INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

hynek.jpgNízká pěna, nakyslá chuť a podmírák. To jsou nejčastější nešvary, kterých se hospodští a výčepní na pivu dopouštějí a kvůli kterým se většina Čechů do hospody už nechce vracet. Někteří si kvůli tomu dokonce raději koupí domu pivo lahvové. Aby se kvalita čepovaného piva zlepšila a štamgasti se opět vrátili do hospod, startuje Gambrinus neobvyklý způsob pomoci „svým“ hospodským po názvem „Strážci výčepu“, jehož tváří se stal stand-up komik Karel Hynek.

Mistr výčepní Jan Kopáč (na snímku vlevo) a tvář kampaně, komik Karel Hynek

V České republice je ještě mnoho hospodských, kteří z různých důvodů nepodávají dobré pivo. Říká to čerstvý reprezentativní průzkum napříč všemi pivními značkami, který pro Gambrinus připravila společnost ppm factum research. V posledním roce se více jak polovina lidí setkala se špatně načepovaným pivem a v podstatě každý druhý z nich (46%) odpověděl, že si kvůli této zkušenosti raději našli jinou hospodu. Nespokojenost pivařů však hospodští nejvíce poznají na spropitném. Za pivní nešvary ho totiž nedávají dokonce dvě třetiny (68 %) milovníků piva. 

Správná péče a um výčepního jsou důležité

Pokud se v hospodě poctivě starají o kvalitu piva, správně ho skladují, mají čisté trubky a za pípou pracuje šikovný výčepní, pak je výsledek jasný. Dostanete totiž pivo, které skvěle vypadá a ještě lépe chutná. Pokud ale jeden článek z tohoto řetězce vypadne, můžete dostat pivo nakyslé, unavené, ale třeba i nevábně vonící. „Češi jsou ohledně piva nároční. To je samozřejmě v pořádku, a proto jim chceme dopřát, aby si mohli čepované pivo vychutnat v té nejlepší kvalitě. Už dlouhou dobu víme, že toho docílíme jedině tak, že budeme hospodským, kteří nabízí naše pivo, systematicky pomáhat,“ popisuje sládek Gambrinusu Pavel Zítek.

Z průzkumu společnosti ppm factum také vyplynulo, že tři z deseti pivařů si myslí, že lidé by dali přednost čepovanému pivu před pivem lahvovým, kdyby věděli, že v hospodách dostanou pivo v dobré kondici, které jim bude chutnat. Přilákat lidi zpátky do hospod je také jedním z důvodů, proč Gambrinus přichází s jedinečným projektem „Strážci výčepu“. V návaznosti na dlouhodobé a systematické zjišťování problémů jednotlivých hospod, navštíví v několika příštích měsících speciálně proškolení zástupci pivovaru zhruba dva tisíce předem vytipovaných hospod, kterým nabídnou konkrétní řešení jejich problému.

„Pomocnou ruku podáváme hospodským dlouhodobě, naši odborníci jim ukazují a vysvětlují, co mají zlepšit. Ale jen teorie nestačí a proto nyní přicházíme s konkrétními řešením a skutečnou fyzickou pomocí,“ říká Pavel Zítek. „Cílem je, aby hospodští poznali, že pokud se řídí pravidly, které zaručují kvalitní pivo, pak je zlatý mok skutečně lepší a do hospody přiláká více zákazníků.“ Gambrinus tak hospodským nabídne nejen možnost proškolení obsluhy v jednom z tréninkových center pivovaru, ale hospodám, kde špatně čistí pivní trubky, pomůže se správnou sanitací. Další hospody, kde používají špatný tlačný plyn, zase Gambrinus vybaví tím správným.

Nebojte se ozvat

Pivovar chce mimo jiné i rozpoutat diskuzi o kvalitě čepovaného piva mezi širokou veřejností. A protože jsou názory štamgastů pro Gambrinus důležité, spouští na svém webu novou funkci hodnocení hospod. „Bude to pro nás zpětná vazba, kde jsou lidé spokojení a kde nikoli. Smyslem je, aby nám lidé co nejvíce pomáhali s nápravou nešvarů tak, že nám o nich řeknou. Princip je jednoduchý: Ohodnoť hospodu, když dostane špatné hodnocení, my to tak nenecháme,“ říká Marek Dvořák, marketingový manažer značky Gambrinus.

Důležitým cílem celého projektu je také upozornit pivaře, že pokud nejsou s  pivem spokojení, ať nemlčí. O tom je bude přesvědčovat i tvář celého projektu stand-up komik Karel Hynek z pořadu „Na stojáka“. Z některých jeho návštěv hospod budou natočena videa, v nichž bude ukazovat, co je v podniku dobře a co ne. „Myslím si, že to, jak má vypadat a chutnat dobře načepované pivo, by měl vědět každý. Nejen výčepní, ale i pivaři,“ říká Karel Hynek a dodává, že by se lidé rozhodně neměli stydět se ozvat a špatné pivo vrátit. „Nejsem sládek, odborník, abych přesně odkázal určit, v čem může být pravý důvod, proč pivo není dobré, ale i tak si myslím, že upozorňovat na nedostatky můžu. Prošel jsem školením od toho nejlepšího učitele, Pavla Zítka z Gambrinusu. Takže vím, co je správně.“

Nejčastější nešvary? Podmírák a nízká pěna

Průzkum společnosti ppm factum se také zaměřil právě na to, s jakými pivními nešvary se lidé setkávají v pivnicích nejčastěji. Téměř každému druhému (43 %) se za poslední rok stalo, že mu v hospodě přinesli zvětralé pivo. Pivo s nízkou nebo nekonzistentní pěnou či pěnou plnou bubliny se na stůl dostalo téměř dvěma pětinám pivařů (38%). Dvě třetiny pivařů (66%) si dokonce posteskly, že byly ošizeny podmírákem. Podle pivovarnických odborníků však existují i další chyby, které pivu ubližují a lidé si tak na něm nemohou pochutnat. Je to například čepování do suché zteplalé sklenice, čepování piva z výšky, odkapávání piva z pípy do sklenice a další, které zapříčiňují, že pivo v půllitru nemá říz, chutná zvětrale a jeho pěna je zvadlá nebo naopak moc pění.

Plzeňský Prazdroj

na sociálních sítích:

Twitter                 https://twitter.com/Prazdroj1

LinkedIn              https://www.linkedin.com/company/plzensky-prazdroj

Youtube              http://www.youtube.com/user/PlzenskyPrazdroj1

 

  • Gambrinus razí dlouhodobou strategii pro posílení návštěvnosti českých restaurací a hospod. Proto v jeho portfoliu figurují Gambrinus Nepasterizovaná 10, Gambrinus Nepasterizovaná 12 a Nefiltrovaný Gambrinus, které jsou k dostání pouze v čepované podobě a exkluzivně je tak ochutnají pouze spotřebitelé v restauracích a hospodách.
  • Tradiční portfolio nabízí  výčepní pivo Gambrinus Originál 10, Gambrinus Plnou 12 a Gambrinus Dry s nižším obsahem cukru.
  • Díky používání tradičních českých pivovarských surovin a dodržování originálních varních postupů ve spojení s moderními technologiemi je Gambrinus hrdým nositelem chráněného zeměpisného označení České pivo.

·         S celkovým prodejem téměř 9,7 milionu hektolitrů v kalendářním roce 2013 (včetně licenčních výrob v zahraničí) a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj, a. s., předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva.

 

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3