INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 21. rokem

Ing. Jan Kroupa PhIng. Jan Kroupa, Ph.Češi se stali milovníky bazénů. Mnoho nových rodinných domků, které se staví, s bazény pro osobní potřebu počítá. Není se co divit, letošní léto ukázalo, co počasí s člověkem dokáže udělat. Nebylo horko jen nám, ale doslova celé Evropě. V souvislosti s tím se voda stává strategickou surovinou, učíme se jí konečně vážit i chránit její zdroje, a hospodárně a účelně využívat vše, co nám nabízí. Do zmíněných aktivit spadá také péče o vodu v bazénech. Dodavatelem přípravků je ryze česká firma PROXIM s.r.o. z Rybitví na Pardubicku. Nevyrábí však jen pro český trh, ale čile exportuje. Jejího jednatele Ing. Jana Kroupy, Ph.D., jsem se zeptala:

Vzhledem k počasí byla letošní hlavní sezona, léto, asi velmi náročná, ale určitě i úspěšná. Co napověděla?

Letošní léto bylo opravdu náročné nejen z pohledu sucha a dlouhotrvajících vysokých teplot, ale i z hlediska objemu zakázek, které jsme realizovali. Naštěstí se nám podařilo navýšit stavy spolehlivých pracovníků a všechny požadavky jsme v námi nastavené kvalitě a dodacích dobách mohli uspokojit. Tato sezona nám napověděla, že směr rozvoje firmy je správný, a už teď se pečlivě připravujeme na léto 2019.

Profilujete se jako specialisté na bazénovou chemii a úpravu vod. Nepůsobíte pouze v České republice, ale zákazníci vás znají také v zahraničí. Do kolika zemí už vyvážíte?

V tomto roce jsme vyvezli zboží do 14 zemí, podařilo se nám významně navýšit prodej do Švýcarska a začali jsme obchodovat s Rumunskem a Kazachstánem.

chlorJaký objem produkce to představuje a oč je v cizině především zájem?

Exportujeme především bazénovou chemii. V tuto chvíli tvoří vývoz 35 % našeho obratu, což představuje meziroční nárůst o 7 %.

Na které trhy byste ještě rádi vstoupili? Chystali jste se do zemí bývalého Sovětského svazu, v Moskvě jste začátkem tohoto roku vystavovali...

Do Ruska vyvážíme již delší dobu, svou účastí na veletrhu jsme chtěli docílit navýšení exportu tímto směrem, což se zatím částečně naplňuje.

Čím se zabýváte nyní, když lidé své bazény pomalu opouští? Pokračuje spolupráce například s lázněmi či krytými plaveckými centry?

Ano, dodáváme do mnoha atraktivních míst s celoročním provozem, zároveň začíná příprava na příští rok, jak jsem už zmínil. Rozhodně je jisté, že ani na podzim a v zimě nouzi o práci mít nebudeme. A toho si samozřejmě vážíme.

Máte svůj vlastní vývoj. Můžete naznačit, kudy kráčí? A jak souvisí s vaším exportem?

V současnosti se náš vývoj soustředí hlavně na splnění požadavků evropské legislativy spojenou s biocidními přípravky, která pro některé naše produkty vstupuje v platnost od 1. ledna 2019. S exportem to souvisí velmi úzce, protože chceme zajistit i nadále prodej našich výrobků ve většině zemí Evropy. Bohužel to vše s sebou ponese nemalé finanční náklady.

za odpovědi poděkovala Eva Brixi

Slovo ke dni

  • Bez okurek

    Zeptejte se podnikatele, jestli a kdy má „okurkovou sezonu“. Podívá se na vás s podezřením, že si z něho chcete utahovat. V podnikání a práci ve firmě totiž nenastanou časy, kdy si člověk může lehnout a usnout na vavřínech. Člověk zaznamená jen období prosperity a útlumu, ale snažit se o business musí tak jako tak. Letos to ani v novinách nevypadá na tu pravou „okurkovou sezonu“, kdy žhavá politická, ekonomická a společenská témata dojdou a redaktor, jak se říká, musí vařit z vody. Událostí přichází na redakční stůl stále dost a dost, a rozhodně nejsou marginální. A pokud jde o pěstitele okurek, to se teprve uvidí, kdy jim sezona začne naplno a jak se vydaří.

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2019

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtocz

Duševní vlastnictví

upv logo

Patentová ochrana v zahraničí prostřednictvím Smlouvy o patentové spolupráci 19. červenec 2019

České podniky si stále častěji (nebo spíše – stále ještě nedostatečně) uvědomují, že ochrana průmyslového vlastnictví představuje jeden z nástrojů, jak úspěšně rozvíjet a inovovat výrobu a stát se úspěšným na globalizovaném trhu. Jednou z možností, jak ochránit nové technické řešení – vynález, je patentová ochrana. Pokud se pro ni přihlašovatel rozhodne, zpravidla nejprve žádá o národní patentovou ochranu. Ta však sama o sobě nestačí, neboť český patent platí jen v České republice a jinde v zahraničí toto patentované řešení může kdokoliv využívat a prodávat. Proto je vhodné získat patentovou ochranu i v zemích, kde je předpoklad, že chráněné řešení má tržní potenciál.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300 cps vetsi 300AVLOGOM3

INZERCE