INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

SugarCMR kalendarNejen budování, ale i udržování obchodních vztahů se zákazníkem je jedním z hlavních úkolů každé firmy, ať už nabízí jakýkoliv produkt či službu. Velkým pomocníkem (nejen) pro obchodníky mohou být různé CRM systémy, které většinou nabízí kompletní správu všech stávajících i potenciálních klientů. A pokud pracují tak, jak mají, dokážou skutečně firmě uspořit čas a přinést nové obchodní příležitosti.

CRM je zkratkou anglických slov Customer relationship management, což v překladu znamená řízení vztahů se zákazníky. Vždy se jedná o desktopovou (potažmo cloudovou), případně i mobilní aplikaci, v níž se zaměstnancům přehledně vizualizují veškerá potřebná data pro jejich práci. Jedním z takových systémů je například SugarCRM, který patří mezi nejrobustnější a zároveň komplexní řešení na trhu. Tento systém lze totiž velmi jednoduše upravit na míru nejen pro každou konkrétní firmu, ale i pro určitou pozici.

Znamená to, že obchodníci mají na ploše k dispozici primárně data o stávajících či potenciálních klientech, kteří je kontaktovali například pomocí formuláře na firemních internetových stránkách, management zase vidí souhrnné reporty a přehledy a účetní oddělení může snadno pracovat s podklady pro fakturaci, které do systému obchodníci zadávají. Navíc je možné jej integrovat i s dalšími vnitropodnikovými systémy, což je důležité pro bezproblémový chod firmy.

Přehledné profily klientů

CRM systémy s úspěchem používají například společnosti z finančního či realitního sektoru. Pro ně je totiž typické, že mají velké množství zaměstnanců a spolupracovníků, poměrně vysokou fluktuaci a stovky až tisíce klientů. „V SugarCRM je možné ke každému zákazníkovi přiřadit veškeré potřebné osobní údaje, jeho smlouvy i historii komunikace. Pokud pak agendu klienta převezme jiný zaměstnanec, vidí okamžitě celou historii obchodního vztahu,“ říká Jiří Sommer, Sales Executive ze společnosti Algotech, která je jedním z hlavním implementátorů systému SugarCRM ve střední Evropě.

Tento systém navíc dokáže zdánlivě jednoduchým ověřením klienta poznat, takže nemůže dojít k záměně například při shodě jmen a zároveň má automatickou kontrolu duplicity klientů. „Nemůže se tedy stát, že zaměstnanci z různých oddělení založí klienta do systému opakovaně. Při takovém pokusu dostane pracovník informaci o existenci kontaktu,“ pokračuje Jiří Sommer s tím, že tato funkce není u jiných CRM systémů úplnou samozřejmostí a zpravidla s sebou nese dodatečné náklady.

Jeden systém pro účetnictví, HR i marketing

Systémy pro správu klientů však umí mnoho dalších věcí. Jsou schopné částečně pokrýt funkcionality ERP systémů, protože jsou modulární. Mohou tedy obsahovat účetní moduly, HR moduly i marketingové nástroje včetně vyhodnocování úspěšnosti kampaní. Těmito nástroji může být třeba integrace s Outlookuem, jenž se dá využít na efektivní a hlavně bezpečné rozesílání newsletteru. „Pokud bude chtít firma posílat newsletter na stovky e-mailových adres, musí si dát velký pozor, jak to udělá. Pokud by totiž e-mailů zaslal příliš mnoho, poskytovatel e-mailových služeb by odesílatele mohl zařadit na blacklist. Kvalitní CRM systém by však měl umět postupně newsletter dávkovat tak, aby k tomuto zablokování nedošlo. V oblasti marketingu pomůže i funkce, která umožňuje velmi pestrou filtraci klientů a tím pádem i přesné cílení personalizovaného newsletteru pouze na ty klienty, pro něž je daná kampaň relevantní,“ vysvětluje Jiří Sommer.
Díky všem těmto funkcím CRM systém dokáže firmě skutečně uspořit čas, protože umí odstranit zbytečnou administrativu a zaměstnanci se mohou zaměřit na podstatné věci, které rozvíjejí obchodní potenciál. Zefektivní totiž obchodní proces od počátečního kontaktu zákazníka s danou společností, přes komunikaci před uzavřením kontraktu až po zrealizování obchodního případu a následné péče o klienta. Umožňuje také rozvíjet dlouhodobé partnerství s klientem, protože firma má vždy perfektní přehled o tom, jaké produkty zákazník využívá, jaké by ho mohly oslovit a jaké mu ještě může nabídnout. konec textu

Více informací na www.algotech.cz 

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3