INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 23. rokem

2022 09 16Česká chuťovka vsadila na tradice a vynikající chuť českých potravin už před 14 lety, kdy byl trh zaplaven levnými potravinami z dovozu a čeští výrobci byli nuceni se často i proti své vůli uchylovat k levným náhražkám kvůli konkurenceschopnosti.

Od té doby se mnohé změnilo k lepšímu, české potraviny v kvalitě a chuti většinou ty dovozové i předčí a naši spotřebitelé se také naučili lépe rozlišovat kvalitu od nekvality a nehledět jednostranně jen na nízkou cenu. Rozhodně to byl až dosud zřetelný setrvalý trend, který se jednoznačně projevoval i v rostoucím množství a kvalitě potravin oceněných Českou a Dětskou chuťovkou. Obě značky si tak již vydobyly pevné postavení mezi dalšími značkami kvality potravin, od nichž se liší právě oním akcentem na vynikající chuť, která každou potravinu po zásluze korunuje.

Soutěž, kterou iniciovali a stále garantují uznávaní nezávislí potravinářští odborníci, neztratila důvěru potravinářských firem a spotřebitelů ani během dvou nečekaně komplikovaných covidových let. Ekonomické turbulence, tentokrát v podobě skokového zdražování cen energií a nebývalé inflace, však pokračují a s tím rostou i obavy spojené s budoucností. Podle průzkumů již dvě třetiny lidí například začínají šetřit při nákupu potravin. Paradoxně se tak dále posiluje úloha České chuťovky ve zviditelňování těch výrobců, kteří budou i nadále dbát na vylepšování kvality a chuti nabízených potravin a nepodlehnou pokušení jít opět cestou levných náhražek. Nebudou to mít samozřejmě za stávající situace jednoduché, o to víc si ale zaslouží všemožnou podporu, aby se o nich vědělo a byli po zásluze i veřejně oceněni.

V předchozích 13 letech se tohoto uznání dostalo v podobě slavnostního udělení Českých chuťovek již 227 českým firmám za 1381 jejich výrobků a Dětskými chuťovkami bylo za tu dobu poctěno již 97 českých výrobců za 241 potravin, které chutnají dětem.

Již od pátého ročníku soutěže se díky podpoře vedení Senátu předávají ocenění nejúspěšnějším českým potravinářům v krásném prostředí Rytířského sálu Valdštejnského paláce (až na nejtěžší covidový rok 2020) a slavnostní chvíle si v těchto důstojných prostorách budou moci nejlepší čeští potravináři užít i letos na podzim. Od roku 2017 poskytuje soutěži aktivní záštitu Stálá komise Senátu pro rozvoj venkova, která tím deklaruje svůj zájem o podporu českých potravin, což je vyjádřeno i dlouhodobým působením jejího místopředsedy senátora Petra Šilara přímo v hodnotitelské porotě a přípravném výboru soutěže. Předseda komise senátor Jiří Vosecký vyjádřil na tiskové konferenci stabilní podporu projektu Česká chuťovka, protože význam soutěže v dnešních složitých ekonomických podmínkách ještě roste, neboť poctiví čeští potravináři si v této situaci zaslouží nejen přízeň koncových spotřebitelů, ale i všemožnou podporu a férově udržitelné podmínky pro své podnikání. Je nutné, aby Vláda vzala ještě v úvahu, že potravinová soběstačnost je stejně důležitá jako soběstačnost energetická.

Novinkou, kterou pro letošní ročník připravují organizátoři soutěže, je nové grafické ztvárnění značky Česká chuťovka v podobě medaile vhodné zejména na etikety oceněných vín a piv nebo i dalších nápojů, která tak zvýší předpokládanou atraktivitu soutěže u těchto výrobců.

Záštitu soutěži letos poskytli místopředseda Senátu Jan Horník, ministr zemědělství Zdeněk Nekula a prezident Agrární komory Jan Doležal. Odbornou úroveň a prestiž soutěže pak podtrhuje odborná garance renomované Vysoké školy chemicko-technologické v Praze společně s VOŠ, SPŠ a SOŠ PODSKALSKÁ, která zajišťuje vysoce profesionální zázemí oběma hodnotitelským komisím – jak odborné, tak i dětské. Odborným patronem soutěže pak je rektor VŠCHT prof. Dr. RNDr. Pavel Matějka.

