INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Společné úsilí Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR) spolu s Komorou daňových poradců ĆR (KDP ČR), Hospodářské komory a dalších podnikatelských svazů se vyplatilo.

 

Pokoutný návrh Ministerstva práce a sociálních věcí na dramatické zkrácení doby z 8 na 1 den, kterou má firma na zaslání přihlášky či odhlášky zaměstnance České správě sociálního zabezpečení, se snad podařilo zvrátit. Právě dnes by mělo MPSV předložit pozměňovací návrh poslanecké sněmovně, kterým bude lhůta vrácena zpět na 8 dnů.

V Poslanecké sněmovně minulý týden jako nenápadný přílepek úspěšně prošel pozměňovací návrh ohledně zkrácení lhůty, ve které má zaměstnavatel povinnost odeslat přihlášku a odhlášku zaměstnance příslušné Správě sociálního zabezpečení z dnešních 8 kalendářních dnů na nejpozději v následující pracovní den. V praxi to je však lhůta, která je ve většině případů nesplnitelná. „Jde o další návrh z dílny MPSV psaný přímo od stolu v útulné kanceláři ministerstva, zcela nedotčený firemní praxí,“ hodnotí místopředsedkyně představenstva AMSP ČR Pavla Břečková.

Tuto lhůtu není možné splnit například v případě, kdy je mzdová evidence zpracovávaná externě a účetní do firmy dochází jednou či dvakrát týdně. To je běžná praxe nejen u malých a středních firem, ale i ve velkých firmách. Člen prezídia Komory daňových poradců Jiří Nesrovnal k tomu dodává: „Dále je třeba zohlednit, že u malých firem může dojít k tomu, že účetní onemocní, má ošetřování člena rodiny, čerpá řádnou dovolenou apod. Úprava de facto vyžaduje, aby mzdová účetní fungovala on line 365 dnů v roce. U větších a velkých firem pak může být problém i to, že procesy přijímání zaměstnanců (včetně software) jsou nastaveny tak, že počítají se současnou lhůtou osmi dnů.“ Zbytečné zkrácení lhůty by tak přineslo i další finanční zátěž pro firmy nyní zkoušené koronavirovou krizí, které mají navíc na starosti zcela jiné věci než „papírování“.

V tomto kontextu působil až úsměvně argument MPSV, že je možné požádat o stanovení jiné lhůty. To fakticky znamená, že je schválena lhůta, které není splnitelná, ale podnikatel může žádat o její změnu. Kromě další administrativy, kterou by tím ministerstvo nahrnulo na zaměstnavatele, navíc s nejistým výsledkem (žádosti nemusí být vyhověno), je toto důkazem nepromyšlenosti předmětného návrhu.

Logicky jej odmítli všichni zástupci podnikatelů včetně KDP ČR, a naše společné úsilí napomohlo tomu, že dnes je projednáván ve Sněmovně pozměňovací návrh na navrácení lhůty na původních 8 dnů. Předpokládáme, že bude schválen.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3