INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

IMG 0301Martin Erba a Ing. Jana ErbováJana a Martin Erbovi jsou jednateli společnosti AC-T servis, spol. s r.o. Tu kdysi založili takříkajíc v garáži, když se rozhodli prodávat kliky a dveřní kování rozmanitých výrobců jak řemeslníkům, tak třeba do obchodních řetězců, architektonickým studiím a dalším subjektům. Zkušenosti s řemeslníky tedy měli, a postupem času zjišťovali, co právě těmto profesím na českém trhu chybí. Byly to kvalitní pracovní oděvy a obuv. A tak před deseti lety vstoupili v podnikání na zcela novou půdu – maloobchodní prodej vysoce jakostního oblečení pro řemeslníky i další profesionály v rozličných oborech. Začali budovat obchodní síť PROFI ODĚVY. Český trh znají víc než dobře, získali řadu ocenění, například Ing. Jana Erbová se významně umístila v soutěži Ocenění českých podnikatelek, mají nezpochybnitelné renomé. Oděvy pro profíky dokážou prezentovat i nabízet s noblesou, a získávají tak další a další příznivce, věrnou klientelu, a to nejen jednotlivce, kteří se do prodejen nebo e-shopu vracejí, ale také významné firmy, které nakupují ve velkém. Existují ještě další oblasti, kam by se dalo se sortimentem švédských značek, které prodávají, zamířit? Na to jsme se jich ptali v rozhovoru.

Co je cílem značky PROFI ODĚVY? Jak by měla ovlivnit vnímání a preference českých zákazníků z řad firem?

Jednoznačně sem patří, mimo snahy nabídnout tyto oděvy dalším zájemcům, šíření povědomí o kvalitě v oblasti pracovního odívání. Vidíme, že český trh to potřebuje. A proč je dobré mít při práci určitý komfort a skvěle se cítit. O čem to je? O pohodlí, vynikajícím střihu, aby oděv seděl jak ulitý. U některých kalhot je zákazníkům k dispozici až 70 velikostí. Do sortimentu patří také prodloužené, a dokonce dvakrát prodloužené modely. Obléknou se u nás samozřejmě i ženy, ať už jsou velmi štíhlé, nebo mají postavu slovanského tvaru. Měníme nazírání na pohodu, kterou by měl člověk při práci cítit. Dalším aspektem prvotřídní jakosti je použití nejlepších dostupných materiálů, jež se vyznačují trvanlivostí. Tak svým způsobem svým klientům předáváme myšlenku udržitelnosti, neplýtvání, redukce odpadu. Obuv, kalhoty, bundy – to vše by mělo při pracovním zatížení na stavbě, ve skladě, při denní údržbě zeleně vydržet zaměstnanci dva roky. Zcela funkční. To znamená, že není třeba každé dva nebo tři měsíce investovat do nových věcí. Když navíc sečtete prostředky, které by firma pro zaměstnance vynaložila třeba na zmiňované kalhoty nevalné kvality, zjistíte, že je to pro ni skutečně neekonomické. Ukáže se, že během těch dvou let se vyšplhají náklady na toto vybavení do výše maloobchodní ceny našich produktů a větší. Zahrneme-li do toho také čas strávený nákupem, kontrolou dodávky zboží, pak je takové chování ekonomicky nelogické. Nehledě na rozdíl v produktivitě lidí, která je dána právě pohodlím.

Jaké překážky do vhodného pracovního odívání u nás stále zasahují?

V naší zemi je pořád zakotveno, ať již mezi širokou veřejností, nebo v řadě firem, že i s málem se dá vyjít. Češi si bývali zvyklí vystačit s tím, co zrovna  MG 2478 4bylo. To je bohužel historická danost. Možnosti dnešního trhu s pracovními oděvy jsou ale někde úplně jinde. A troufneme si říci, že výrazně jsme do něj zasáhli i my s obchodní sítí PROFI ODĚVY. Své zákazníky jsme totiž naučili jednu podstatnou věc, díky které se k nám rádi vracejí. Zjistili, co je to opravdu špičková kvalita, kterou reprezentují výrobky námi prodávaných značek: Snickers Workwear a Dunderdon či Pfanner, Solid
Gear, Toe Guard a Hultafors. Tyto pozitivní zkušenosti mezi sebou sdílejí. A to je vůbec nejlepší reference, jakou si můžeme přát. Meziročně jsme zaznamenali 20% růst v prodeji. To je pro nás jasným signálem, že lidé jsou kvalitě otevření, jakmile se přesvědčí na základě vlastní praxe. Díky dobré kondici hospodářství jsou ochotni si za ni připlatit a jsou se svou koupí a naším bohatým servisem spokojeni. Ostatně i servis je prvkem kvality, je to naše velká přidaná hodnota – v oblasti pracovního oblékání klienty obsloužíme od A
do Z. Navrhneme řešení na klíč, zohledníme rozpočet, poradíme si s nestandardními velikostmi, zajistíme aplikaci log na oděvy. A lidé z firmy s tím stráví obvykle v součtu několik málo hodin. To je vše.

