INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 21. rokem
Albert_logo_FINAL_CMYKDvacet let působí na domácím retailovém trhu společnost Ahold ČR, která je zároveň jedním ze čtyř nejsilnějších hráčů mezi maloobchodními řetězci. Společnost prošla za dvacet let významnými změnami.

DSC_4558Ahold byla prvním zahraničním řetězcem, který začal podnikat v České republice. Úplně prvním obchodem byla MANA, kterou Ahold otevřel 6. 6.1991 v Jihlavě. O tři roky později přibyla do portfolia značka Sesam (diskontní prodejna) a v roce 1998 tzv. kompakt hypermarkety pod značkou Prima. Ve stejném roce byl otevřen první český hypermarket Hypernova v Praze-Průhonicích. V roce 2005 Ahold odkoupil 57 prodejen od společnosti Julius Meinl a tím výrazně posílil svoji pozici na trhu. Nicméně léta 2003-2008 byla celosvětově pro Ahold ve znamení zásadní transformace, která se nevyhnula ani střední Evropě. Společnost opustila polský trh, aby rozvíjela trh český. Změny na českém trhu gradovaly v roce 2009, kdy Ahold zrušil 23 prodejen a snížil prodejní plochy u svých hypermarketů. Hypermarkety byly zároveň přejmenovány na Albert hypermarket. Tyto změny vedly k tomu, že společnost vytvořila pevný základ pro budoucí expanzi, a mohla v roce 2010 oznámit novou růstovou strategii.

Albert tvoří jednu z největších maloobchodních sítí v České republice. Jejím základem je 224 supermarketů, 55 hypermarketů a 23 benzinových stanic. 13 tisíc zaměstnanců prodejen Albert obslouží týdně 3,5 milionu zákazníků. Supermarkety a hypermarkety Albert nabízejí své služby ve všech krajích České republiky, řadí se tak mezi 10 největších zaměstnavatelů v zemi.

(tz)

Slovo ke dni

  • Český průmysl v úzkých

    Ti, co stále vyhlížejí příští krizi, dostali pádný argument. Průmyslová výroba v Česku z roku na rok klesla bezmála o čtyři procenta. A nezdá se, že by situace v druhé polovině r. 2019 měla otočit k lepšímu. Jak známo, naše továrny jsou zejména závislé na poptávce po autech. Když kupujících motorových vozidel ubývá v Evropě i ve světě, čísla o produkci musí jit také dolů. Ani výhled do dalších let není příliš růžový. Západní svět postupně přechází na elektromobilitu a do módy jde také celkové omezování spotřeby. Možná, že ekonomického vrcholu už naše automobilky a jejich dodavatelé dosáhli a čeká je pouze jízda z kopce. Je to špatně nebo dobře?

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Srpen 2019

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtocz

Duševní vlastnictví

upv logo

Patentová ochrana v zahraničí prostřednictvím Smlouvy o patentové spolupráci 19. červenec 2019

České podniky si stále častěji (nebo spíše – stále ještě nedostatečně) uvědomují, že ochrana průmyslového vlastnictví představuje jeden z nástrojů, jak úspěšně rozvíjet a inovovat výrobu a stát se úspěšným na globalizovaném trhu. Jednou z možností, jak ochránit nové technické řešení – vynález, je patentová ochrana. Pokud se pro ni přihlašovatel rozhodne, zpravidla nejprve žádá o národní patentovou ochranu. Ta však sama o sobě nestačí, neboť český patent platí jen v České republice a jinde v zahraničí toto patentované řešení může kdokoliv využívat a prodávat. Proto je vhodné získat patentovou ochranu i v zemích, kde je předpoklad, že chráněné řešení má tržní potenciál.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300 cps vetsi 300AVLOGOM3

INZERCE