INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

DSCN028915. května 2019 se v rámci Směrnice pro realizaci kulatých stolů dle zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce, § 320a pro rok 2019, se uskutečnil v Praze kulatý stůl na téma Všeobecné přepravní podmínky ve vnitrostátní dopravě.

Na snímku účastníci kulatého stolu, zcela vpravo Ing. Jana Zárybnická, Ph.D., odborná asistentka Vysoké školy finanční a správní a dlouholetá specialistka Pojišťovny UNIQA

Zúčastnili se ho představitelé malých dopravních firem, soukromí řidiči, členové výkonného výboru Společenství autodopravců Čech a Moravy, zástupci OSD i další zájemci o tuto problematiku.

Úvodem k diskusi se stala přednáška Ing. Jany Zárybnické, Ph.D., odborné asistentky Vysoké školy finanční a správní a dlouholeté specialistky Pojišťovny UNIQA , která podrobně informovala o všeobecných přepravních podmínkách ve smyslu § 1751, odst. 3 zákona č. 89/2012 Sb., Občanského zákoníku, jako oborové podmínky, podrobněji upravující vztahy vyplývající z přepravních smluv uzavřených mezi podnikateli.

Hovořilo se i diskutovalo nejen o právech, povinnostech a odpovědnosti v této oblasti, o zásadách přepravy věcí pro cizí potřebu.

Bedřich Suldovský, který má bohaté zkušenosti z vnitrostátní dopravy, poukázal na nejčastější problémy a chyby ze strany silničních dopravců. Právě v této oblasti se rozproudila široká diskuse, nechyběly připomínky a názory zúčastněných představitelů firem, kteří na konkrétních případech dokládali mnohdy velmi složité a diskutabilní případy.

Sacm kopie

spž

Jedním z takových problémů bylo například správné vyplňování nákladního listu CMR, tedy základního dokladu o pohybu zboží. Pokud totiž řidič nemá z řady relevantních důvodů možnost fyzicky vystoupit z kabiny vozidla a ve vnitřním nákladovém prostoru zkontrolovat správnost uložení nákladu, musí tuto skutečnost uvést do nákladního listu CMR. Když tak neučiní, může nést přímou odpovědnost za škodu, která z důvodu nesprávného uložení nákladu vznikne. Další problémy vznikají při vysokorychlostním vážení, přepravě sypkých hmot atd.

Na jednání u kulatého stolu navázalo zasedání členů výkonného výboru Společenství autodopravců Čech a Moravy (SAČM), kde se pozornost zaměřila především na aktuální problémy v silniční dopravě a některá nově chystaná legislativní opatření. Patří sem kupříkladu návrh zákona o toleranci alkoholu v krvi do hodnoty 0,05 % s určitými výjimkami, návrh zákazu jízd kamionů od sobotní půlnoci do nedělních 22 hod. či návrh zvýšení sankcí a pokut v silniční dopravě.

Přítomní dopravci měli k návrhům řadu výhrad, a proto se výbor ujednotil v tom, že jeho zástupci v KZPS nebo v tripartitě či v některých příslušných odborných komisích, budou tyto připomínky prezentovat. Podle nich například zákaz jízd kamionů od sobotní půlnoci do neděle 22 hod. může být příčinou toho, že někteří řidiči kamionů se po dlouhé jízdě v cizině nedostanou vlivem tohoto zákazu na víkend domů k rodinám, a jakmile zákaz skončí, nezbývá pak mnohým řidičům nic jiného, než znovu naložit zboží a vykonat další plánovanou přepravu. Jen z tohoto příkladu je zřejmé, jak krátkozraké bývá někdy uvažování některých politiků, když si neuvědomí, jaké praktické dopady může tato změna v dopravě způsobit.

V závěru zasedání výkonného výboru SAČM se jeho členové seznámili jak s návrhy k dalšímu rozšíření členské základny SAČM tak s informacemi o tom, jakým způsobem se některé vrcholné orgány mají seznámit se závěry v projektu „Společným postupem sociálních partnerů k přípravě na změny důchodového systému – etapa II.“

Stát by se tak mělo kupříkladu na zasedání podvýboru pro dopravu PS P ČR, na jednání tripartity, ale i na plánovaných setkáních představitelů SAČM s představiteli některých ministerstev a dalších institucí.

(jn)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3