INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Společnost Edenred oznámila, že uplatní svoji kupní opci, umožňující od dvou rodin zakladatelů[1]odkoupit 17 % kapitálu společnosti Union Tank Eckstein (UTA), druhého největšího evropského poskytovatele multibrandových palivových karet a řešení pro platby mýtného a správu a údržbu vozových parků. Edenred již ve společnosti drží 34% podíl.

Zvýšením svého podílu v UTA na 51 % činí Edenred další krok na cestě k urychlení svého růstu na trhu služeb řízení firemních nákladů. Skupina hodlá posílit aktivitu společnosti UTA v Evropě využitím svých odborných zkušeností v oboru palivových karet z Latinské Ameriky i díky svému vlastnímu obchodnímu zastoupení v Evropě.

Bertrand Dumazy, předseda představenstva a generální ředitel společnosti Edenred, prohlásil: „Touto transakcí Edenred dokazuje svoji schopnost stavět na strategických partnerstvích při urychlování svého růstu, tak jak tomu bylo v Brazílii při vytvoření společného podniku se společností Embratec počátkem roku 2016. Jedná se o další krok při realizaci našeho strategického plánu Fast Forward, jehož cílem je urychlit v průběhu následujících tří let transformaciskupiny a položit základ pro nové zdroje ziskového a udržitelného růstu. Edenred nyní poskytuje služby 750 000 firem ve 42 zemích a naše řešení využívají 43 miliony zaměstnanců v síti 1,4 milionu partnerských provozoven. Nyní se ještě více než kdy dříve snažíme přinášet všem účastníkům tohoto systému přidanou hodnotu.“

 Antoine Dumurgier, provozní ředitel divize Expense Management skupiny Edenred, dodal:

„Díky zvýšení podílu ve společnosti UTA se Edenred stává globálním leaderem v oboru řízení firemních nákladů. Do roku 2020 máme cílrealizovat ročně více než 9 miliard litrů pohonných hmot, přičemž v roce 2015 to byly 3,3 miliardy a v roce 2016 téměř 6 miliard, včetně objemů společnosti UTA.“ 

Volker Huber, generální ředitel společnosti UTA, poznamenal:„Po dvou letech, kdy společnost Edenred vlastnila menšinový podíl, a po úspěchu našich prvních společných kroků, jsme nyní přesvědčeni, že s naším novýmmajoritním akcionářem budeme schopni rozvíjet potenciál společnosti UTA vEvropě jak rozšiřováním tržního podílu v segmentu správy vozových parků nákladních automobilů, tak pomocí nových řešení pro flotily osobních automobilů v několika klíčovýchzemích.“

UTA – přední hráč v oboru řízení nákladů firemních vozových parků v Evropě

Společnost UTA byla založena v roce 1963 a nyní je celoevropskou dvojkou na trhu řízení nákladů firemních vozových parků, spolupracuje s řadou značek a působí v 11 zemích Evropy. Palivové karty UTA přijímá na 39 000 partnerských čerpacíchstanic ve 38 zemích celé Evropy a řešení plateb mýtného pokrývají celou evropskou dálniční síť. UTA dále nabízí služby údržby včetně oprav, běžné údržby a asistenční služby, jakož i další služby jako např. vracení DPH a sledování a výkaznictví dat spojených s provozem vozových parků. SpolečnostUTA má zhruba 70 000 aktivních klientů, především v segmentu dopravy a logistiky (nákladní vozy), což představuje téměř milion uživatelů.

Jedním z nejvýznamnějších řešení, která společnost UTA nabízí, je karta MercedesServiceCard vyvinutá před 15 lety v partnerství s automobilkou Daimler, která ve společnosti vlastní 15% podíl. Společná karta, kterou UTA distribuuje zákazníkům značky Mercedes-Benz, poskytuje svým držitelům přístup ke službám společnosti UTA a do značkových servisů Mercedes-Benz.

