udržitelný rozvoj a na šetrné zacházení s přírodou," doplnil Dvořáček.

Společnost SONNENTOR se snaží vyhnout krokům, které by vedly k automatizaci ruční práce, aby tak pěstitelům a místním obyvatelům umožnila účastnit se řetězce tvorby hodnot. Veškerý zisk z české části firmy je znovu investován do výroby v jihomoravských Čejkovicích u Hodonína.

Společnost SONNENTOR byla v České republice založena v roce 1992 Tomášem Mitáčkem a Johannesem Gutmannem, a to v jihomoravských Čejkovicích, kde byl zakoupen a zrenovován objekt starého válcového mlýna. Letos tedy SONNENTOR slaví významné jubileum, jehož oslavy vyvrcholí 2. září na tradičních Čejkovických bylinkových slavnostech. Od začátku činnosti této společnosti je její hlavní ideou hluboká, dlouhodobá a oboustranně výhodná spolupráce zpracovatelské společnosti spolu s drobnými pěstiteli bylinek a koření. „Základním motivem je zpracování a výroba produktů z kontrolovaného ekologického zemědělství - jakožto jediná možná alternativa k průmyslovému velkozemědělství se všemi jeho problémy, jako jsou nadprodukce, potravinové skandály, znečištění biosféry a genové manipulace," vysvětlil spolumajitel SONNENTORU Tomáš Mitáček. Základem úspěchu „smějícího se slunce" je vyznávání dlouhodobého hospodaření. Žít a nechat žít, koloběh života, úcta a uznání jsou základem každodenní práce. A co funguje zde, to funguje také jinde ve světě. SONNENTOR sdílí tuto filozofii s lidmi na celém světě a posiluje tím tvorbu regionálních hodnot.

Z malé rodinné firmy se postupně vyvinula středně velká, úspěšná a skvěle prosperující společnost, jejíž sortiment nabízí již na 700 produktů. K prvním čajovým bylinkovým výrobkům, jako byla „Dobrá nálada", „Dobrý večer" či „Anděl strážný", postupem času přibývaly další a další produkty. Také balení produktů i celkový design výrobků prošel zajímavým vývojem od sypaných čajů přes první jednoduché porcované čaje až po moderní dárková balení čajových směsí v pyramidálních sáčcích. Poznávací sady čajů, stejně jako známá čajová Adventní sada od SONNENTORU, jsou oblíbeným artiklem a zákazníci v nich mohou ochutnat celou škálu různých čajů v jedné krabičce. Koncept těchto produktů je postaven na velkém podílu ruční práce, kterou SONNENTOR rozvíjí regionální zaměstnanost.

„Díky vynikající práci oddělení pro vývoj produktů uvádí naše společnost každoročně na trh nové exkluzivní výrobky. Jedním z nich je letos např. poznávací sada koření „S kořením kolem světa", která si odnesla cenu za nejlepší novinku největšího světového bioveletrhu BioFach v Norimberku. V této poznávací sadě koření můžete ochutnat 10 rozmanitých kořenících směsí z různých částí celého světa a ty si potom můžete zakoupit v praktické plechové dózičce nebo v krabičce," pozval k ochutnání originálního koření obchodní ředitel SONNENTORU Robert Tichý.

O společnosti SONNENTOR:

Společnost Sonnentor s.r.o. (v českém překladu známá také jako Sluneční brána) se od roku 1992 zabývá výrobou biočajů a biokoření z toho nejlepšího, co v přírodě najdete. Firma SONNENTOR byla založena v roce 1988 Johannesem Gutmannem v rakouské oblasti Waldviertel. Výchozí myšlenkou bylo dát dohromady zemědělské biospeciality, jako jsou bylinkové čaje a koření, a pod značkou „smějícího se slunce" je uvést na místní i mezinárodní trhy. Firma dnes vyváží přes 600 druhů produktů do více než 48 zemí celého světa. Garance kvality při výrobě čajů a koření SONNENTOR vychází z vlastního pěstování v ekologických rodinných zemědělských farmách a z velmi úzké spolupráce s místními regionálními ekozemědělci, kteří pro firmu bylinky a koření pěstují. Produkty firmy SONNENTOR zprostředkovávají tímto způsobem hodnoty, jako je původ, rodina, klid, tradice a kompetence. Vysoký podíl ruční práce u všech produktů rozvíjí regionální zaměstnanost již 20 let také v jihomoravských Čejkovicích u Hodonína, kde český SONNENTOR působí od roku 1992. SONNENTOR dnes patří na evropském trhu mezi přední distributory v oblasti bylin, čajů a koření z kontrolovaného ekologického zemědělství.

Produkty společnosti SONNENTOR můžete zakoupit pouze v bioprodejnách, v prodejnách zdravé výživy a ve speciálních prodejnách dárkového zboží. V posledním roce začíná SONNENTOR budovat síť specializovaných oddělení, tzv. SHOP in SHOP koncept. Produkty jsou v prodejnách prezentovány v originálních selských skříních, které jsou symbolem původu, tradice a lásky k ruční práci. Výhodou specializovaného oddělení je zastoupení širokého sortimentu produktů SONNENTOR a odborné poradenství prodávajícího personálu. V současné době je otevřeno celkem sedm specializovaných oddělení v České republice a jedno v Trnavě na Slovensku. S tradičními selskými skříněmi plnými čajů a koření od společnosti SONNENTOR se můžete setkat v prodejnách Country Life v Praze v Melantrichově ulici a v Dejvicích na ulici Čs. armády, ve Zdravíčku v Hradci Králové na třídě Karla IV., v pardubickém Naturálku na Sladkovského ulici, v českobudějovické Slunečnici na Chelčického ulici, ve zlínském Biomarketu U Zeleného stromu na náměstí Míru a v Brně v prodejně Zdravý život na Lidické ulici.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3