INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Nízká nezaměstnanost a často také neochota k manuální práci jsou v současné době hlavním důvodem, proč průmyslové společnosti obtížně hledají zaměstnance. Právě proto roste důležitost kvalitního zaškolování pracovníků, vedoucí k zefektivnění výroby. Ke kvalitnímu zaškolení pracovníků pomáhá například metoda Training Within Industry (TWI), o níž budou mimo jiné debatovat zástupci leteckých a automobilových firem na Setkání se špičkami, jež se uskuteční v pondělí 19. října v prostorách Leteckého muzea Metoděje Vlacha v Mladé Boleslavi.

Organizátoři akce, výrobce letadlových dveří  LATECOERE Czech Republic a TWI Institute Czech Republic připravily program, který účastníky seznámí s metodami zlepšování adaptačního procesu a zaškolování nových pracovníků v Česku i ve světě. Své zlepšovací metody zde kromě LATECOERE Czech Republic představí společnosti Czech Airlines Technics a Toyoda Gosei Czech. Na setkání vystoupí také americký odborník Patrick Graupp, spoluautor metody TWI.

„Metoda TWI zavádí jednotné, standardizované zaškolení pracovníků na pracovišti. Díky této metodě se zaškolení výrazně urychluje a snižuje se chybovost. Zvyšuje se také kvalita a produktivita práce, dochází ke snížení zmetkovitosti, ale například i snížení fluktuace zaměstnanců. Ve výsledku nám tato metoda přináší snížení výrobních nákladů,“ říká Iva Bursová, HR ředitelka ve společnosti LATECOERE Czech Republic.

„Pokud se ptáme, s jakými problémy bojují firmy ve výrobě či službách, vždy se objeví alespoň jedna z následujících věcí: produktivita, kvalita, nastavení a dodržování standardů, zaškolování, disciplína, bezpečnost, efektivita či manažerské dovednosti vedoucích,“ říká Markéta Šimáková, partnerka konzultační společnosti DMC a trenérka TWI. „Na každý tento problém má TWI nástroj – modul Job Instruction pro nastavení standardů a rychlejší zaškolování, Job Relations pro řešení problémů a Job Methods pro kontinuální zlepšování. Každý modul sám o sobě přináší zlepšení,“ doplňuje Markéta Šimáková. 

Metoda TWI slouží jako nástroj k zefektivnění školicích procesů nových pracovníků nejen v leteckém, ale například i v automobilovém průmyslu. Vznikla již ve 40. letech minulého století v USA, kde pomáhala zvyšovat produkci válečné výroby. V 50. letech ji použila společnost Toyota ke školení zaměstnanců jako součást programu Toyota Production System. Do České republiky se metoda dostala v roce 2010 a v současnosti je touto metodou vyškoleno v ČR a na Slovensku více než 1 500 pracovníků a využívá ji 40 českých a slovenských firem.

(tz)

 

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3