INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Hospodářská komora hl. m. Prahy (HKP) realizovala společně s občanským sdružením Peppermint projekt s názvem „Vzdělávací a motivační program pro uplatnění osob opouštějících dětské domovy na trhu práce v hlavním městě Praze". Do programu se zapojilo 50 účastníků z dětských domovů Dolní Počernice, Praha - Klánovice, Planá, Krompach, Ledce a Kralupy nad Vltavou. Tři desítky nejúspěšnějších dětí získaly certifikát za úspěšné absolvování programu a 20 nejlepších bude v rámci projektu zaměstnáno.

Jak uvedl ředitel HKP Zdeněk Kovář, do projektu se zapojila řada firem, například stavební podniky Lekosta a SP, s.r.o., správcovská firma Centra, a.s., Zahradnictví Míka a další. Ve společnosti LL Carpenter se dva brigádníci z dětského domova seznamovali s taji automechanického řemesla. V Hospodářské komoře hl. m. Prahy vykonávaly 2 dívky administrativní práce.

Primárním cílem projektu spolufinancovaného z ESF, rozpočtu hl. m. Prahy a státního rozpočtu ČR je především pomoc klientům projektu eliminovat problémy spojené se vstupem do profesního života.

Projekt je postaven na užší spolupráci mezi dětskými domy a týmem spolupracovníků, jenž se na projektu aktivně podílí. Dle vypracovaných učebních osnov a tematických plánů v každém z vybraných dětských domovů probíhala výuka s důrazem na praktická cvičení a hry. Nechyběly ani znalostní testy či otázky, jakožto výstupy z pravidelných vyučovacích hodin. V závěru vzdělávací fáze programu se uskutečnily takzvané „job kluby", v jejichž rámci svěřence z dětských domovů čekal několikadenní pobyt mimo standardní prostřední, zaměřený na rozvoj dalších klíčových dovedností. Hlavní důraz byl kladen na psychologická a motivační cvičení. Aktivně a v časovém předstihu byli vyhledáváni a oslovováni potenciální zaměstnavatelé jednotlivých klientů programu. Snahou realizátorů projektu přitom bylo minimalizovat období mezi opuštěním prostředí dětského domova a nástupem do zaměstnání.

S klienty projektu i jejich zaměstnavateli je minimálně po dobu zkušební lhůty udržován kontakt. Odborní pracovníci projektu jsou připraveni podat pomocnou ruku při řešení problémů s ubytováním, jednání s úřady atd.

Projekt „Vzdělávací a motivační program pro uplatnění osob opouštějících dětské domovy na trhu práce v hlavním městě Praze" tak lze považovat za výjimečný, a to především z hlediska komplexní součinnosti mezi jednotlivými subjekty. Děti mají jedinečnou příležitost zúčastnit se projektu, který jim nejenže pomůže v další fázi života, ale zároveň zvýší pravděpodobnost spočívající v úspěšném uplatnění na trhu práce.

(red)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3