INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Novým logem s českou vlajkou a nápisem "Český výrobek - garantováno Potravinářskou komorou ČR" může označovat výrobky prvních 15 tuzemských výrobců potravin . Certifikáty předal uživatelům prezident Potravinářské komory Miroslav Toman. Mezi prvními uživateli značky, jež má garantovat, že jimi označený výrobek byl vyroben převážně z domácích surovin, jsou mlékárny, pekaři, zpracovatelé masa, ale také například firma věnující se pěstování hub.

1. BOHEMILK a.s.

Kategorie (Mléko, mléčné výrobky) Kategorie - „Zpracování mléka, výroba mléčných výrobků"

Historie opočenské mlékárny se píše od roku 1936. Byla postavena v srdci východních Čech dnešního Královehradeckého kraje. Zpracovává nejkvalitnější mléko z podhůří Orlických hor, jedné z nejméně ekologicky znečištěných oblastí.

V minulosti byla mlékárna ve vlastnictví holandských společností NUTRICIA a poté Friesland. V červnu 2005 byl úspěšně dokončen prodej mlékárny. Novým majitelem se stala společnost BOHEMILK. Ta od 1.1.2007 patří do skupiny InterLacto Group, která zahrnuje společnost InterLacto, mlékárny v Jihlavě, Olešnici a Opočně a další zemědělské subjekty.

Nosnými produkty společnosti jsou čerstvá a trvanlivá mléka, trvanlivé smetany, velkoobjemová balení jogurtů a zakysané smetany, máslo a směsné máslo. Všechny tyto výrobky jsou na trh dodávány pod značkou BOHEMILK. Společnost dále vyrábí zmrzlinové směsi a to pod značkou MIXAR a FREDOMIX. Sortiment doplňují sušená mléka určená pro průmyslové zpracování ve výrobnách.

Názvy výrobků k udělení značky:

Trvanlivé mléko polotučné

Trvanlivé mléko plnotučné

Kondenzované mléko (Caramelo, Condé karamelizované)

Kondenzované mléko (Caramelo, Condé kakaové)

Čerstvé mléko polotučné

Čerstvé mléko plnotučné

Trvanlivá smetana (Smetana výběrová kvalita)

Zmrzlinová směs (Mixar vanilka)

www:

http://www.bohemilk.cz/

2. BONECO a.s. (majonézy, lahůdky, hořčice aj.) Kategorie - „Ostatní"

Společnost BONECO a.s. je významným potravinářským subjektem se zaměřením na výrobu potravin a polotovarů pro potravinářskou výrobu se širokou škálou výrobků a to zejména : majonézy, omáčky, hořčice, lahůdkové saláty.

Všechny tyto výrobky jsou uváděny pod značkou BONECO®, jejíž tradice sahá do začátku 90.let 20.století. Vlajkovou lodí výrobků BONECO® je tradiční klasická majonéza Majolka®, která se vyrábí v nezměněné kvalitě již od roku 1957. Majolka® je chráněna proslulou ochrannou známkou vydanou Úřadem průmyslového vlastnictví. Společnost BONECO a.s. dbá především na kvalitu výrobků nejen z hlediska receptur, ale i vysoké úrovně výroby, což vedlo v roce 2005 k získání certifikace systému HACCP a v roce 2007 k jeho znovu obhájení. Úspěchem na poli kvality výrobků je i fakt, že tato společnost dosáhla ocenění národní značkou Klasa pro 6 výrobků Boneco®. Začátkem roku 2009 splnila společnost požadavky o ekologickém zemědělství a získala tak certifikát BIO.

Názvy výrobků k udělení značky:

Majolka® – klasická majonéza

Tatarská omáčka

Tatarská omáčka s feferonky

Wasabi Majolka®

Citron Majolka®

Jogurtové tzatziki Majolka®

Plnotučná hořčice

Kremžská hořčice

Grilovací hořčice

Dijon hořčice

Francouzská hořčice

Bavorská hořčice

S křenem hořčice

Křen ochucený

Křen se smetanou

WWW:

www.boneco.cz

3. CARLA spol. s.r.o. (Čokoládové cukrovinky) – Kategorie „Ostatní"

Historie společnosti Carla se začala psát v roce 1992. Zpočátku se tato ryze česká firma se sídlem ve Dvoře Králové nad Labem orientovala pouze na výrobu polev pro průmyslové zpracování, takže si její produkty oblíbili zejména pekaři, cukráři a výrobci zmrzlin. Rok 1997 přinesl zásadní změnu zaměření firmy. Start výroby produktů pro maloobchod a koncového spotřebitele se vydařil nad očekávání.

