INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 22. rokem

nyVyužívání aplikací v maloobchodě. Drony v řemesle a v zemědělství. Robotizace malého průmyslu. Textující dobytek. Sdílené služby nebo vzdálená správa dat. To vše bude podnikatele čekat v příštích letech. Jen 48 % malých firem ale považuje své digitální znalosti, potřebné pro podnikání, za dobré.

Proto spouští Asociace malých a středních podniků a živnostníků (AMSP ČR) historicky největší edukační aktivitu zaměřenou na využívání digitálních nástrojů v malém byznysu. Rok digitálního podnikání 2019 umožní nejmenším podnikatelům otestovat, jak jsou připraveni na dobu, kdy si zákazníci budou na 3D tiskárně tisknout těstoviny nebo cukrovinky.

Blíží se doba, kdy klempíř nebo kominík, předtím, než vylezou na střechu, použijí drony. Instalatér, který zapojí chytrou domácnost, bude muset zákazníkovi vysvětlit, jak si bude na dálku ovládat topení nebo bezpečnostní kamery. Maloobchodník bude nakupovat rovnou z výrobní linky a pokud nenabídne svým zákazníkům zboží přes aplikaci, přijde o klientelu. Stejně jako malý řemeslník, který nebude dohledatelný pro mladou rodinu přes chytrý telefon. Farmy budou běžně využívat drony kontrolující pole, stejně jako agriboty, které budou hnojit, sázet či plít. Nikoliv sci-fi budou textující krávy s čipy v uchu nebo žvejkometry, stejně jako chytré traktory řízené satelitem. Drahé servery a investice do softwaru budou vystřídány správou dat na dálku na bázi pronajatých řešení. Zákazník bude chtít maximální komfort založený na bezhotovostním placení, okamžité identifikaci, osobní nabídce a sdíleném využívání zboží.
Příštích deset let nastane digitální revoluce a pokud nebudou malé firmy připraveny, nepřežijí. Proto se AMSP ČR, hlavní zástupce malého podnikání, rozhodla představit drobným podnikatelům napříč regiony příležitosti a nástrahy podnikání založené na Ekonomice 4.0. Aktivita tak doplňuje klíčovou vládní koncepci Digitální Česko, kterou kabinet přijal v minulých dnech.

Podle průzkumu IPSOS pro AMSP ČR a společnost Facebook na vzorku 743 podnikatelů ze září tohoto roku totiž hodnotí zatím jen necelá polovina firem (48 %) digitální znalosti, potřebné pro podnikání, jako dobré. I proto sedm z deseti nových uchazečů přijímaných do malých firem musí prokázat slušné digitální znalosti. Za ty nejdůležitější považují drobní podnikatelé práci s webem (85 %), ovládání elektronické komunikace (81 %) a práce na sociálních sítích (63 %). 12 % oslovených firem se vážně zajímá o využití 3 D tisku, 10 % o tzv. Big Data a 8 % o robotiku. Plných 92 % podnikatelů považuje digitální znalosti za zásadní pro jejich růst.

Filip Dřímalka, hlavní expert projektu AMSP ČR Rok digitálního podnikání 2019 a ředitel společnosti Digiskills, k tomu uvádí: „Neustále v médiích čteme o inovacích budoucnosti, ale realita v českých firmách je úplně jiná. Firmy nevyužívají ani technologie, které mají k dispozici už nyní. Naším cílem je toto změnit. Digitální inovace jako chytré telefony, online aplikace nebo internet věcí totiž nabízejí firmám naprosto skvělé možnosti, jak si zjednodušit práci nebo nabídnout zákazníkům zcela nové produkty a služby. Je proto důležité české firmy inspirovat a učit je tyto výhody využívat ve svůj prospěch.“
Karel Havlíček, předseda AMSP ČR, k tomu dodává: „Malé firmy jsou zmatené, protože pojem Průmysl 4.0 berou jako něco, co se bude týkat hlavně velkých producentů. Mnohé se tak domnívají, že se jich doba 4.0 prakticky nedotkne. Proto hodláme vyrazit do regionů a obcí a na jednoduchých příkladech demonstrovat, že aplikace, vzdálená správa dat a sdílené služby budou během několika let základem jakéhokoliv podnikání. Nebudeme poučovat, co je internet věcí, ale ukážeme, že šikovným použitím moderních nástrojů dokáže podnikatel uspořit čas, peníze a zaujmout generaci zákazníků, která na chytrých přístrojích a internetu vyrostla.“

(tz)

Ilustrace Pixabay.com

Slovo ke dni

  • Za prací k nám

    Rostoucí životní úroveň se může projevovat různým způsobem. Český statistický úřad zjistil, že přibývá cizinců, kteří k nám přijíždějí za prací. Láká je slušný plat a dobré pracovní i životní podmínky. Tradičně nejvíc zaměstnanců pochází ze Slovenska, víc než polovina, následují Poláci a Rumuni. Na tom by snad nebylo nic tak překvapivého. Ale naši republiku si oblíbili i mnozí Němci, Francouzi, Italové a Britové. Převažují samozřejmě občané z Evropské unie, co nepotřebují pracovní povolení. Také co se věkového složení týká, mezi zahraničními pracovníky najdeme všechny kategorie, studenty a seniory nevyjímaje. To považuji za docela příznivou zprávu. Zvláště v době, kdy česká ekonomika potřebuje každou šikovnou ruku a hlavu.

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Únor 2020

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtoczupv logo 56

Duševní vlastnictví

upv logo

Ochrana duševního vlastnictví v kontextu Inovační strategie ČR na léta 2019–2030 31. leden 2020

Vláda České republiky schválila počátkem roku 2019 klíčový dokument Inovační strategie České republiky 2019–2030 (Country for the Future), který RVVI zpracovala v úzké spolupráci s týmem osobností z řad podnikatelů, vědců, akademiků a zástupců veřejné správy. Dokument vytyčuje nové priority, jejichž naplnění by mělo Českou republiku do roku 2030 zařadit mezi nejinovativnější země Evropy. 

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma 30 let Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300 cps vetsi 300AVLOGOM3 

INZERCE