INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Inovace hrají pro většinu německých firem v České republice významnou roli. Vyplývá to z výsledků aktuálního průzkumu, který uskutečnila Česko-německá obchodní a průmyslová komora (ČNOPK) mezi svými členy a dalšími německými firmami v České republice. Jeden z výsledků průzkumu však poukazuje také na skutečnost, že v mnoha firmách není systematicky zaveden management inovací. Proto ČNOPK přichází s nabídkou nového kompetenčního centra ‚Inovativní technologie'.

Z výsledků prvního průzkumu zaměřeného na oblast inovací, který ČNOPK uskutečnila mezi německými investory v České republice, vyplynulo, že inovace hrají u zdejších firem významnou roli. Téměř 90 % dotázaných podniků přisuzuje inovacím vysokou nebo velmi vysokou důležitost a pravidelně také do oblasti inovací investuje. Nejsilnějším stimulem je přitom vývoj nových služeb a produktů a všeobecné zlepšení podnikových procesů. Téměř 70 % firem označilo tyto aspekty za klíčové. Pro polovinu z nich je perspektiva nových trhů dalším důvodem pro investice do inovací.

Jako překážku při realizaci inovačních projektů firmy uváděly především chybějící zdroje - ať už se jedná o nedostatek času, omezený rozpočet, složité komunikační a schvalovací procesy nebo nejasné struktury z pohledu managementu inovací. Ačkoliv si většina podniků tento problém uvědomuje, je management inovací systematicky zaveden pouze u necelých 30 % respondentů.

Na základě těchto poznatků připravuje ČNOPK nové nabídky v oblasti managementu inovací. „Vytvářením pracovních skupin a pořádáním akcí zaměřených na budování nových kontaktů chceme přispět ke sdílení poznatků o inovačních procesech, a to jak na vnitropodnikové, tak i na všeobecné úrovni. Řada příkladů z podnikové praxe totiž ukazuje, že k probuzení inovačního potenciálu firmy často nejsou potřebné žádné závratné investice. V mnoha případech je nutné pouze efektivněji komunikovat a více zapojit zaměstnance," řekla Mirjam Schwan, zástupkyně výkonného člena představenstva ČNOPK. „Dále chce ČNOPK vytvářet konkrétní nabídku konferencí a vzdělávacích kurzů na téma management inovací s odborníky z Německa a České republiky." Základní rámec pro uskutečnění těchto plánů tvoří letošní téma roku ČNOPK ‚Společně pro kvalifikovanou pracovní sílu a inovaci', které akcentuje souvislost mezi dostupností kvalifikovaných pracovníků a inovační silou ekonomiky.

Společně pro odbornou pracovní sílu a inovaci – naši partneři: Kaufland ČR v.o.s., Siemens s.r.o. BAYER s.r.o., Bosch Group, Demag Cranes & Components spol. s r.o, OKAL CZ s.r.o.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3