INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

jiV Hradci Králové se setkali zaměstnavatelé z královéhradeckého a pardubického kraje, kteří ve své firemní praxi prověřili kvalitu Národní soustavy kvalifikací (NSK) nejen při získávání nových zaměstnanců. 

V prostorách EA Hotelu Tereziánský dvůr se sešli personalisté a ředitelé významných firem převážně z Královéhradeckého a Pardubického regionu, aby ve slavnostní atmosféře převzali ocenění své práce v podobě certifikátu NSK. Certifikát je určen společnostem, které využívají jedinečný systém, který umožňuje získat požadovanou kvalifikaci i jinak, než jen v počátečním vzdělávání, tedy ve škole.

Setkání se za konsorcium účastnil viceprezident Hospodářské komory RNDr. Zdeněk Somr, který ve své úvodní prezentaci zdůraznil nutnost řešit nedostatek určitých profesí na současném trhu práce v souvislosti s demografickým vývojem. Svaz průmyslu a dopravy ČR reprezentoval Ing. Bohumil Mužík, manažer úseku Projekty a za společnost TREXIMA, spol. s r. o. pozvání přijal generální ředitel Ing. Jaromír Pátík. Přínosy NSK pro spolupráci firem a Úřadu práce shrnula Mgr. Věra Moderová, koordinátorka rekvalifikací v projektu VDTP z krajské pobočky Úřadu práce v Hradci Králové a Mgr. Martin Horák, ředitel ÚP v Hradci Králové.Konkrétní zkušenosti s NSK z firemní praxe přítomným představil společník firmy METOS v.o.s. Ing. Jan Šlajs. Konference se také účastnili zástupci Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy a Národního ústavu pro vzdělávání.

Ocenění si z rukou představitelů SPČR, HK ČR a společnosti TREXIMA převzalo 24 společností. Tyto firmy reprezentují široké oborové spektrum zaměstnavatelů v České republice: gastronomie, slévárenství, ochrana životního prostředí, poradenství, strojírenství a mnoho dalších.

Za všechny oceněné shrnul přínosy NSK Mgr. Jan Rupp z OHL ŽS, a.s.: „Společnost OHL ŽS, a.s. ve své personální praxi využívá mnoha výhod, které plynnou z výsledků projektu NSK. Patří mezi ně zejména možnost výběru mezi větším množstvím uchazečů o zaměstnání, protože kvalifikační způsobilost vzešlou z NSK pokládáme za stejnou úroveň vzdělání, jako z jiných typů škol. Firma do své personální práce přejímá i vytvořené standardizované popisy pracovních činností pro jednotlivé profese.“

Certifikované firmy využívají NSK především při náboru nových zaměstnanců, kdy jim tento systém pomáhá konkrétně specifikovat potřebnou kvalifikaci. Dále pak při popisu pracovních míst, tvorbě kompetenčních modelů, při nastavení firemního systému hodnocení, odměňování a vzdělávání pracovníků. Systém NSK se tak stává účinným a uceleným nástrojem moderní personalistiky.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3