INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Sdružení českých spotřebitelů, o. s. (SČS) a Kabinet pro standardizaci, o.p.s. s nelibostí, jako škodlivou pro spotřebitele, vnímají kampaň Evropské komise, která byla spuštěna – citujeme z médií: „Evropská komise ve středu začala novou kampaň, jejíž heslem je „nenechte si léto zkazit nehodou". Jejím cílem je boj proti padělaným hračkám, které nesplňují bezpečností kritéria Evropské unie. Snahou Komise je rodičům vysvětlit, jak poznají bezpečné hračky a jak je mají bezpečně používat.".

Kampaň provází veselé video, kde robot hračka vysvětluje, že hračka s označením CE je pro děti bezpečná. Všichni budeme happy, když budeme kupovat hračky s CE označením. Viz:

http://www.youtube.com/watch?v=KohuGg4AFeE&feature=youtu.be

http://ec.europa.eu/enterprise/sectors/toys/tst-campaign/index_en.htm

„Nebudeme „happy"", varoval předseda SČS a vysvětlil: „Odborníci dobře vědí, že označení CE není určeno pro spotřebitele a je to „pouze" prohlášení výrobce, že výrobek byl vyroben a uveden na vnitřní trh v souladu s příslušnými harmonizujícími přepisy a normami; to rozhodně nelze vykládat, že označením CE se dostává spotřebiteli ujištění, že výrobek je bezpečný a zdravotně nezávadný."

Značka CE slouží k podpoře volného pohybu na vnitřním trhu EU a dozorovým orgánům. Spotřebitel nemá a nemůže mít informace o tom, který výrobek by měl mít označení CE a který nemusí být takto označen. Bude zcela pomýlen předpokladem, že s označením CE je zaručena bezpečnost výrobku. Na trhu je mnoho výrobků, které označení CE nenesou, neboť nesmí, a při tom jsou a musí být bezpečné.

„Doložit to i na příkladu hraček lze snadno", vysvětlil dále Dupal, „půjdete své ratolesti koupit skládačku-puzzle, kolečkové brusle, stavebnici pro skládání modelů ve zmenšeném měřítku, „některé" jízdní kolo a další – budete se prodavače dotazovat, proč není na výrobku označení CE, není snad bezpečný? - nesmí být takto označen a bezpečný samozřejmě takový výrobek být musí."

Ještě komplikovanější je to u jiného spotřebního zboží. Naše organizace jsou názoru, že takto zjednodušujícím způsobem vedená kampaň je škodlivá.

Sdružení českých spotřebitelů (SČS)

SČS si klade za cíl hájit oprávněné zájmy a práva spotřebitelů na vnitřním trhu EU a ČR, přičemž zdůrazňuje preventivní stránku ochrany zájmů spotřebitelů: „Jen poučený spotřebitel se dokáže účinně hájit". SČS působí v řadě oblastí, pokrývají odbornosti ve vztahu k bezpečnosti výrobků, standardizaci, finančních služeb aj. Ve více regionech, kde má zastoupení prostřednictvím regionálních kontaktních míst, vyhlašuje soutěž Spokojený zákazník kraje, kterou předávají hejtmané a kterou se SČS snaží přispívat k „pozitivnímu přístupu" při vytváření lepších vztahů mezi spotřebiteli a poskytovateli služeb. Více na www.konzument.cz. Téma standardizace je vyzdviženo založením samostatné domény www.top-normy.cz. Na bezpečnost dětských hřišť je zaměřena doména www.overenehriste.cz.

Kabinet pro standardizaci (KaStan)

KaStan byl založen jako obecně prospěšná společnost před třeni lety a jeho posláním je podporovat systematické formy zapojení spotřebitelů do technické normalizace a dalších standardizačních technik – posuzování shody, certifikace, akreditace i dozoru nad trhem.

(tz)

Slovo ke dni

  • Bydlení jako dílek rovnice

    Hledáme zázračný recept na produktivitu a loajalitu mladých lidí. Snažíme se jít jejich zvyklostem naproti. Přetváříme pracovní prostředí, benefity i způsoby komunikace. Na základě studií a vědeckých šetření věříme, že se nám tyto investice vrátí. Odpověď je ale stejně nejistá jako perspektiva budoucnosti. Zapomněli jsme si položit základní otázku: proč se chování mladých lidí v pracovním prostředí tolik proměnilo? Mnozí se snaží najít odpověď ve výrazu work-life balance. A částečně to pravda je. Ale přeci jen to není všechno. Spíše jen zlomek toho, co na mladé lidi působí. Co to tedy z předchozích generací dělalo dříče, kteří byli schopní zatnout zuby? Vidina jistoty, vidina vlastního bydlení. Tyhle oblasti spolu souvisejí. Realitní trh je podstatným dílkem rovnice. Předchozí generace intenzivně usilovaly o to domov vybudovat se vším...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Říjen 2025

INZERCE

Partneři

 

Partneři plus:

 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

predseda 2024

Úřad průmyslového vlastnictví je jedním z nejvíce digitalizovaných orgánů české státní správy 25. duben 2025

Získat patent na unikátní technologii zpracování listí stromů k výrobě ultra tenkých izolačních desek, díky nimž nebude třeba v objektech topit, nebo na využití kopřivy tak, že se znásobí její blahodárné účinky na poškozené kolenní klouby, to by jistě bylo terno. Ukázalo by se, že myšlenek, které dobře poslouží lidstvu, není nikdy dost, a že jsou, převedeny do praxe, stále vítané.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Speciální příloha

titulka web

Otevřít PDF

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3