INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Tomáš KubíkTomáš KubíkČeská chuťovka je soutěž pro tuzemské výrobce potravin, v níž měří své mistrovství od jednotlivců až po velké firmy ti, kteří se rozhodli vycházet chuti českých spotřebitelů vstříc a nabízet od džemů přes rohlíky až po špičkové šunky nebo sýry, med i kečup nejen výrobky vynikající kvality, ale především chuti. Jak se v letošním ročníku dařilo PENNY, na to odpovídal tiskový mluvčí Ing. Tomáš Kubík:

Letos jste do České chuťovky přihlásili opravdu velké množství výrobků. Proč jste se tak rozhodli?

Českou chuťovku považujeme za jedno ze nejprestižnějších ocenění u nás, které potravinářské produkty mohou získat. Hodnotí je skuteční odborníci, kteří ale zároveň hodnotí tak, jak je to pro spotřebitele nejvíce srozumitelné a jak se v důsledku rozhoduje on. Žádné chemické rozbory, žádné složité hodnoticí matice. Kritérium je na první pohled prosté, a přitom geniální. Hodnotí se chuť výrobků.
I když zákazníka zajímá celá řada aspektů od ceny, přes kvalitu až po čerstvost, rozhodujícím kritériem, zda si bude produkt kupovat opakovaně, je nakonec chuť. Pokud mu výrobek nebude chutnat, nebude si ho do nákupního vozíku vkládat. I děti se o svém oblíbeném jídle rozhodují především na základě jeho vzhledu a chuti. Zároveň jsme rádi, že se v rámci soutěže hodnotí pouze české produkty, což pomáhá zviditelnit nejen je, ale také jejich výrobce. V rámci našeho řetězce dlouhodobě podporujeme právě české výrobce a jsme přesvědčení, že například i tato soutěž pomáhá zvyšovat povědomí o vysoké kvalitě a skvělé chuti tuzemských produktů.

A jaká jste měli očekávání? Splnila se?

Naše očekávání jsou vysoká každý rok. Letos jsme ale proměnili nejvyšší počet nominací, na což jsme náležitě hrdí.

Kolik ocenění jste získali? Jak se dobroty prodávají?

Do soutěže jsme přihlásili celkem 43 výrobků a označení Česká chuťovka jich získalo 34. To znamená, že ze všech přihlášených výrobků jich ocenění získalo 79 %. To považujeme za skutečný úspěch! Je to pro nás skvělá zpětná vazba a potvrzení toho, že produkty, které nabízíme zákazníkům pod privátními značkami, jsou chutné a kvalitní. Kvalitě se věnujeme systematicky a dlouhodobě. Zároveň naši zákazníci od nás očekávají, že vysokou kvalitu svých oblíbených výrobků dostanou za tu nejnižší cenu na trhu. Nestačí ale jen najít ten správný poměr ceny a kvality, je třeba zajistit, aby kvalita byla stále stejná. Tu kontrolujeme denně na různých úrovních od centrálních skladů až po prodejny. Mezi metody posuzování kvality patří neustálé porovnávání se s konkurencí. Hodnocení kvality výrobků se pravidelně účastní i vedení společnosti. A může se do něj zapojit i každý náš zaměstnanec.
PENNY kmotrova klobasa pikant 75g reznikuv talirNaše každoroční úspěchy v soutěži Česká chuťovka jsou pro nás důkazem, že svoji práci děláme dobře a že potraviny pod našimi privátními značkami vyráběné ve spolupráci s českými dodavateli jsou vysoce jakostní a chutné. Celá řada dalších ocenění nás v tom pravidelně utvrzuje a my věříme, že jsou dobrým vodítkem i pro naše zákazníky.

Trvá dlouho, než si na novinky v sortimentu zákazník zvykne?

Dlouhodobě nabízíme produkty, které mají spotřebitelé rádi, a to za výhodné ceny. Díky těmto stálicím a vysoké kvalitě produktů, které společně s našimi českými dodavateli dodáváme do regálů našich prodejen, si zákazníci velmi oblíbili naše privátní značky, tedy ty, které najdou exkluzivně v našem řetězci. A oceňují především jejich vysokou kvalitu za výhodnou cenu; a podíl těchto značek na celkovém prodeji narostl v posledních letech na téměř 40 %. V současné době nabízíme celkem 35 řad privátních značek, v nichž kupujícím nabízíme přes 500 produktů. Mezi nejpopulárnější se kromě mléčných produktů Boni vypracovaly minerální vody Tanja a masné výrobky Dobré maso, Karlova koruna nebo Řezníkův talíř či Crip Crop. Do svého portfolia postupně přidáváme jak zcela nové značky, tak nové produkty pod zavedenými značkami. Kombinace dlouhodobě oblíbených produktů a novinek je ten správný recept na to, aby zákazníci byli spokojení a opakovaně se do našich prodejen rádi vraceli.

Ostatně, kolik nových či inovovaných potravin se v nabídce PENNY letos objevilo?

V průběhu letošního roku jsme inovovali desítky produktů. Jak už jsem říkal, kvalita je pro nás na prvním místě. Neustále se chceme zlepšovat, a proto i v průběhu roku vylepšujeme celou řadu produktů, ať už jde o chuť, nebo složení. Ne vždy to jsou změny zásadní, velmi často to jsou změny drobné a postupné. Dlouhodobě se například snažíme snižovat počet aditiv nebo množství cukru. Proto ty změny nemohou být radikální, aby to neovlivnilo chuť produktu, na který jsou zákazníci zvyklí.

Oč má běžný spotřebitel dnes zájem především? O potraviny produkované českými řezníky, pekaři, zemědělci? Nebo o zboží, které nezničí jejich peněženku? Je stále ještě poptávka po „zdravé stravě“, například po výrobcích s nižším obsahem cukru či soli?

Naši kupující mají rádi české a regionální produkty. V tom jim vycházíme vstříc a soustředíme se právě na tuzemskou nabídku. V posledních letech také vidíme jednoznačný příklon k produktům privátních značek na úkor značkových výrobků. Pro nás jsou tyto značky důležité, protože jimi podporujeme loajalitu našich spotřebitelů. Vědí, že své oblíbené produkty dostanou za nízkou cenu exkluzivně jen v našem řetězci. Navíc v řadě případů jde o čes­ké produkty, a zákazníci tak společně s námi podporují domácí producenty. Obliba těchto značek dlouhodobě roste a my to vnímáme jako ocenění naší letité snahy při přípravě těchto produktů ve spolupráci s našimi dodavateli. Právě ona unikátnost a úzké propojení s dodavateli už při návrhu samotného produktu dává našim zákazníkům jistoty nejvýhodnější ceny za nejvyšší kvalitu.

PENNY crip crop ryzova kaseCo zajímavého chystáte na vánoční stůl?

V předvánočním období se naši příznivci již tradičně mohou těšit na celou řadu produktů privátní značky Selection, kterými nabídku obohacujeme. Do řady Selection jsou zásadně vybírány produkty, které nabízí neobvyklé spojení chutí, a najdete v ní i prémiové produkty, které nekoupíte v obvyklé nabídce. Nechybí sortiment těch nejkvalitnějších salámů a uzenin, těstovin, pesto mandlové nebo tuňákové, a samozřejmě je k mání i řada sladkých dobrot jako lanýžové pralinky nebo marcipánová štola.

za odpovědi poděkovala Eva Brixi

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3