INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Systém pomáhá chránit a propagovat tradiční evropské zemědělské a potravinářské produkty a výrobky. Získání označení je jednou z dalších podpor propagace pro výrobce, ale především jednou z dalších cest k ochraně proti zneužívání obchodní značky (jména).

Jak to funguje?

Po té, co jsou výrobky nebo potraviny zapsány pod jednu ze tří existujících značek kvality (CHOP, CHZO, ZTS), EU dbá na to, aby danou značku, která byla zaregistrována, nepoužíval nikdo jiný. „Jen v České republice vlastní k dnešnímu datu evropské označení více než 30 produktů (23 Chráněné zeměpisné označení, 6 Chráněné označení původu a 4 Zaručená tradiční specialita). Posledním zaregistrovaným výrobkem byl Valašský frgál, který je hrdým nositelem CHZO,“ uvádí Ing. Miroslav Koberna, CSc., ředitel pro programování a strategii Potravinářské komory ČR.

Jak poznat originál od napodobenin

Nejcennější na firmě je často její označení, název, logo. Je to totiž právě značka, která v konkurenčním boji přesvědčí zákazníka, aby sáhl po daném výrobku. Značka je ale i zárukou kvality a tradice. Všechny tyto aspekty hrají významnou roli i při získání EU označení, které pak následně pomáhá chránit výrobce proti padělání. „Logo Chráněné zeměpisné označení, které jsme získali pro naše sýry Jihočeská niva a Jihočeská Zlatá niva před pěti lety, je na jejich obalech umístěno od února 2011. Je nejen nepochybnou ochranou obou sýrů, ale navíc také potvrzením jejich výjimečnosti. O tom svědčí i skutečnost, že právo používat tuto značku získalo v České republice včetně našich dvou sýrů pouze třiadvacet výrobků. Přestože v tuzemském potravinářském průmyslu existuje poměrně velká řada jiných značek kvality a původu, což není pro orientaci zákazníků vždy nejjednodušší, je logo Chráněné zeměpisné označení potvrzením kvality obou sýrů i zárukou jejich autentičnosti. Kladný vliv se odráží také ve stále větším zájmu českých spotřebitelů o původní tuzemské, kvalitní a poctivé výrobky, k nimž tradiční sýry Jihočeská niva a Jihočeská Zlatá niva právem náleží,“ uvádí Jan Teplý, ředitel obchodu, marketingu a nákupu Madeta a. s.

Reprezentují naši zemi v zahraničí

Česká republika má od roku 2007 zapsáno Chráněné označení původu "Žatecký chmel" v rejstříku EU. Právě "Chráněné označení původu (CHOP)" získal český chmel jako první ve chmelařském oboru v EU. Toto označení původu je každoročně využíváno i při exportu chmele, jehož 3/4 putují do třetích zemí. Tato komodita se stává i součástí prezentací na prestižních zahraničních nápojových veletrzích a misích. Český chmel je stejně vyhlášený jako české pivo. Nejznámější odrůdou je právě Žatecký poloraný červeňák, který je díky svým výjimečným vlastnostem ve světě považován za standard špičkové kvality. Jemné a pravé chmelové aroma je definováno právě touto odrůdou. Celkový charakter vůně Žateckého chmele je dán vzájemným poměrem všech jednotlivých složek chmelových silic. Je původní odrůdou po staletí pěstovanou na Žatecku. Žatecký chmel není ve své jedinečné kvalitě možné pěstovat kdekoliv na světě, aniž by ztratil některé ze svých jedinečných parametrů. "Byli a jsme si vědomi jedinečnosti našeho chmele. Tato jedinečnost byla, je a zřejmě vždy bude předmětem snahy o falsifikace. Proto zápis Chráněného označení původu bylo z naší strany logickým krokem," uvádí Michal Kovařík, tajemník Svazu pěstitelů chmele.

Více informací na www.oznaceni-eu.cz

Slovo ke dni

  • Bydlení jako dílek rovnice

    Hledáme zázračný recept na produktivitu a loajalitu mladých lidí. Snažíme se jít jejich zvyklostem naproti. Přetváříme pracovní prostředí, benefity i způsoby komunikace. Na základě studií a vědeckých šetření věříme, že se nám tyto investice vrátí. Odpověď je ale stejně nejistá jako perspektiva budoucnosti. Zapomněli jsme si položit základní otázku: proč se chování mladých lidí v pracovním prostředí tolik proměnilo? Mnozí se snaží najít odpověď ve výrazu work-life balance. A částečně to pravda je. Ale přeci jen to není všechno. Spíše jen zlomek toho, co na mladé lidi působí. Co to tedy z předchozích generací dělalo dříče, kteří byli schopní zatnout zuby? Vidina jistoty, vidina vlastního bydlení. Tyhle oblasti spolu souvisejí. Realitní trh je podstatným dílkem rovnice. Předchozí generace intenzivně usilovaly o to domov vybudovat se vším...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Říjen 2025

INZERCE

Partneři

 

Partneři plus:

 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

predseda 2024

Úřad průmyslového vlastnictví je jedním z nejvíce digitalizovaných orgánů české státní správy 25. duben 2025

Získat patent na unikátní technologii zpracování listí stromů k výrobě ultra tenkých izolačních desek, díky nimž nebude třeba v objektech topit, nebo na využití kopřivy tak, že se znásobí její blahodárné účinky na poškozené kolenní klouby, to by jistě bylo terno. Ukázalo by se, že myšlenek, které dobře poslouží lidstvu, není nikdy dost, a že jsou, převedeny do praxe, stále vítané.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Speciální příloha

titulka web

Otevřít PDF

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3