INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

RYKO Nová vlečka 1 kopieFirma RYKO, jedna z největších evropských opraven nákladních železničních vozů vybudovala novou vlečku. Jde o jednu z mála nově zprovozněných nákladních vleček v zemi. Investice do čtyř kolejí o délce téměř jeden kilometr přijde skoro na 20 milionů korun.

Společnost díky tomu navýší délku nákladní vlečky o 30 procent na téměř sedm kilometrů. Celková kapacita vlečky je tak 400 nákladních vozů. Dnes firma RYKO uvedla první polovinu vlečky do zkušebního provozu. V příštím roce chce vybudovat další téměř kilometr nové vlečky.

Martin Vošta, statutární ředitel RYKO: „V dnešní době se nákladní vlečky spíše ruší. Tím se bohužel omezuje využití ekologické nákladní železniční dopravy. Vlečková síť je přitom základem pro efektivní využití železnice. Jsme jedna z mála firem u nás, která se do rozšiřování vlečky pustila. Cílem investice bylo zvýšit komfort pro zákazníky díky větším odstavným plochám. Zvýšili jsme také bezpečnost železničního provozu technicky kvalitnějším kolejištěm. Nová vlečka nám umožní zvyšovat výrobní kapacitu, dále růst a posilovat pozici jedné z největší evropských opraven nákladních železničních vozů.“

Pozemky pod kolejemi západního nádraží v Děčíně, na kterých nová vlečka stojí, odkoupila firma RYKO od Českých drah. „Nechali jsme odstranit staré nevyhovující koleje na poškozených dřevěných pražcích a vybudovali jsme dvě koleje nové s betonovými pražci,“ uvedl Martin Vošta.

Každá z kolejí má délku přes 400 metrů a na každou z nich se vejde zhruba 60 nákladních železničních vozů. Celková investice dosáhla více než 16 milionů korun. „Část ceny byly pozemky a samotné stavební práce vyjdou na 11 milionů korun,“ upřesnil ředitel firmy RYKO.

Investice do nových vleček bude pokračovat i v příštím roce. „Plánujeme ještě postavit další dvě koleje, z nichž jedna bude mít zhruba stejnou délku jako tyto dvě nové. Délka čtvrté koleje pak přesáhne 500 metrů. Celkem tak rozšíříme firemní nákladní vlečku o téměř 2.000 metrů na zhruba sedm kilometrů,“ doplnil Martin Vošta.
Firma RYKO opravuje nákladní vagóny pro zákazníky ze 13 zemí Evropy. Využívají ji i tři největší soukromí majitelé vozů v Evropě, pro které je klíčovou opravnou v regionu. Tržby firmy se pohybují nad hranicí 400 milionů korun. Děčínská firma RYKO má pobočky v Mladé Boleslavi a Kralupech nad Vltavou. Celkově zaměstnává více jak 300 lidí. Opravy železničních vagónů zajišťuje pro největší evropské i světové majitele nákladních vozů.

Na snímku: Ředitel společnosti RYKO a.s. Martin Vošta (vlevo) a obchodní ředitel Jakub Šena projeli po nové vlečce prvním dvoukolím nákladního vagónu

(tz)

 

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3