V roce 2003 se rozběhla linka na výrobu bonboniér. Program Laguna přináší zákazníkům mořské plody plněné nugáto-oříškovou náplní.

Carla obohatla trh o další výrobky z oblasti formovaných čokoládových cukrovinek. Na začátku roku 2009 byl na trh uveden unikátní marcipánový dezert MARETTO s višňovou a pomerančovou náplní v extra hořké čokoládě.

Rostoucí znalost obchodníků i zákazníků portfolia firmy Carla je jednak výsledkem trvalé péče o jakost (společnost je držitelem certifikátů ISO 9001 a ISO 14001), ale také trvalé podpory prodeje.

Názvy výrobků k udělení značky:

Carlotta delikátní oříškový dezert

Hořká 70% čokoláda 100 g

Mléčná čokoláda 100 g

Tabulková čokoláda MIX 100 g

Čecha Morava – krabička neapolitánky 90 g

Praha – krabička neapolitánky 90 g

Triáda – neapolitánky 180 g

Čokoláda na vaření 100 g

Carla cream 400 g

WWW:

www.carla.cz

4. ČESKÉ HOUBY a.s. (produkce konzumních hub) Kategorie - „Ostatní"

Společnost České houby a.s. se zabývá výrobou, pěstováním, balením, zpracováním a distribucí potravin. Zákazníky jsou hlavně maloobchodní řetězce, cateringové společnosti a restaurace. Do naší stáje patří toto portfolio značek a produktů: čerstvé a sušené houby, čerstvé salátové výhonky, polotovary pro rychlou přípravu a dochucení jídel obsahující houby, bez konzervantů• doplňky stravy na bázi léčivých hub. Všechny procesy ve Firmě podléhají nepřetržité kontrole podle nejpřísnější potravinové evropské normy IFS (Intermational Food Standard). České houby a.s. jsou držitelem značky Klasa.

Názvy výrobků k udělení značky:

Hlíva ústřičná

Žampion zahradní

WWW:

www.ceskehouby.cz

5. Jaroslav Radoš - Řeznictví, uzenářství (Maso, masné výrobky) Kategorie - „Výroba masa a masných výrobků"

Firma Jaroslav Radoš - Řeznictví, uzenářství realizuje výrobu masných výrobků a zajišťuje distribuci těchto komodit do maloobchodních i velkoobchodních prodejen, řetězců a dalších zpracovatelských potravinářských podniků.

Firma byla založena v roce 1990, panem Jaroslavem Radošem a manželkou paní Zdeňkou Radošovou. Činnost firmy byla zaměřena na nákup a prodej výsekových mas a masných výrobků, výrobu domácí sekané, uzeného masa a polotovarů.

V roce 2000 byla zahájena výroba v nově vybudované provozovně, vznikla nová pracovní místa (cca 40 zaměstnanců), došlo k rozšíření sortimentu a zvedl se objem výroby. Budova byla postavena podle návrhu projekce masných závodů a to zcela v souladu se současnými veterinárně-hygienickými požadavky, uplatňovanými na provozy tohoto typu v členských zemích EU.

Firma je zaměřena na výrobu masných výrobků. Zpracovává 75% nakoupené masné suroviny 25% je distribuována do vlastní sítě prodejen. Vyrábí se z vepřového, hovězího a drůbežího masa. Sortiment je založen na masných výrobcích, specialitách a vařené výrobě, vše ve vysoké kvalitě na základě tradiční receptury.

Po celou dobu existence firmy se dbá na investování do modernizace provozu, což zajišťuje možnost zvyšování kvality výrobků a služeb za současného splnění všech legislativních předpisů. V roce 2004 jsme zavedli ISO 9001:2000 a od roku 2008 jsme držiteli Certifikátu BS EN ISO 22000: 2005.

Názvy výrobků k udělení značky:

Alpský párek se sýrem

Staročeský špekáček

Staročeská klobása

Osecká klobása se sýrem

Salám Hubert

Šunka Lada výběrová

Lahůdková pečínka

Anglická slanina top.