UTA - významný krok ve strategii společnosti Edenred

Po akvizici brazilské společnosti Embratec v květnu 2016 nyní skupina Edenred dosáhla dalšího mezníkukonsolidací společnosti UTAumožňující stanovit si ambiciózní cíle na trhu řízení firemních nákladů. Integrací společností UTA a Embratec, skupina realizovala téměř 6 miliard litrů pohonných hmot oproti 3,3 mld. litrů v roce 2015, s cílem dosáhnoutročního objemu přes 9 mld. litrů do roku 2020. Tento dynamický růst se významně projeví v profitabilitě skupiny, neboť do roku 2020 by měl tento obor představovat více než 25 % jejích provozních výnosůoproti 12%v roce 2015.

V Evropě hodlá Edenred urychlit komerční rozvoj řešení UTA pro vozové parky nákladních automobilů, zejména ve střední a východní Evropě, a to na základě svého prvního úspěchu v Rumunsku. Edenred hodlá nabízet toto nové řešení svým klientům v evropských zemích pro flotily osobních vozů pod značkouTicket Fleet Pro® uvedenou na francouzský trh.

Řízení firemních nákladů – trh s výrazným potenciálem

Trh řízení nákladů u firemních vozidel představuje roční náklady ve výši přesahující celosvětově 1 000mld. eur. Při průměrné 25% míře penetrace trhu a ročním růstu o 5–10 % a v důsledku zvýšené mobility zaměstnanců se řešení pro řízení firemních nákladů setkávají s rostoucí poptávkou společností, které se snaží neustále zefektivňovat řízení svých výdajů na podnikání.

S roční útratou zhruba 300 mld. eur za pohonné hmoty při služebních cestách nabízí evropský trh palivových karet pro firmy (B2B)výrazný růstový potenciál. Specializované firmě jako UTA navíc umožňuje nabízet řešení, která uživatelům poskytují přístup k síti čerpacích stanic různých značek. Tato řešení jsou dosud poměrně nerozvinutá, zejména v segmentu osobních vozů.

Transakce, díky které se od roku 2017 zvýší zisky

Transakce, kterou již schválily příslušné orgány ochrany hospodářské soutěže, bude dokončena v nejbližších dnech.

Společnost UTA bude plně konsolidována v účetních závěrkách společnosti Edenred ke dni 1. ledna 2017. Do konce finančního roku 2016 bude 34% podíl společnosti Edenred ve společnosti UTA vykazován ekvivalenční metodou.

Očekává se, že akvizice dalších 17 % kapitálu společnosti UTA za cca 83 mil. eur[2]se projeví zhruba 5% zvýšením čistého zisku skupiny v roce2017,před započtením vlivu konsolidačního rozdílu.

Po dokončení transakce budou mít minoritní akcionáři společnosti UTA[3]ohledně zbývajících 49 % kapitálu UTA prodejní opci ve prospěch společnosti Edenred. Edenred tak ve své konsolidované účetní závěrce vykáže (hrubý) závazek ve výši cca 200 mil. eur.

Edenred, vydavatel stravenek Ticket Restaurant®, je světovou jedničkou v oblasti předplacených korporátních služeb, navrhuje a dodává řešení, která zlepšují efektivitu organizací a zvyšují kupní sílu jednotlivců.

Tato řešení zajišťují využívání přidělených prostředků přímo na zamýšlené účely, a tím umožňují společnostem účelně a efektivně spravovat:

-       zaměstnanecké výhody (Ticket Restaurant®, Ticket Alimentación, Ticket CESU, Childcare Vouchers a další),

-         řízení firemních nákladů (Ticket Car, Ticket Clean Way, Repom atd.),

-         motivační a odměňovací programy (Ticket Compliments, Ticket Kadéos atd.).

Skupina také spolupracuje s veřejnými institucemi při řízení jejich sociálních programů.

Akcie společnosti jsou kotovány na burze Euronext v Paříži. Edenred působí ve 42 zemích světa s téměř 8 000 zaměstnanců, má téměř 750 000 klientů z firemního a veřejného sektoru, 1,4 milionu smluvních partnerů 43 milionů příjemců. V roce 2015 činil celkový objem emise 18,3 mld. eur.

Značka Ticket Restaurant® a všechny ostatní obchodní názvy produktů a služeb Edenred jsou registrované ochranné známky společnosti Edenred SA.

Sledujte Edenred na Twitteru:www.twitter.com/Edenred

 

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3