INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Společnost Cebia již více jak 2 roky provozuje systém AUTOTRACER na kontrolu historie ojetých vozidel, na internetové adrese www.zkontrolujsiauto.cz. V rámci provozu systému AUTOTRACER dostává denně příspěvky od motoristů, kteří na emailové adresy společnosti Cebia píší své zkušenosti s nákupem ojetých vozidel. Uživatelé systému AUTOTRACER za dobu provozu systému prověřili již 1 000 000 vozidel.

Jaké jsou nejčastější problémy, se kterými se motoristé setkávají?

1.  Vozidlo má stočený tachometr.

Většina zákazníků přijde na to, že koupili vozidlo s jiným stavem tachometru, až po nákupu, kdy začnou mít s vozidlem technické potíže a začnou pátrat po historii auta. Většinou to končí špatně pro motoristy, neboť obvykle údaj o stavu tachometru chybí v kupní smlouvě a pak ani není co reklamovat. Cebia eviduje ale i několik případů, kdy se podařilo získat od prodejce dodatečnou slevu nebo vozidlo reklamovat. Podle statistik Cebia má stav tachometru upraveno 42% ojetých vozidel na trhu v ČR.

2. Technický stav vozidla neodpovídá tomu, jak bylo vozidlo inzerováno a prodáváno.

Motoristé důvěřují tomu, co je napsáno v inzerátu, nebo co uvádí prodejce. Často ani neabsolvují zkušební jízdu a vozidlo si pořádně nezkontrolují. Následně při první návštěvě servisu zjistí, že musejí do vozidla investovat nemalé sumy, aby bylo auto dále vůbec pojízdné.

3. U vozidla je zfalšován rok výroby – prodejce dostane více peněz!

Prodávající (většinou u dovezených vozidel ze zahraničí) zfalšuje doklady od vozidla, na které uvede jiný rok výroby, než bylo vozidlo skutečně vyrobeno. Díky tomuto pak vozidlo inzeruje s vyšší cenou, než jaká odpovídá skutečně danému vozidlu. Zjistí-li následně zákazník skutečný rok výroby, čeká ho nemilé překvapení a rozčarování, že prodejci zaplatil o několik tisíc víc a vlastně koupil starší automobil, než původně zamýšlel. Rok výroby lze přitom jednoduše ověřit u specializovaných společností. Cebia měsíčně zkontroluje přibližně 40 000 vozidel a z těchto kontrol vyplývá, že rok výroby má v ČR upraveno až 15% ojetých vozidel.

4. Vozidlo je stále v majetku leasingové společnosti.

V poslední době je těchto případů čím dál víc. Problém nastává u vozidel, která jsou zatížena úvěrem, kdy vlastníkem není leasingová společnost, ale majitel vozidla a finanční závazek není napsán ve velkém technickém průkazu. Majitel tak vozidlo může bez vědomí leasingové společnosti prodat. Budoucí majitel, který o tomto závazku netuší, se pak dostane do situace,  kdy musí vozidlo odevzdat leasingové společnosti, protože bývalý majitel přestal hradit leasingové splátky.


5. Podezřele výhodné inzeráty – majitel je v zahraničí, odkud prodává vozidlo.

Vždy to začíná stejně. Majitel vozidla dostal nenadále práci v zahraničí (většinou námořník) a potřebuje prodat vozidlo zpět do ČR. Inzerát je hodně lákavý, protože cena vozidla je řádově o 20% nižší, než je běžně vozidlo k dostání v autobazarech v ČR. Vozidlo je vždy v perfektním, nehavarovaném stavu, se servisní knihou. Přestože inzeráty slibují, že vozidlo bude dopraveno do ČR na náklady prodávajícího, s možností zkušební jízdy a následným předání peněz, prodávající vždy použije nějakou fintu, jak z budoucího kupce vylákat alespoň drobnou zálohu předem a pak celý proces končí. Zájemce přijde o peníze a vozidlo nikdy neuvidí. A i když se většinou jedná o Čecha, který takto prodává vozidlo ze zahraničí, emailová komunikace probíhá v jednoduché angličtině, z podivné emailové adresy!

6. Podepisování nevyhovujících kupních smluv.

Motoristé podepisují nevýhodné kupní smlouvy, které neobsahují důležité údaje o kupovaném vozidle, z čehož pak prodejci těží při následných „marných pokusech“ kupujícího vozidlo reklamovat.  Především se jedná o tyto problematické oblasti:
    chybí ustanovení o tom, podle jakého zákoníku je smlouva sepsána,
    nejsou uvedeny úplné údaje o prodávajícím (většinou zcela chybí při obchodu typu – komisní prodej přes zprostředkovatele),
    nejsou uvedeny úplné  údaje o kupujícím, případně zprostředkovateli,
    chybí přesná identifikace vozu (RZ, značka, model, typ, rok výroby, barva, číslo VIN, číslo technického průkazu, počet skutečně najetých km, soupis výbavy, zabezpečení),
    chybí prohlášení prodávajícího, že vůz je jeho majetkem a neváží se k němu žádné další závazky či pohledávky třetích osob,
    chybí údaje o předávaných dokumentech a klíčích od vozidla,
    není podrobně popsán stav vozidla a jeho částí (nejlépe formou protokolu o stavu vozidla),
    chybí popis závad, na které je kupující upozorněn,
    chybí popis způsobu zaplacení kupní ceny, podmínky přihlášení, odhlášení a převodu automobilu, případně i plné moci k těmto úkonům.

Ředitel společnosti Cebia, Ing. Martin Pajer, proto všem motoristům doporučuje:

•    před nákupem si ojeté vozidlo prohlédněte a prověřte (přiveďte si na pomoc svého automechanika),
•    pročtěte si kupní smlouvu a pokud nebude splňovat všechny náležitosti, žádejte o jejich doplnění, nebo od nákupu odstupte (na trhu jsou i jiná vozidla, která si můžete koupit),
•    zvažte, od koho vozidlo kupujete a dejte přednost prověřeným prodejcům, kteří poskytují určitý standard a máte jistotu, že se na ně můžete obrátit i s případnou reklamací vozidla,
•    vyžádejte si dopředu VIN vozidla a kopii technického průkazu a vozidlo si prověřte u specializovaných společností, které Vám prověří původ a historii vozidla.
•    využijte dostupnosti systému AUTOTRACER a vozidlo si zde on-line prověřte. Ověřte si přesný rok výroby, zkontroluje závazky u leasingových společností, zda automobil není odcizen a průběžné stavy tachometru a další užitečné informace.

Pořízení vozidla je většinou velká investice a proto se vyplatí nákup neuspěchat a vše důkladně prověřit a nechat zkontrolovat. Minimalizujte všechna rizika, aby pro Vás nákup vozidla nebyl noční můrou, ale radostí z dobře zakoupeného vozidla.


Více na www.cebia.cz  nebo www.zkontrolujsiauto.cz

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2025

INZERCE

Partneři

 

Partneři plus:

 
 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3