INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 23. rokem

SugarCMR kalendarNejen budování, ale i udržování obchodních vztahů se zákazníkem je jedním z hlavních úkolů každé firmy, ať už nabízí jakýkoliv produkt či službu. Velkým pomocníkem (nejen) pro obchodníky mohou být různé CRM systémy, které většinou nabízí kompletní správu všech stávajících i potenciálních klientů. A pokud pracují tak, jak mají, dokážou skutečně firmě uspořit čas a přinést nové obchodní příležitosti.

CRM je zkratkou anglických slov Customer relationship management, což v překladu znamená řízení vztahů se zákazníky. Vždy se jedná o desktopovou (potažmo cloudovou), případně i mobilní aplikaci, v níž se zaměstnancům přehledně vizualizují veškerá potřebná data pro jejich práci. Jedním z takových systémů je například SugarCRM, který patří mezi nejrobustnější a zároveň komplexní řešení na trhu. Tento systém lze totiž velmi jednoduše upravit na míru nejen pro každou konkrétní firmu, ale i pro určitou pozici.

Znamená to, že obchodníci mají na ploše k dispozici primárně data o stávajících či potenciálních klientech, kteří je kontaktovali například pomocí formuláře na firemních internetových stránkách, management zase vidí souhrnné reporty a přehledy a účetní oddělení může snadno pracovat s podklady pro fakturaci, které do systému obchodníci zadávají. Navíc je možné jej integrovat i s dalšími vnitropodnikovými systémy, což je důležité pro bezproblémový chod firmy.

Přehledné profily klientů

CRM systémy s úspěchem používají například společnosti z finančního či realitního sektoru. Pro ně je totiž typické, že mají velké množství zaměstnanců a spolupracovníků, poměrně vysokou fluktuaci a stovky až tisíce klientů. „V SugarCRM je možné ke každému zákazníkovi přiřadit veškeré potřebné osobní údaje, jeho smlouvy i historii komunikace. Pokud pak agendu klienta převezme jiný zaměstnanec, vidí okamžitě celou historii obchodního vztahu,“ říká Jiří Sommer, Sales Executive ze společnosti Algotech, která je jedním z hlavním implementátorů systému SugarCRM ve střední Evropě.

Tento systém navíc dokáže zdánlivě jednoduchým ověřením klienta poznat, takže nemůže dojít k záměně například při shodě jmen a zároveň má automatickou kontrolu duplicity klientů. „Nemůže se tedy stát, že zaměstnanci z různých oddělení založí klienta do systému opakovaně. Při takovém pokusu dostane pracovník informaci o existenci kontaktu,“ pokračuje Jiří Sommer s tím, že tato funkce není u jiných CRM systémů úplnou samozřejmostí a zpravidla s sebou nese dodatečné náklady.

Jeden systém pro účetnictví, HR i marketing

Systémy pro správu klientů však umí mnoho dalších věcí. Jsou schopné částečně pokrýt funkcionality ERP systémů, protože jsou modulární. Mohou tedy obsahovat účetní moduly, HR moduly i marketingové nástroje včetně vyhodnocování úspěšnosti kampaní. Těmito nástroji může být třeba integrace s Outlookuem, jenž se dá využít na efektivní a hlavně bezpečné rozesílání newsletteru. „Pokud bude chtít firma posílat newsletter na stovky e-mailových adres, musí si dát velký pozor, jak to udělá. Pokud by totiž e-mailů zaslal příliš mnoho, poskytovatel e-mailových služeb by odesílatele mohl zařadit na blacklist. Kvalitní CRM systém by však měl umět postupně newsletter dávkovat tak, aby k tomuto zablokování nedošlo. V oblasti marketingu pomůže i funkce, která umožňuje velmi pestrou filtraci klientů a tím pádem i přesné cílení personalizovaného newsletteru pouze na ty klienty, pro něž je daná kampaň relevantní,“ vysvětluje Jiří Sommer.
Díky všem těmto funkcím CRM systém dokáže firmě skutečně uspořit čas, protože umí odstranit zbytečnou administrativu a zaměstnanci se mohou zaměřit na podstatné věci, které rozvíjejí obchodní potenciál. Zefektivní totiž obchodní proces od počátečního kontaktu zákazníka s danou společností, přes komunikaci před uzavřením kontraktu až po zrealizování obchodního případu a následné péče o klienta. Umožňuje také rozvíjet dlouhodobé partnerství s klientem, protože firma má vždy perfektní přehled o tom, jaké produkty zákazník využívá, jaké by ho mohly oslovit a jaké mu ještě může nabídnout. konec textu

Více informací na www.algotech.cz 

Slovo ke dni

  • Vláda chce znovu znárodňovat

    Mimořádná situace žádá mimořádné činy. Bezprecedentní zdražování základních životních potřeb a růst výrobních nákladů nemůže zůstat bez pozornosti a zásahu vládního kabinetu. Proslýchá se, že se chystá základní energetický tarif, jenž by snížil cenu elektřiny pro odběratele s nízkou spotřebou. K tomu by však stát potřeboval mít na dodavatele elektrického proudu potřebnou páku. Jenže největší z nich, polostátní ČEZ, má soukromé vlastníky, a tak si politici s ním nemohou dělat, co chtějí. Nabízí se tedy řešení na znárodnění společnosti, respektive na její rozdělení – na část v majetku státu a část privátní. Ano, je to řešení, i když přichází se zpožděním a jistě vyjde draho. Bude zřejmě třeba akcionáře vyplatit, a to v době, kdy jsou na burze akcie hodně vysoko. Nabízí se i otázka, zda bylo správné dát ze státních rukou také plynárenskou...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Květen 2022

Partneři

Hlavní partner:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

oslavy 2022 razitko modre 2 copy eon eg logo short  
         

Partneři:

logo-grada3   ca2 logo-dtocz upv logo 56 dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

judr karabec ip mediace

Proč IP mediátor naslouchá stranám 10. květen 2022

V minulém příspěvku jsme se seznámili s první fází mediace, ve které se IP mediátor stranám představí, vysvětlí jim proces IP mediace a roli, kterou v rámci mediace zastává. Současně se také domluví se stranami na základních pravidlech, která budou při mediaci dodržovat.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300AVLOGOM3