INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

2022 03 30indowFrancouzsko-česká obchodní komora (FČOK) zveřejnila výsledky průzkumu mezi firmami, který se zaměřil na dopady současné geopolitické situace.

Firmy vnímají řadu rizik spojených s aktuálními událostmi na Ukrajině. V nejbližších 6 měsících očekávají vysokou inflaci, pokles poptávky, volatilitu směnných kurzů a růst úrokových sazeb. K dalším potenciálním negativním dopadům pak podle nich patří např. nedostatek energií, kybernetické útoky, narušení výroby a obchodních kanálů v důsledku problémů v dodávkách surovin a komponent. V dlouhodobém horizontu mají firmy největší obavy z potíží se zásobováním, ztráty zákazníků a zaměstnanců.
„Jak ukázal náš průzkum, firmy se obávají negativních dopadů aktuální geopolitické situace na jejich podnikání a s tím spojené vlny nejistoty. Po nedávné pandemii jde o další zátěž, která se promítne v jejich plánech do budoucna. Firmy proto očekávají podporu státu, především v oblasti regulací cen energií a paliv,“ okomentoval situaci Michal Macko, ředitel FČOK.

V reakci na současnou složitou situaci firmy připravují okamžitá konkrétní opatření: Nemohou se vyhnout zvyšování cen zboží a služeb, snižování nákladů a posilování kybernetické ochrany. Firmy také zvažují zmrazení investic.
„Z odpovědí respondentů je také patrná vlna solidarity s Ukrajinou. 75 % z nich již zahájilo nebo plánuje některou z forem pomoci. Nejčastěji jde o finanční či materiální podporu, případně poskytnutí prostor. 86 % firem je připraveno přijímat ukrajinské zaměstnance, přičemž nejčastějšími oblastmi, kde se mohou uplatnit, jsou IT, logistika, výroba a call centra,“ dodává Michal Macko.

Téměř polovina firem věří, že by stát měl zavést podpůrné nástroje pro české firmy, ať již v oblasti podpory zaměstnanosti nebo kompenzací či regulací cen energií a paliv.
Průzkum proběhl v březnu 2022 mezi členskými firmami Francouzsko-české obchodní komory.

Francouzsko-česká obchodní komora a LeBooster
Francouzsko-česká obchodní komora je členem mezinárodní sítě 124 francouzských obchodních komor ve světě CCI France International. Již 25 let je nezávislou organizací, která se stoprocentně samofinancuje a reprezentuje podnikatelskou komunitu více než 281 členských firem v České republice. Členské firmy zaměstnávají přes 78 000 lidí a dosahují v České republice obratu přes 163 miliard korun. Komora se zaměřuje na několik klíčových oblastí, kterými jsou podpora podnikání členů a vytváření nových obchodních příležitostí, informování a zviditelnění členů v rámci komunity i navenek, setkávání zástupců firem skrze profesní kluby a další příležitosti pro networking.
Jednou z klíčových rolí komory je podpora vstupu francouzských firem na český trh, ať již formou investic, akvizic nebo francouzského exportu zboží a služeb. Tyto aktivity probíhají pod značkou “LeBooster” a zahrnují studie a analýzy trhu, benchmarking, nábor nových zaměstnanců, zakládání poboček a účetní a daňovou správu. Ročně takto komora pomůže v průměru 60 firmám.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3