Uzávěrka přihlášek do letošní soutěže je 15. září. Slavnostní předávání ocenění se uskuteční 31. října v reprezentativní atmosféře historických prostor Valdštejnského paláce. Přítomní novináři tam i letos na základě vlastní ochutnávky předají tři ocenění „Cena novinářů – Česká chuťovka 2022“. V pořadí již dvanáctá výrazná osobnost českého potravinářství bude slavnostně poctěna titulem „Rytíř české chuti“. Spoluorganizátorem slavnostního předávání ocenění je Česká cesta – Via Bohemica, z.s.

Přihlášku i pravidla soutěže, jakož i seznam historicky všech úspěšných výrobců a oceněných potravin, lze nalézt na www.ceskachutovka.cz . Českou chuťovku je možné také sledovat na facebooku, kde jsou uveřejňovány aktuální informace a novinky od držitelů ocenění.

Generálním partnerem soutěže je Albert ČR, tradičním partnerem je opět Hasičská vzájemná pojišťovna, která poskytne jejím účastníkům zvýhodněné podmínky při sjednávání pojištění, a Český porcelán Dubí, jenž opět potěší držitele České i Dětské chuťovky vkusnými porcelánovými závěsnými plaketami s logem soutěže. Váženým partnerem České chuťovky je i Národní zemědělské muzeum.

Hlavními mediálními partnery soutěže jsou vydavatelství AGRAL, vydavatelství RIX a Regionální televize CZ, partnerem Dětské chuťovky pak je tradičně Dětská tisková agentura.

Všichni společně pak věříme, že se i letos podaří českým potravinářům zdárně překonat pokračující nepříznivé vlivy a že svůj zasloužený kousek radosti si budou moci ti nejlepší z nich opět společně vychutnat na podzimním předávání ČESKÝCH a DĚTSKÝCH CHUŤOVEK 2022 v SENÁTU!

ČESKÁ CHUŤOVKA – ZNAČKA, KTERÁ SI NA NIC NEHRAJE

(tg)

Slovo ke dni

  • Před volbami

    Komunální volby klepou na dveře v době, kdy lidé nevědí, co je čeká v zimě. V takové nejistotě, respektive v očekávání špatných a ještě horších časů, se špatně kandiduje. Ve volebních programech sice strany a sdružení mohou slibovat, co udělají, co zlepší v chodu měst a obcí, ale voliči tuší, že hlavní slovo bude mít aktuální energetická a ekonomická situace. Co je například platné, že se vybuduje nové veřejné osvětlení, když ho z úsporných důvodů nebudeme moci používat? Jak naplánovat investice, když stavební materiály zdražují z měsíce na měsíc o desítky procent a městská pokladna bude mít jen omezené finanční prostředky? Ti chytřejší raději toho moc neslibují, ale upozorňují na pozitiva, kterých jejich místo pro život v uplynulém volebním období dosáhlo. V každém případě zvolit si v této těžké době schopné a odpovědné manažery na...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Říjen 2022

Partneři

Hlavní partner:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

oslavy 2022 razitko modre 2 copy eon eg logo short  
         

Partneři:

logo-grada3   ca2 logo-dtocz upv logo 56 dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

judr karabec ip mediace

Mediační dohoda a ukončení IP mediace 12. září 2022

V předchozím příspěvku jsme se seznámili s tím, jak se formulují zásady mediační dohody. Tyto zásady odrážely výsledky předchozích fází mediace a přinesly stranám konkrétní řešení pro každý předmět jednání. Strany za pomoci IP mediátora formulovaly, jak se vybrané řešení konkrétně uskuteční, kdo a co konkrétně udělá, do kdy, co to bude stát apod. Současně strany formulovaly i pojistky pro případ, že by některá ze stran dohodu nedodržela, případně nastala nějaká neočekávaná situace, nestihne se termín splnění závazku apod. Podle potřeby si strany dohodly i sankce za porušení dohody.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300AVLOGOM3