INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

logo cia_barva_nove_copy_copyČeský institut pro akreditaci, o. p. s., který je Evropskou komisí notifikován jako jediný národní akreditační orgán České republiky, v letošním roce průběžně upozorňuje, že je tomu již 25 let, co je nedílnou součástí infrastruktury kvality také akreditační systém.

Accredo – dávám důvěru, to je motto Českého institutu pro akreditaci, o. p. s., známého také pod zkratkou ČIA, které stručně a výstižně popisuje jeho činnost. Jen málokdo i po těch 25 letech tuší, co si pod pojmem „akreditace“ představit, a ještě méně je těch, kteří vědí, jak velký význam má pro firmy, veřejné instituce i běžné občany. Akreditace totiž poskytuje důvěru v to, že akreditované subjekty nabízející služby, jako je například zkoušení vody, vyšetření krve, kalibrace měřidel, certifikace výrobků, inspekce výtahů, jsou k tomu odborně způsobilé, a také nestranné za účelem jejich kontroly, zda splňují požadavky vnitrostátních a mezinárodních norem. Při výběru společnosti, ke které je možné si dát něco vyzkoušet, certifikovat apod., proto úspěšně poslouží denně aktualizovaný seznam akreditovaných subjektů na webových stránkách ČIA. V jednotlivých zveřejněných přílohách si pak lze jednoduše ověřit rozsah akreditovaných činností subjektu.

Využívání akreditovaných subjektů posuzování shody je především ve veřejném zájmu. Přesný a správný výsledek totiž často rozhoduje o nesmírně důležitých věcech – o velkých majetkových hodnotách, ale i o zdraví, životě nebo svobodě člověka. Přestože jsou přínosy akreditace tak zřejmé a že roste počet subjektů, které ji využívají, stále existuje velký prostor pro rozšíření jejího využití.

Nejen akreditované subjekty, ale i ČIA musí splňovat veškeré přísné mezinárodní požadavky na akreditační orgány, a také je dlouhodobě splňuje. Prochází pravidelnou evaluací ze strany Evropské akreditace, což umožnilo podepsat vícestranné dohody o vzájemném uznávání výsledků na mezinárodní úrovni (EA MLA, IAF MLA, ILAC MRA). Na základě těchto dohod jsou udělené akreditace – a tím i výsledky jím akreditovaných subjektů – uznávány v celé Evropské unii a v desítkách dalších zemí celého světa. To má velký význam pro české exportéry, protože nemusí provádět zkoušení či certifikaci svých výrobků v každé zemi zvlášť, pokud si ji zajistí u českého akreditovaného orgánu. Velká Británie a Německo vyčíslily ve studiích ekonomický přínos akreditace v řádu stovek milionů eur, resp. liber ročně. Lze oprávněně očekávat, že obdobně by výsledky takové studie dopadly i v naší zemi.

Pro další informace o akreditaci doporučujeme navštívit www.cai.cz.      

(it) 

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3