INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

coop 1 1O vítězi v kategorii Mastercard Inovace roku – nová realita obchodu rozhodli svým hlasováním účastníci konference Retail Summit. O vítězství se utkali ve veřejné prezentaci finalisté kategorie – skupina COOP, Rohlík.cz a se společným projektem Kaufland a Košík.cz. Vítězem se stala skupina COOP.

Kategorie SOCR ČR Zodpovědný obchodník oceňuje v rámci soutěže Mastercard Obchodník roku ty obchodníky, kteří se dívají kolem sebe a dělají věci nad rámec standardů. U vítěze kategorie, společnosti Kaufland, ocenila hodnotitelská komise především komplexní přístup k oblasti udržitelnosti a společenské odpovědnosti, zarámovaný konkrétní a měřitelnou firemní strategií.

MASTERCARD INOVACE ROKU – NOVÁ REALITA OBCHODU

Princip výběru vítěze kategorie Mastercard Inovace roku – nová realita obchodu je tříkolový a je kombinací expertního názoru a volby profesionálů z odvětví obchodu. V prvním kole proběhla individuální nominace kandidátů ze strany členů expertního týmu a na základě hlasování byly vybrány tři nominace s největším počtem hlasů. O vítězi kategorie pak pomocí hlasování rozhodli účastníci konference Retail Summit po zhlédnutí prezentací nominovaných. Nejvíce hlasů získala skupina COOP.

„Pandemie ovlivnila řadu aspektů našich životů. K těm nejvýraznějším patřila změna nákupních zvyklostí. A obchodníci na to museli velmi rychle reagovat – taková skoková změna v historii maloobchodu možná nemá obdoby. Důležitá byla rychlost, s níž museli doručit inovace, které zjednodušili život zákazníků. To byl jeden aspekt, na který jsme v kategorii „Inovace roku – nová realita obchodu“ chtěli upozornit. Neméně důležitá však pro nás při hodnocení byla i dlouhodobost a udržitelnost těchto inovací – tedy to, co skutečně pomohlo změnit tvář českého maloobchodu a všechny nominované projekty tato kritéria splňují,“ řekl Michal Čarný, generální ředitel Mastercard pro Českou republiku a Slovensko.

Skupina COOP

vítěz kategorie Mastercard Inovace roku – nová realita obchodu

Rozvoj online a moderních technologií není jen doménou měst, ale rychlý rozvoj nastává také v regionech. I díky pandemii se rozvoj těchto technologií urychlil a spotřební družstva Skupiny COOP spustila online prodej, včetně prvních 24h automatických boxů s chlazením na potraviny. Cílem přitom není zásobovat celou republiku z jednoho centrálního skladu, ale naopak podpořit prodejny v regionech a pomocí těchto služeb rozšířit nabídku se zákaznickým komfortem tak, aby lidé nemuseli za nákupy dojíždět. COOP dlouhodobě podporuje tuzemské regionální výrobce. Díky zásobování online prodeje a výdejních míst z desítek lokálních skladů má zákazník přístup ke stovkám lokálních dodavatelů a zároveň zákazník získá přístup k prémiovým položkám, na které není na menších prodejnách třeba místo

Dalšími finalisty v kategorii Mastercard Inovace roku – nová realita obchodu byli:

Košík.cz, Kaufland Česká republika

Kamenný retail čelí konkurenci etailerů, zároveň se ale rozvíjí nové formy jejich spolupráce. Jak si vzít to nejlepší z obou světů ukazuje prodej zboží Kauflandu na Košík.cz. Může být inspirací pro celou Evropu. Je to zároveň ukázka toho, jak se z Košíku stává omnichannel platforma. Pro Kaufland pak má spolupráce význam i v rovině budování silné značky a získávání nových zákazníků.

Rohlík.cz

V Rohlíku milují kvalitní a čerstvé potraviny a také ví, že i zdánlivě malé dobroty mohou mít velký význam. Jejich prostřednictvím proto firma přináší lidem to nejlepší na jednom místě - jednodušší každodenní nákupy a takový nákupní zážitek, který zákazníkům umožní šetřit čas na to, co je opravdu důležité. Příběh Rohlíku začal v roce 2014. Rok 2020 byl pro firmu úplně jiný než všechny předešlé. Rohlík jel v pandemickém roce na plné obrátky, a přesto stíhal přicházet s jednou inovací za druhou. Týkaly se například rohlíkových skladů, sortimentu nebo dokonale nastavené péče o zákazníky. Díky té mají zákazníci Rohlíku radost z nákupu ještě dlouho poté, co doma vybalí všechny tašky s těmi nejkvalitnějšími potravinami.

MASTERCARD OBCHODNÍK ROKU 2020 – SOCR ČR ZODPOVĚDNÝ OBCHODNÍK

Kategorie, jejímž garantem je Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR ČR), oceňuje zodpovědné obchodníky, kteří se dívají kolem sebe a dělají věci nad rámec standardů - bojují proti plýtvání, podporují lokální dodavatele a celkově se snaží o naši udržitelnou budoucnost. Na základě bodového hodnocení zvolila komise jako vítěze kategorie společnost Kaufland. Komise ocenila komplexní přístup k oblasti udržitelnosti a společenské odpovědnosti, zarámovaný konkrétní a měřitelnou firemní strategií, provázanou s vyváženým portfoliem 16 projektů od lokálních po globální. Porota ocenila také informační otevřenost společnosti a veřejnou komunikaci tématu udržitelnosti. Na druhém místě se v těsném závěsu umístila společnost Albert a na třetím Tesco.

Zapojit se mohly jak členské firmy SOCR ČR, tak nečlenské organizace. Nominace byly předloženy hodnotitelské komisi složené z 16 zástupců institucí a organizací - Ministerstvo průmyslu a obchodu, Ministerstvo zemědělství, Ministerstvo životního prostředí, COŽP – Univerzita Karlova, INCIEN, Spotřebitelské fórum, Mastercard, Blue Events a Svaz obchodu a cestovního ruchu.

Kompletní přehled vítězů všech kategorií ocenění Mastercard Obchodník roku 2020 naleznete zde.

Ocenění Mastercard Obchodník roku

Mastercard Obchodník roku je prestižní ocenění nejlepších obchodníků v jednotlivých kategoriích maloobchodu. V letošním roce se uskutečnil již osmnáctý ročník této soutěže. Absolutní vítěz a vítězové sortimentních kategorií byli vybráni na základě reprezentativního průzkumu veřejného mínění. Držitele titulu Mastercard Obchodník roku 2020 – Cena veřejnosti určili zákazníci hlasováním prostřednictvím internetových stránek. Mezi zvláštní kategorie patří Mastercard Inovace roku – nová realita obchodu a Mastercard Obchodník roku 2020 – SOCR ČR Zodpovědný obchodník.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3