INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 21. rokem

Foto 01Česká asociace interim managementu uspořádala další inspirativní setkání manažerů. Pod názvem „Save Our Business aneb firma v nesnázích“ proběhl 9. dubna diskusní večer v prostorách coworkingového centra Opero v Praze na Starém městě.

Zkušení interim manažeři představili tři příběhy zachráněných firem z různého prostředí - v nadnárodní korporaci, v české strojírenské firmě a v zahraničním projektu.

„Žádná konjunktura netrvá věčně a lidé dělají chyby za každého počasí. I ta nejvíce trendy firma může narazit na útes, pamatujete si ještě Nokii nebo Blackberry? Ale většina chyb se dá napravit, a pokud se z nich poučíme, můžeme podobným omylům předcházet,“ tak interim manažer a iniciátor akce Petr Ševčík charakterizoval důležitost setkávání manažerů a předávání zkušeností.

caimNa snímku jeden z trojice přednášejících Petr Ševčík

Petr Ševčík odstartoval diskusní večer příběhem divize dekorativních barev společnosti Akzo Nobel. „Vlivem ekonomické krize i interních faktorů společnost významně ztrácela prodeje a distributoři vyjadřovali silnou nespokojenost. Manažerskému týmu se podařilo vytvořit a úspěšně uvést do života distribuční koncept „Dulux prodejna barev“, uvést na trh nový systém tónovaných barev, a především přivést zákazníka do centra pozornosti firmy,“ uvedl Petr Ševčík. Výsledkem změn byl růst prodejů, marže, ziskovosti i spokojenosti zákazníků. V závěru svého vystoupení Petr Ševčík prezentoval zobecněná doporučení pro změnový management v korporacích, které přece jen mají svá specifika v porovnání s privátně vlastněnými společnostmi.

Foto 02

Dalšími hosty byli interim manažeři z vedení CAIM Iva Hovadová a Ján Dolejš. Jejich příběhy už na některých akcích zazněly, ale stále mají své „kouzlo“ v podobě profesionálního zvládnutí krizových situací. Iva Hovadová popsala příběh českého výrobce komponentů pro automobilový průmysl, který se dostal do insolvence kvůli nesystémovému způsobu řízení a nerealistické strategii španělského majitele. Díky týmu krizových manažerů za podpory českého investora však úspěšně prošel reorganizací. Předseda CAIM Ján Dolejš ukázal na příběhu stavby luxusního komplexu na Zanzibaru, že interim manažer musí umět čelit i drsným podmínkám a nepředvídatelným překážkám.
Účastníci akce se mohli dovědět z příběhů nejen to, co bylo příčinou problémů ve firmách, ale i jaký měly vývoj a jak se dá podobným situacím předcházet. Nechyběla řada doporučení pro krizový i změnový management a zajímavá diskuse.

(jd)

Pohled na část účastníků večerního setkání

Slovo ke dni

  • Český průmysl v úzkých

    Ti, co stále vyhlížejí příští krizi, dostali pádný argument. Průmyslová výroba v Česku z roku na rok klesla bezmála o čtyři procenta. A nezdá se, že by situace v druhé polovině r. 2019 měla otočit k lepšímu. Jak známo, naše továrny jsou zejména závislé na poptávce po autech. Když kupujících motorových vozidel ubývá v Evropě i ve světě, čísla o produkci musí jit také dolů. Ani výhled do dalších let není příliš růžový. Západní svět postupně přechází na elektromobilitu a do módy jde také celkové omezování spotřeby. Možná, že ekonomického vrcholu už naše automobilky a jejich dodavatelé dosáhli a čeká je pouze jízda z kopce. Je to špatně nebo dobře?

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Srpen 2019

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtocz

Duševní vlastnictví

upv logo

Patentová ochrana v zahraničí prostřednictvím Smlouvy o patentové spolupráci 19. červenec 2019

České podniky si stále častěji (nebo spíše – stále ještě nedostatečně) uvědomují, že ochrana průmyslového vlastnictví představuje jeden z nástrojů, jak úspěšně rozvíjet a inovovat výrobu a stát se úspěšným na globalizovaném trhu. Jednou z možností, jak ochránit nové technické řešení – vynález, je patentová ochrana. Pokud se pro ni přihlašovatel rozhodne, zpravidla nejprve žádá o národní patentovou ochranu. Ta však sama o sobě nestačí, neboť český patent platí jen v České republice a jinde v zahraničí toto patentované řešení může kdokoliv využívat a prodávat. Proto je vhodné získat patentovou ochranu i v zemích, kde je předpoklad, že chráněné řešení má tržní potenciál.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300 cps vetsi 300AVLOGOM3

INZERCE