Gothajský salám

Kuřecí šunka Kubíček

WWW:

www.krusnohorskeuzeniny.cz

6. Jaroslav Schneider & spol. Pekárna Tanvald, (Pekařské výrobky – chléb) Kategorie- „Výroba pekařských a cukrářských výrobků"

Firma Jaroslav Schneider a spol. – Pekárna Tanvald působí na tuzemském trhu již 20 let, což charakterizuje dlouhodobě stabilní vývoj firmy, která pružně uspokojuje zákazníky na základě jejich okamžitých požadavků. V r. 1991 došlo k privatizaci pekárny. 1.12.1991 získal Pekárnu do ekonomického pronájmu Jaroslav Schneider. V této době byla založena firma Jaroslav Schneider a spol.- Pekárna Tanvald. V r. 1992 při tzv. velké privatizaci, byla pekárna odkoupena od FNM.

Pekárna Tanvald v současné době vyrábí a dodává 10 druhů chleba, běžné a jemné pečivo. Náš žitnopšeničný chléb je vyráběn dle původní receptury třístupňovým vedením žitných kvasů. V naší nabídce naleznete také jedinečný chléb dle vlastní receptury – Negrill, jenž v roce 2003 získal cenu za 2. místo na výstavě "Chléb Evropy". Od dubna roku 2006 je v organizaci certifikován systém HACCP a v současné době se firma uchází o certifikaci dle standardu BRC v.5. Pekárna Tanvald v minulých letech získala ocenění KLASA na dva své výrobky.

Pekařské výrobky jsou dodávány do obchodní sítě okresů Jablonec nad Nisou, Liberec, Semily, Mladá Boleslav a v neposlední řadě jsou zásobovány některé markety v Praze. Pekárna Tanvald denně zásobuje cca 250 odběrných míst.

Názvy výrobků k udělení značky:

a) Skupina výrobků – chléb žitno - pšeničný

Chléb tmavý 1300 g

Tanvaldská šiška 650 g

Chléb tmavý kulatý 1000 g

Tanvaldský speciál 650 g

Tanvaldský tmavý chléb „T" 500 g

Chléb tmavý kulatý 500 g

Jizerský speciál 800 g

Chléb tmavý 250g, krájený, balený

Chléb tmavý – půlka krájená 600 g

Chléb tmavý 800 g krájený balený

b) Chléb vícezrnný

Chléb Negrill

WWW:

www.pekarnatanvald.cz

7. Kostelecké uzeniny a.s. (Maso, masné výrobky) Kategorie - „Výroba masa a masných výrobků"

V továrně v Kostelci se nejdříve vyrábělo běžné uzenářské zboží, ale záhy se začal vyrábět i Kostelecký trvanlivý salám, který se rozvážel po celé Československé republice nákladní vlakovou dopravou, zabalený v dřevěných bednách, které byly vyplněny dřevitou vlnou. Trvanlivé salámy si velmi rychle získávaly jméno po celém Československu a díky výstavám si nacházely své příznivce také ve Vídni a Paříži.

Doba postoupila, a jelikož obliba trvanlivých salámů ani postupem času neklesala, ba právě naopak, začaly se v Kostelci vyrábět první, tolik populární trvanlivé salámy s ušlechtilou bílou plísní na povrchu.

Značka Kostelecké uzeniny za těch více než 90 let prošla mnoha změnami, ale stále si zachovala svoji tvář. Logo, zobrazující labužníka – pána střední vrstvy, který si vychutnává Kostelecký párek, v těch časech opravdovou českou delikatesu uznávanou i ve Vídni, vzniklo v období rozkvétající secese, která dala krásu i Česku.

Nároky spotřebitele se samozřejmě v průběhu času mění a mění se i orientace spotřebitele v obalech, které už dnes nejsou jen obrazem značky, ale stávají se hlavním informačním znakem produktu nebo produktové řady. Značka Kostelecké uzeniny prošla v roce 2010 výrazným re-designem, vytvořila informační hierarchii, která znázorňuje 3 produktové řady, odlišující se od sebe nejen vizuálně, ale hlavně skladbou portfolia v každé z nich. Řada tradičních českých výrobků, řada PREMIUM, řada GOURMET.

