INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

se kopieVývoj tržeb Konica Minolta  Prudký nárůst tržeb v segmentu IT služeb vedl společnost Konica Minolta ke změně přímého prodeje. V oblasti softwarových řešení dosáhla v roce 2017 obratu 252 milionů korun a meziročního nárůstu o více než 27 procent.

V rámci aktuální změny organizační struktury vznikla tři nová oddělení zaměřená na podporu IT služeb a obchodu s inovativními produkty. Největší příležitosti k dalšímu růstu vidí Konica Minolta ve službách spojených s digitalizací dokumentů a řízením firemních procesů, s tzv. bezpapírovou kanceláří, správou IT zařízení u zákazníka nebo v moderních sledovacích systémech.

„Doba, kdy k zajištění fungování společnosti stačil správce IT na poloviční úvazek, definitivně skončila. Přizpůsobujeme se aktuálnímu růstu poptávky po našich IT službách, proto specializujeme prodej jak z pohledu oborů, tak i produktů. Už dnes se podílejí IT služby na obratu Konica Minolta z téměř 15 % a další růst očekáváme i v příštích letech,“ řekl Pavel Štěpán, obchodní ředitel Konica Minolta Business Solutions Czech, a dodal: „Jednou z nejvýraznějších změn je vznik zcela nového oddělení IT sales. To bude mít na starosti přímý prodej softwarových služeb na míru, podnikových systémů a řešení pro správu a řízení firemních procesů.“

Specializace na konkrétní obory by se měla v nové struktuře Konica Minolta nejvíce projevit zejména v segmentu Key Account. „Velcí zákazníci bývají často první, kteří zavádějí inovační technologie a nejmodernější IT služby. Většinou až na základě jejich zkušeností přecházejí tyto produkty do běžného užívání v dalších segmentech. Proto chceme nyní poskytovat řešení na míru konkrétním oborům, jako jsou finance, telekomunikace nebo výrobní společnosti,“ informoval Jiří Limburský, obchodní ředitel Key Account Konica Minolta Business Solutions Czech.

Kromě samostatných IT služeb se Konica Minolta soustředí také na rozvoj nových produktů, které v rámci komplexních řešení zahrnují i softwarové nástroje. Nová struktura společnosti počítá s nabídkou těchto produktů především malým a středním podnikům. Řízením tohoto segmentu byl nově z pozice zástupce obchodní ředitele pověřen Michala Vyjídák: „Aktuálně jde zejména o produkty spojené s digitální kanceláří a s efektivním propojením IT infrastruktury. Další zajímavou oblastí jsou zabezpečovací kamerové systémy, u kterých vnímáme významný prodejní potenciál.“

Nově vzniklo také Inovační oddělení, zaměřené na rozvoj interních a externích inovací ve spolupráci se třetími stranami a dále IP (industrial printing) oddělení. To spadá pod segment produkčního tisku a jeho cílem je podpora prodeje tzv. tiskových hlav Konica Minolta. „Jde o novou technologii určenou pro potisk téměř jakéhokoli materiálu přímo během výrobního procesu. Je součástí komplexního řešení průmyslového tisku, které dodáváme včetně instalace a všech doplňkových technologií a systémů,“ popsal Marcel Loreth, obchodní ředitel divize produkčního tisku Konica Minolta Business Solutions Czech. Do segmentu průmyslového tisku vstoupila Konica Minolta na českém trhu v loňském roce.

V segmentu IT služeb roste Konica Minolta v tuzemsku již od roku 2013, kdy začala s přeměnou společnosti z dodavatele tiskových řešení v poskytovatele softwarových služeb. „Změna celosvětové strategie se odráží i na podnikání v ČR. V roce 2015 jsme za účelem rozšíření portfolia IT služeb například koupili českou společnost Webcom. Ve stejném roce pak Konica Minolta otevřela v Brně pobočku jednoho z pěti světových vývojových center zaměřených na rozvoj inovačních technologií,“ dodal P. Štěpán. V návaznosti na silnou roli tuzemského zastoupení v rámci vývoje a prodeje IT služeb v Evropě byl v roce 2016 dohled nad rozvojem tohoto segmentu pro celý východoevropský region svěřen Tomáši Bednářovi, bývalému generálnímu řediteli české Konica Minolta.

O společnosti Konica Minolta Holding, Inc. 

Konica Minolta, Inc. je globální technologická společnost, která poskytuje inovativní řešení pro podniky a společnosti. Silné stránky společnosti jsou v kombinaci jejích klíčových technologií v oblasti pokročilé zobrazovací techniky, optiky, snímání, nano-zpracování a oblasti materiálů. Konica Minolta vytváří nové hodnoty, které pomáhají zákazníkům řešit pracovní výzvy a procesy. V éře internetu věcí využívá společnost svých hlubokých odborných znalostí v oblasti digitálních technologií a prochází obchodní transformací v digitální společnost, poskytující sofistikovaná řešení. Konica Minolta je zároveň aktivní při vytváření inovací ve spolupráci a spojenectví s akademickými, průmyslovými i podnikatelskými partnery.
Společnost Konica Minolta má sídlo v Tokiu a její koncernové společnosti s více než 43 000 zaměstnanci působí v 50 zemích světa. Své produkty a služby nabízí ve 150 zemích po celém světě.

O společnosti Konica Minolta Business Solutions Czech 

Konica Minolta Business Solutions Czech spol. s r. o. je součástí celosvětové sítě a uspokojuje potřeby, které vznikají na českém trhu, a pečuje o české zákazníky. Servisní kompetenci prokazuje certifikát nejlepší servisní organizace v Evropě za rok 2014. Pozici na trhu podtrhují i tržní podíly roku 2016 – Konica Minolta je v České republice číslo jedna v produkčním tisku s podílem 68,1 %. Lídrem trhu je i v prodeji barevných multifunkčních zařízení (38,1 %) a prodeji černobílých multifunkčních zařízení (32,9 %). Velký důraz klade rovněž na rozvoj IT služeb. Z hlediska obratu je v této oblasti české zastoupení nejúspěšnější ze všech zemí Konica Minolta regionu střední a východní Evropy. Konkrétně se zaměřuje například poskytování ERP a CRM systémů, ECM a DMS řešení, služeb spojených se zabezpečením IT infrastruktury a snížením administrativní zátěže. Konica Minolta Business Solutions Czech je zároveň výhradním distributorem produktů firmy SourceCode, BPM systému K2, na českém a slovenském trhu. Více informací na www.konicaminolta.cz.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3