INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 21. rokem

RYKO Nová vlečka 1 kopieFirma RYKO, jedna z největších evropských opraven nákladních železničních vozů vybudovala novou vlečku. Jde o jednu z mála nově zprovozněných nákladních vleček v zemi. Investice do čtyř kolejí o délce téměř jeden kilometr přijde skoro na 20 milionů korun.

Společnost díky tomu navýší délku nákladní vlečky o 30 procent na téměř sedm kilometrů. Celková kapacita vlečky je tak 400 nákladních vozů. Dnes firma RYKO uvedla první polovinu vlečky do zkušebního provozu. V příštím roce chce vybudovat další téměř kilometr nové vlečky.

Martin Vošta, statutární ředitel RYKO: „V dnešní době se nákladní vlečky spíše ruší. Tím se bohužel omezuje využití ekologické nákladní železniční dopravy. Vlečková síť je přitom základem pro efektivní využití železnice. Jsme jedna z mála firem u nás, která se do rozšiřování vlečky pustila. Cílem investice bylo zvýšit komfort pro zákazníky díky větším odstavným plochám. Zvýšili jsme také bezpečnost železničního provozu technicky kvalitnějším kolejištěm. Nová vlečka nám umožní zvyšovat výrobní kapacitu, dále růst a posilovat pozici jedné z největší evropských opraven nákladních železničních vozů.“

Pozemky pod kolejemi západního nádraží v Děčíně, na kterých nová vlečka stojí, odkoupila firma RYKO od Českých drah. „Nechali jsme odstranit staré nevyhovující koleje na poškozených dřevěných pražcích a vybudovali jsme dvě koleje nové s betonovými pražci,“ uvedl Martin Vošta.

Každá z kolejí má délku přes 400 metrů a na každou z nich se vejde zhruba 60 nákladních železničních vozů. Celková investice dosáhla více než 16 milionů korun. „Část ceny byly pozemky a samotné stavební práce vyjdou na 11 milionů korun,“ upřesnil ředitel firmy RYKO.

Investice do nových vleček bude pokračovat i v příštím roce. „Plánujeme ještě postavit další dvě koleje, z nichž jedna bude mít zhruba stejnou délku jako tyto dvě nové. Délka čtvrté koleje pak přesáhne 500 metrů. Celkem tak rozšíříme firemní nákladní vlečku o téměř 2.000 metrů na zhruba sedm kilometrů,“ doplnil Martin Vošta.
Firma RYKO opravuje nákladní vagóny pro zákazníky ze 13 zemí Evropy. Využívají ji i tři největší soukromí majitelé vozů v Evropě, pro které je klíčovou opravnou v regionu. Tržby firmy se pohybují nad hranicí 400 milionů korun. Děčínská firma RYKO má pobočky v Mladé Boleslavi a Kralupech nad Vltavou. Celkově zaměstnává více jak 300 lidí. Opravy železničních vagónů zajišťuje pro největší evropské i světové majitele nákladních vozů.

Na snímku: Ředitel společnosti RYKO a.s. Martin Vošta (vlevo) a obchodní ředitel Jakub Šena projeli po nové vlečce prvním dvoukolím nákladního vagónu

(tz)

 

Slovo ke dni

  • Český průmysl v úzkých

    Ti, co stále vyhlížejí příští krizi, dostali pádný argument. Průmyslová výroba v Česku z roku na rok klesla bezmála o čtyři procenta. A nezdá se, že by situace v druhé polovině r. 2019 měla otočit k lepšímu. Jak známo, naše továrny jsou zejména závislé na poptávce po autech. Když kupujících motorových vozidel ubývá v Evropě i ve světě, čísla o produkci musí jit také dolů. Ani výhled do dalších let není příliš růžový. Západní svět postupně přechází na elektromobilitu a do módy jde také celkové omezování spotřeby. Možná, že ekonomického vrcholu už naše automobilky a jejich dodavatelé dosáhli a čeká je pouze jízda z kopce. Je to špatně nebo dobře?

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Srpen 2019

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtocz

Duševní vlastnictví

upv logo

Patentová ochrana v zahraničí prostřednictvím Smlouvy o patentové spolupráci 19. červenec 2019

České podniky si stále častěji (nebo spíše – stále ještě nedostatečně) uvědomují, že ochrana průmyslového vlastnictví představuje jeden z nástrojů, jak úspěšně rozvíjet a inovovat výrobu a stát se úspěšným na globalizovaném trhu. Jednou z možností, jak ochránit nové technické řešení – vynález, je patentová ochrana. Pokud se pro ni přihlašovatel rozhodne, zpravidla nejprve žádá o národní patentovou ochranu. Ta však sama o sobě nestačí, neboť český patent platí jen v České republice a jinde v zahraničí toto patentované řešení může kdokoliv využívat a prodávat. Proto je vhodné získat patentovou ochranu i v zemích, kde je předpoklad, že chráněné řešení má tržní potenciál.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300 cps vetsi 300AVLOGOM3

INZERCE