Dial Telecom, a.s., přední český poskytovatel telekomunikačních služeb, napadl v únoru zadávací dokumentaci k tendru KIVS (Komunikační infrastruktura veřejné správy), která svými požadavky neúměrně znevýhodňovala jiné operátory, než jsou současní dodavatelé. Šlo především o výši obratu a bezpečnostní certifikáty, což bylo nepřiměřené. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže mu dal včera svým rozhodnutím za pravdu, tendr zrušil a udělil Ministerstvu vnitra ČR pokutu a povinnost uhradit náklady související s řízením.
„Rozhodnutí úřadu potvrdilo náš názor a názor naší právní kanceláře a kvitujeme ho s povděkem. Jsme připraveni se účastnit nového tendru na dodávku telekomunikačních služeb pro státní správu, tentokrát věříme, že zadávací dokumentace bude v zákonných mezích a nebude neúměrně znevýhodňovat jiné operátory oproti těm, kteří služby pro úřady dodávali dosud. Mrzí nás, že úřady v Čechách jsou ohroženy black-outem, jenž podle nás víceméně zapříčinila nečinnost ministerstva a následná rychlokvašková zadávací dokumentace. Proto budeme v novém tendru pro KIVS maximálně vstřícní a snažit se průběh co nejvíce urychlit," řekl Tomáš Strašák, obchodní ředitel a člen představenstva Dial Telecom, a.s.
Úřadům hrozí závažné potíže a poptávají služby napřímo
Březnové ukončení platnosti smluv současných operátorů bylo uměle prodlouženo o půl roku s tím, že mezitím ministerstvo vnitra stihne vyhodnotit probíhající tendr. Nyní však ÚOHS tendr celý zrušil a vrací tak celý proces na začátek.
Díky liknavosti a nesprávné zadávací dokumentaci ministerstva vnitra tak se nyní může řada životních situací obyvatel stát neřešitelných. Vyplácení sociálních dávek, výpisy z katastru nemovitostí, fungování Všeobecné zdravotní pojišťovny a stovky dalších situací.
Dial Telecom zaznamenal množství poptávek úřadů v ČR, jež opouštějí koncept KIVS ministerstva vnitra a snaží se spolehlivě zajistit služby napřímo.
„Nynější poptávky a výběrová řízení ze strany státní správy a samosprávy narostly opravdu v řádu desítek procent," potvrdil Tomáš Strašák, obchodní ředitel a člen představenstva Dial Telecom, a.s. „Vytvořili jsme proto dostatečné zázemí, vybudovali absorpční kapacity a opatřili se samozřejmě certifikáty, jež občas české úřady vyžadují," dodal Tomáš Strašák z Dial Telecomu, jenž v posledním roce takřka zdvojnásobil obrat.
Více informací na níže uvedených kontaktech:
O firmě Dial Telecom, a.s. (Česká republika)
Akciová společnost Dial Telecom je poskytovatelem komplexního portfolia hlasových, datových a internetových služeb s garantovanou dostupností po celé České republice prostřednictvím vlastní jednotné optické sítě. Délka provozovaných optických kabelových tras společnosti Dial Telecom činí v současnosti 4 600 kilometrů v rámci České republiky a 185 km kabelových tras s přibližně 12 000 km optických vláken v rámci metropolitní sítě v Praze. Síť společnosti Dial Telecom má centrální dohledové centrum v Praze. Monitorování sítě i pracoviště podpory zákazníků pracují v nepřetržitém provozu 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.
Dial Telecom, a. s., je držitelem certifikátů ISO 9001:2009 se zaměřením na management jakosti, ISO 14001:2005 pro kvalitu environmentálního managementu a ISO 27001:2006 pro řízení informační bezpečnosti, tedy ochranu citlivých informací před neoprávněným přístupem. Více informací získáte na webových stránkách http://www.dialtelecom.cz.
(tz)