INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Rada kvality ČR, Řídící výbor Programu Česká kvalita a Institut pro testování a certifikaci v říjnu oznámily přijetí značky ITC certifikovaná kvalita do Programu Česká kvalita. Pro české spotřebitele to znamená, že se jim dále rozšíří možnost nakupovat zboží a služby s objektivně a nezávisle ověřenou kvalitou, což je zvlášť důležité v době, kdy dramaticky stoupá počet odhalených zdraví a životu nebezpečných výrobků na českém trhu.

Značka ITC Certifikovaná kvalita je určena pro označování spotřebního zboží, které úspěšně projde přísnými testy nezávislé akreditované zkušebny, potvrzujícími jeho zdravotní nezávadnost, bezpečnost a nadstandardní kvalitu. Přijetím do vládního Programu Česká kvalita získá tato značka garanci objektivity a nezávislosti, což zvýší její důvěryhodnost u spotřebitelů i marketingovou hodnotu pro firmy, které ji pro svůj výrobek získají.

 „Ochrana spotřebitele je jednou z klíčových priorit našeho ministerstva,“ řekl ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek. „Program Česká kvalita je velmi dobrou možností, jak dát spotřebitelům vodítko pro bezpečný nákup kvalitního zboží a pro české podnikatele je jednou z cest, jak odlišit své výrobky od mnohdy nekvalitní dovozové produkce. Proto vítám rozšíření programu o novou značku a věřím, že se brzy objeví na řadě špičkových českých výrobků,“ dodal.

 Značka ITC certifikovaná kvalita je určena pro široký sortiment spotřebního zboží: elektrospotřebiče, sportovní vybavení, kožedělné a textilní výrobky a řadu dalších. Informuje koncového spotřebitele, že výrobek byl podroben nestrannému posouzení a že toto posouzení bylo úspěšné.

 „Značka ITC certifikovaná kvalita umožňuje špičkovým výrobkům, aby se na trhu prosadily na úkor těch s minimální bezpečností a těch, které mají kolísavou úroveň kvality. Důležitým vodítkem je zejména tam, kde nelze kvalitu a zdravotní nezávadnost odlišit na první pohled,“ vysvětlil Jiří Samsonek, ředitel divize zkušebnictví Institutu pro testování a certifikaci, a.s. „Přísně nastavená kritéria udílení značky i pravidelný dohled nad dodržováním všech parametrů po dobu její platnosti ji také zásadně odlišují od všech privátních a samo-certifikačních značek, které jsou udělovány bez jakékoli nezávislé kontroly. Proto jsme rádi, že přijetí do Programu Česká kvalita potvrdilo její věrohodnost a objektivitu,“ vysvětlil.

 Význam nezávislého a objektivního značení kvality zejména u spotřebního zboží se v posledních letech výrazně zvyšuje. S tlakem zákazníků na nízké ceny v obchodní síti se na český trh dostává stále více výrobků ze zahraničí, které nejenže nesplňují ani základní kvalitativní parametry, ale jsou prokazatelně zdraví a životu nebezpečné. V mnoha případech jde přitom o výrobky určené dětem.

 „Trend je skutečně velmi negativní. Jen počet zdraví a životu nebezpečných výrobků nahlášených Českou obchodní inspekcí do evropského systému RAPEX v roce 2013 vzrostl meziročně na trojnásobek,“ zdůraznil Jan Taraba, ředitel Národního informačního střediska podpory kvality. „V letošním roce se Česká republika dokonce dostala mezi trojici zemí s nejvyšším počtem hlášených nebezpečných výrobků na trhu, což je vzhledem k velikosti naší země velice alarmující. V některých měsících pochází až 11 % všech hlášení v RAPEXu z České republiky,“ řekl.

 Část nárůstu hlášení do RAPEXu má jistě příčinu i v lepší kontrolní činnosti České obchodní inspekce, ale i tak vysoké nárůsty ovšem jednoznačně svědčí o výrazném zvyšování podílu nebezpečných výrobků na tuzemském trhu. Nezávislé značky kvality jsou přitom prakticky jediným způsobem, jak se může spotřebitel tomuto ohrožení bránit, protože přítomnost různých karcinogenních a jedovatých látek v materiálech, vady v elektrické bezpečnosti, ale i některé mechanické vady nelze odhalit bez vybavených laboratoří a zkušeben.

 Nejdůležitější však je, aby si nebezpečí spotřebitelé plně uvědomili. Aby pochopili, že např. zdánlivě levnou hračkou, oblečením nebo botičkou mohou nenávratně poškodit zdraví svých dětí a aby začali vyžadovat zboží kvalitní a bezpečné. To pomůže i tuzemským podnikatelům, protože v České republice se vyrábí zboží převážně velmi dobré kvality, o čemž svědčí i minimální podíl českých výrobků nahlášených v RAPEXu.

 „Počet nekvalitních výrobků na trhu je dán zejména tlakem spotřebitelů na extrémně nízké ceny,“ vysvětlil Zdeněk Juračka, viceprezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR a předseda Řídícího výboru Česká kvalita. „Obchodníci se přizpůsobují tlaku zákazníků, a pokud prakticky jediným reálným kritériem je cena, jde logicky kvalita dolů. Osobně věřím, že informovanost spotřebitelů v budoucnosti bude zlepšovat i kvalitu nabízeného spotřebního zboží, podobně, jako je tomu v posledních letech u potravin. A značky v Programu Česká kvalita mohou tomuto trendu velice pomoci,“ uzavřel.

 Program Česká kvalita sdružuje nezávislé značky kvality na českém trhu udělované oborovými asociacemi, cechy, certifikačními orgány a dalšími organizacemi, které splňují přísná kritéria stanovená Řídícím výborem programu. Česká kvalita, jako jediná v ČR, garantuje nezávislé ověřování kvality výrobků a služeb třetí stranou – akreditovanou zkušebnou, dlouhodobou kontrolu dodržování kvality ve výrobě i dozor namátkovými nákupy v obchodní síti a ověřování spokojenosti zákazníků. Smyslem programu je dát vodítko spotřebitelům pro bezpečný nákup a podnikatelům možnost poskytnout svým zákazníkům nezávislou garanci kvality.

 Program vznikl v reakci na množství nově vznikajících „pseudoznaček“ kvality, které nepodléhají nezávislému ověřování kvality, nic negarantují a slouží jen k matení zákazníků. Česká kvalita odděluje „zrno od plev“. Aktuálně sdružuje Program Česká kvalita 20 značek kvality.            

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3