Určitě jsou odvětví, kam byste ještě rádi pronikli, kde nabídku značky PROFI ODĚVY ještě tolik neznají...

Naši výrobci mysleli také na ty obory, ve kterých, i přes sílící tlaky na automatizaci a internet věcí, je po lidech neustálý hlad. Jde o logistiku, spediční, doručovací služby nebo dopravu obecně, včetně hromadné přepravy osob. To znamená, že se u nás může obléct skladník, pracovník příjmu zboží i expedice, strojvedoucí, řidič kamionu nebo autobusu, pošťák nebo kurýr a další. Snickers Workwear pro ně vytvořil řadu Service a také rozsáhlou paletu reflexních oděvů. Počítalo se s tím, že tito lidé potřebují při své práci maximální komfort, reprezentativní vzhled, ale zátěž kladená na oděvy a obuv nejspíš nebude tak vysoká jako například v betonárně nebo během stavebních prací. Tam, kde vysoká je, lze si vybrat samozřejmě něco jiného. Vždy je dobré prokonzultovat, zda se ty které výrobky hodí pro zamýšlený účel. Od toho jsou zde naši specialisté, ať už v prodejnách, nebo jako obchodní zástupci orientující se se na střední a větší firemní zákazníky. Ti mají také určité požadavky na viditelnost zaměstnanců – i zde jsme schopni pokrýt potřeby firem na sto procent, protože jsou v našem sortimentu dostupné všechny třídy reflexních oděvů.

Logistika je odvětví, kde lidé dramaticky chybí. Hledá se zde lék na produktivitu i loajalitu. Mají firmy zájem své pracovníky kvalitně oblékat?

Ano, mají, tento trend se projevuje hodně v zahraničí, kde naši výrobci oblékají například jednu z velkých aerolinek. My zase oblékáme v republice dopravně logistický konglomerát. Jsou to pro nás velmi cenné zkušenosti. Pozorujeme ale, že firmy jsou ve vynakládání financí na vybavení zaměstnanců, jde-li o oděvy, obuv a bezpečnostní prvky, poměrně opatrné. Nikdy v historii jsme totiž nezažívali tak obrovskou fluktuaci zaměstnanců jako nyní. To enormně zvyšuje veškeré náklady. Častá je také praxe, že firma si chová velmi omezený počet skutečných, kmenových zaměstnanců, a zbytek pracovních sil saturuje prostřednictvím najímaných lidí z agentur. Motivace společností investovat do těchto lidí je omezená. Stává se však, že nás pracovníci z logistiky vyhledají jako jednotlivci a rozhodnou se pořídit si pro sebe opravdu pohodlné vybavení. Začnou například obuví a pokračují kalhotami. I to by pro firmy mohl být určitý impulz, aby své uvažování přehodnotily a začaly zvažovat to, oč tu skutečně jde: ochranu zdraví při práci, produktivitu a předcházení nepříjemnostem spojeným s úrazy.

2430 6933 9024 9323 L 6132 8513 2502 9018 LN 3 4Nemyslíte na úrazy a jiná nebezpečí až příliš?

Je to statistika – téměř každého manuálně pracujícího postihne v životě alespoň jednou pracovní úraz. Nejčastěji jde o ty drobnější na rukou, pohmožděniny, zlomeniny, oděrky. Ale ruce jsou v těchto oborech zcela zásadními nástroji výkonnosti i komunikace. Dále jde o náklady spojené s nemocenskou a pojištěním. Pokud nejsou dodrženy záležitosti související s prací dle předpisů, včetně oblečení, pojišťovny odmítají plnění ve smluvně uvedené výši, a to by zaměstnavatelé měli brát v potaz. A soudní pře nejsou nejpříjemnějším řešením. Nehledě na to, že jde též v takových případech o rozměr lidský. Delší neschopnost může mít velký vliv na psychickou kondici, pracovní návyky, sociální život a celkovou životní spokojenost. Do firmy se zkrátka nemusí vrátit dobře naladěný Tomáš, který skvěle zvládal zadané úkoly, ale člověk deprimovaný, apatický a neschopný se s novou situací vyrovnat. Takže si myslíme, že vhodný a kvalitní pracovní oděv, obuv, a případně nářadí, které rovněž prodáváme, mají dnes už zcela sofistikované poslání – od vytvoření pohody při práci až po sociální rozměr sahající k loajalitě pracovníka.

Kde všude se dají pracovní oděvy jmenovaných značek koupit?

Jsou to naše čtyři kamenné prodejny – v Praze, Brně, Českých Budějovicích a Ostravě, a také inovovaný e-shop. Doporučujeme nejprve zajít do prodejny, seznámit se osobně s příslušným sortimentem a pak už nakupovat online. Pro velké odběratele je nejjednodušší domluvit se s našimi obchodními zástupci, kteří poskytnou informace přímo ve firmě...

připravila Kateřina Šimková

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3