INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Prodej po telefonu tzv. telesales neustále roste. Jeho akceleraci lze ale čekat v nejbližší budoucnosti. S největší pravděpodobností ho totiž začnou využívat e-shopy, které jsou jistým druhem zásilkového obchodu a dnes začínají zkoušet různé neinternetové způsoby komunikace se zákazníky.

Telesales se hodí především pro prodej služeb. Nejvíce ho využívají firmy z oblasti finančních služeb, jako jsou banky, pojišťovny nebo penzijní fondy, ale také telekomunikační společnosti nebo utility (dodavatelé plynu, vody, energie).

„Prodej po telefonu je velmi úspěšný způsob oslovování zákazníka, několikanásobně účinnější než direct mail, protože dochází k živému hovoru mezi operátorem a volaným," vysvětlil ředitel Asociace direct marketingu a zásilkového obchodu (ADMAZ) Tomáš Hájek. Nevýhodou jsou vyšší náklady telesalesu, které ale pokryje jeho vysoká účinnost.

Úspěšnost prodeje po telefonu přitom závisí na několika faktorech, jako je obor podnikání prodejce, samotný produkt, kvalita volané databáze, ale i další podpora prodeje, např. televizní reklamou apod. U některých oborů lze za úspěch považovat třeba jen tříprocentní odezvu, většinou se ale o úspěchu mluví při prodeji služeb více než každému desátému volanému zákazníkovi.

Prodej po telefonu se přitom většinou odehrává voláním na stávající zákazníky, kterým firmy nabízejí nové produkty. Tam je poměrně velká šance na úspěch, protože zákazník již firmu zná. Velmi často firmy nabídnou své služby po telefonu zákazníkům, kteří na lince call centra čekají na odbavení jiného svého požadavku. Nicméně řada firem prodává své služby i novým zákazníkům tak, že osloví profesionální call centrum a jeho operátoři poté obvolávají s nabídkou služeb zvolenou databázi kontaktů. Takových call center je v Česku v současnosti několik desítek.

Využití call centra jako jednoho z prodejních kanálů bylo jedním z témat, které odborníci diskutovali na jedenáctém ročníku konference Call centra 2011. Ta včera proběhla v Praze. Poprvé se ale přednášející zaměřili také na otázky propojení call center se sociálními sítěmi. Účastníci konference se shodli, že dnes by se call centra měla spíše nazývat „kontaktními centry", protože kromě hovorů zpracovávají i e-maily nebo diskuze na chatu a sociálních sítích. Takový Facebook je dnes pro určitou generaci médium, kde píše své zákaznické zkušenosti a očekává, že na ně někdo z firmy bude reagovat. Proto by zákaznická kontaktní centra měla být více připravena nejen na telefonní komunikaci, ale také na monitoring zpráv o firmě a jejích produktech a v případě potřeby aktivně zasahovat do internetových debat. Program konference zahrnoval ale i standardní témata typu spolupráce interního a externího call centra, analýza hlasového projevu či kvalita jako klíčový faktor úspěchu.

Asociace direct marketingu a zásilkového obchodu (ADMAZ) je profesní sdružení právnických a fyzických osob podnikajících v oblasti direct marketingu a zásilkového obchodu. Je členem Svazu obchodu a cestovního ruchu, Evropské asociace e-commerce a zásilkového obchodu (EMOTA) a Federace evropského přímého a interaktivního marketingu (FEDMA). Spolupracuje s řadou dalších profesních sdružení, organizuje konference a semináře.

Asociaci tvoří několik skupin firem se zdánlivě různou podnikatelskou činností (adresná či neadresná distribuce, lettershop, databázový marketing, telemarketing, mobilní marketing, zásilkový obchod, nakladatelství...), všechny však mají společného jmenovatele - přímé oslovení potenciálního zákazníka, tedy direct marketing.

ADMAZ je dále pořadatelem konferencí Zásilkový obchod (zpravidla v měsíci říjnu), E-commerce Forum (květen) a Call centra (listopad) a dále organizuje soutěž o nejlepší kampaně přímého marketingu Český direkt & promo. Kromě toho ADMAZ podporuje některé vybrané akce (konference, veletrhy) jiných subjektů.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3