INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
BIGsidebar_12.pngFarma Držovice je kozí a ovčí farma rodinného typu s moderní faremní mlékárnou, která se nachází u obce Úštěk ve východní části Ústeckého kraje v malebné přírodě Chráněné krajinné oblasti České středohoří.

Farma byla založena na jaře roku 2002 a začínala hospodařit se stádem jen o třech kozách. V současné době majitelé chovají přes 100 koz a 80 ovcí mléčných plemen. V březnu 2009 byla spuštěna faremní mlékárna, která zpracovává nejen kozí a ovčí mléko vlastní produkce, ale i kravské mléko v biokvalitě. Na výstavbu sýrárny a moderní dojírny bylo čerpáno z evropských investičních fondů.

Farma disponuje pastvinami o rozloze 50 ha a hospodaří dle zásad ekologického zemědělství, od roku 2010 disponuje certifikátem bio. Výrobky z kravského mléka jsou k dispozici celoročně, z kozího a ovčího od dubna do listopadu. Farma je téměř zcela soběstačná v pěstování krmných plodin, produkuje seno a senáž, ale pouze pro vlastní potřebu. Do budoucna plánuje rozšíření chovu ovcí i koz.

Faremní mlékárAK_CR_logo_OKna se specializuje na výrobu čerstvých i zrajících sýrů ze všech druhů mléka. Mléko se zpracovává šest dnů v týdnu v množství zhruba 2500 l mléka za týden, zatím v jednosměnném provozu. Farma kromě farmáře zaměstnává na plný úvazek pět zaměstnanců, dva v sýrárně a tři ve venkovním provozu. Farmáři si také 90% produkce sami a za pomoci brigádníků prodávají na farmářských trzích v Praze a v Ústeckém kraji.

Držovický Okáč získal první cenu v soutěži o potravinářský výrobek Ústeckého kraje „Pečeť Přemysla Oráče" v roce 2009.

Držovický kozí čerstvý sýr bio získal hlavní cenu za mléčné výrobky v soutěži Regionální potravina Ústeckého kraje 2010. Jedná se patrně o nejoblíbenější a neprodávanější výrobek farmy. Farmáři se zúčastnili slavnostních akcí na Zahradě Čech a Zemi živitelce spojených se soutěží a dokonce reprezentovali Ústecký kraj i na oslavách svátku sv. Václava na velvyslanectví ČR ve Vídni.

Sortiment se ještě stále rozvíjí a transformuje dle výrobních možností a dle zájmu zákazníků, sezónně je možné zakoupit i brynzu nebo kozí a kravské mléko.

Na farmě mimo zimní měsíce funguje prodej ze dvora, kde je možné koupit celý sortiment a ještě se zájemci mohou podívat na zvířata. Organizujeme i skupinové exkurze a dny otevřených dveří s bohatým programem pro děti. Už 5. den otevřených dveří v rámci akce „Září měsíc biopotravin" se uskuteční v sobotu 10. září 2011 od 10 do 17 hod.

Více informací lze získat na adrese www.farma.drzovice.info

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3