INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
PRAKAB_logoBěhem pracovní návštěvy v Praze představila zemská radová paní Dr. Petra Bohuslav Dolní Rakousko jako zemi hospodářství a turistiky. Jednou z důležitých zastávek byla návštěva společnosti PRAKAB PRAŽSKÁ KABELOVNA s.r.o., jejíž zakladatel před necelými sto lety i nynější majitelé, pochází z jedné rodiny v rakouském Schwechatu. PRAKAB PRAŽSKÁ KABELOVNA je největší podnik na výrobu kabelů u nás. Roční obrat společnosti za rok 2011 byl 168 miliónů EUR, tj. přibližně 4,2 miliardy Kč. Na tomto výsledku se podílelo přibližně 370 zaměstnanců, kteří vyrobili 110 tisíc kilometrů kabelů. Závod v Praze je největším ze skupiny SKB Group, která je předním evropským lídrem výroby kabelů. Objem vývozu je 70% produkce.

Historie výroby kabelů v pražské Hostivaři započala koncem první světové války. Tehdy, paradoxně s rozpadem monarchie, vznikl v roce 1921 společný podnik zakladatele rakouské Schwechater Kabelwerke (SKW) Otto Steinera a jednoho z nejznámějších českých průmyslníků Dr. Emila Kolbena. Po II. světové válce, v roce 1946, dochází ke znárodnění společnosti. Novodobá historie se píše od roku 1991, kdy SKW kupuje 51% podíl. Noví majitelé přinesli do společnosti nové trhy, tradiční zkušenosti rodinné firmy i výzkum a vývoj.

Největší investice byly realizovány v letech 2007-2008, kdy bylo proinvestováno 360mil. Kč. Byly dostavěny nové haly a nakoupena nová technologie na rozšíření výroby silových kabelů.

PRAKAB PRAŽSKÁ KABELOVNA s.r.o. vsadila od prvopočátku na kvalitu svých výrobků. Proto již v roce 2002 otevřela novou experimentální a testovací laboratoř pro kabely FRNC/LFHC. Pouze zde v České republice jsou schopni provádět například zkoušky na CPD – test, který komplexně hodnotí vlastnosti zplodin vznikajících při hoření svazku kabelu a jeho funkčnost při pálení.

Vlastní rozsáhlé vývojové oddělení technologie výroby přináší nové typy kabelů. Tato pravidelná nevýrobní investice má za cíl udržet vynikající kvalitu výrobků a trvalé inovace v produktech, které tvoří skutečnou pavučinu kolem nás. Vždyť jen PRAKAB vyrobil v roce 2011 padesát tisíc tun kabelů, jejichž délka by 2,7 x obtočila Zemi.

PRAKAB je specialista na silové kabely a železniční zabezpečovací kabely. Příkladem nejvýznamnějších a nejznámějších realizací mohou být jaderné elektrárny Temelín a Mochovce, O2 Aréna, tunel Blanka, tunel Dobrovského, elektrárny Tušimice a Počerady. Kabeláží vybavili také několik nemocnic. Jedná se hlavně o kabely s „funkční schopností", které neztrácejí své přenosové schopnosti i v případě požárů – jsou to kabely, které se používají u dveří, v metru, kabely pro úniková světla, atd. Tyto kabely v případě požáru nezvyšují požární ani zdravotní riziko pro evakuované osoby. I takto poškozené umožňují navíc dokončit evakuaci či požární zásah.

Aby společnost udržela tempo vývoje, vsadila na nové zahraniční akvizice. Tím se jí v roce 2011 podařil, i v této „úsporné době", obrat mírně vyšší, než v roce 2010. Stejný trend předpokládá management i v tomto roce. Toto očekávání je založeno na důvěře obchodních partnerů, kteří PRAKAB považují za stabilního a odborného dodavatele. Tato kategorizace je důležitá, protože kvalita kabelů je prvořadým požadavkem daleko náročnějších investic, které tyto produkty využívají. Šetřit při výrobě kabelů znamená investovat do vlastního výzkumu a vývoje, využívat špičkovou technologii, know – how a pracovat se zkušenými zaměstnanci. Nebo také šetřit na materiálu, což není z pohledu PRAKABU úspora, ale ztráta kvality a dobrého jména. Touto cestou se ubírají zejména prodejní společnosti, jejichž jediný cíl je prodat bez ohledu na kvalitu, životnost, záruky a jméno výrobce.

Vždyť například cena mědi vzrostla od roku 2004 šestinásobně. Vstupní surovina tak tvoří až 80% nákladů výrobku, a je v tomto oboru násobně vyšší, než podíl mezd.

PRAKAB patří k velmi stabilním zaměstnavatelům s velkou jistotou zaměstnání. Mírný pokles stavu zaměstnanců je spojen s výrazným zvýšením efektivity výroby, která zajistí stabilitu pro budoucnost. Proto je společnost považována za stabilního zaměstnavatele a patří k největším výrobním firmám na území Prahy 15.

V závodě pracují jen vysoce kvalifikovaní a zkušení zaměstnanci, kteří jsou zapojeni do dlouhodobého systému vzdělávání. Ve společnosti pracují celé rodiny, dokonce i generace. Mohou se pochlubit téměř nulovou fluktuací v dělnických profesích.

Program vzdělávání je zpracován pro celou společnost. Mimo to, je nemalou částkou přispíváno odborové organizaci na sociálně kulturní program pro zaměstnance. PRAKAB PRAŽSKÁ KABELOVNA s.r.o. je stabilním zaměstnavatelem už téměř 100 let.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3