Názvy výrobků k udělení značky:

Celé portfolio výrobků

WWW:

www.ku.cz

8. MADETA a.s. (Mléko, mléčné výrobky) Kategorie - „Zpracování mléka, výroba mléčných výrobků"

Pravá Madeta se zrodila až kolem roku 1902 v Táboře. Tehdy ještě jako MLÉKÁRENSKÉ DRUŽSTVO TÁBORSKÉ. A byla to právě počáteční písmena tohoto názvu, z nichž vznikla nezapomenutelná značka MADETA.

Úspěšně prošla nespočtem dějinných, a tedy i majetkových peripetií, které 20. století střední Evropě nadělilo. Měnila se podle toho, jak se měnil svět kolem ní. Naštěstí převažovaly spíše změny k lepšímu. Dnes je proto silnější než kdy dříve a stále stejně proslulá nejmodernějšími technologiemi a kvalitou výrobků.

Největší zpracovatel mléka v ČR. Šest moderních specializovaných výrobních závodů: Český Krumlov, Jindřichův Hradec, Pelhřimov, Planá nad Lužnicí, Prachatice, Řípec.

• 1,1 milionu litrů mléka denně, půl miliardy litrů ročně, tj. pětina celkové produkce České republiky

• více než 239 výrobků – různé příchutě, různé typy a velikosti balení

• export do 15 zemí světa

Názvy výrobků k udělení značky:

Celé portfolio výrobků

WWW:

www.madeta.cz

9. Masokombinát Plzeň s.r.o. (Maso, masné výrobky) Kategorie - „Výroba masa a masných výrobků"

V současné době jeden z největších závodů na výrobu uzenin v Čechách, který patří k nejmodernějším závodům v rámci celé Evropské unie. Svého výhradního postavení dosahuje neustálými investicemi do nových technologií, výrobních zařízení a rozšiřování provozů. První výrobní hala byla spuštěna v roce 1999 a postupně byla do roku 2008 dokončena výstavba dalších tří výrobních hal a ostatních souvisejících provozů.

Názvy výrobků k udělení značky:

Vysočina

Špekáčky

Moravské uzené maso

Královská šunka

Junior šunka

Jemné párky

Gothaj

Dušená šunka

Šunkový salám

Šunka od kosti

WWW:

www.schneider-group.cz

10. Mlékárna Otinoves s.r.o. (Mléčné výrobky – sýry) Kategorie „Zpracování mléka výroba mléčných výrobků"

Mlékárna Otinoves je pokračovatelem 80-leté tradice mlékárenství na Drahanské vrchovině. V používaných výrobních postupech se spojují dlouhodobé zkušenosti s moderními poznatky z oboru zpracování mléka. Mléko pochází z veterinárně kontrolovaných zdrojů, z chráněné přírodní oblasti Moravského krasu a Drahanské vrchoviny. Hlavním produktem Mlékárny Otinoves je přírodní plísňový sýr NIVA.

Mlékárna ročně zpracuje 10 milionů litrů mléka a vyrobí 1 200 tun plísňového sýra. Budova mlékárny prošla kompletní rekonstrukcí, při níž v přízemí vznikla moderně vybavená podniková prodejna. V rámci Programu SAPARD podporovaného Evropskou unií byl vybudován moderní zrací sklep, který zaručuje ideální podmínky pro dozrávání sýrových bochníků. Následně byla kompletně zrekonstruována čistírna odpadních vod.

Mlékárna klade velký důraz na kvalitu dodávaných produktů, proto zavedla systém řízení kvality podle normy ISO 22000 a mezinárodní standard IFS. Kromě ocenění regionální produkt a regionální potravina je sýr NIVA také držitelem označení kvalitních českých výrobků KLASA.

Názvy výrobků k udělení značky:

Niva extra

WWW:

www.mot.cz

11. Moravia Lacto a.s. (Mléko, mléčné výrobky) Kategorie -„Zpracování mléka, výroba mléčných výrobků"

Společnost Moravia Lacto a.s. se na domácím trhu profiluje jako dodavatel základních čerstvých mléčných výrobků, polotvrdých a tvrdých sýrů. V oblasti zahraničního obchodu se jedná zejména o export sušeného mléka, másla, polotvrdých a tvrdých sýrů, zahuštěné syrovátky.

Roční objem 100 mil. litrů vykoupeného kravského syrového mléka řadí mlékárnu mezi šest největších zpracovatelů v České republice. Roční obrat společnosti je 1,1 mld. Kč, z toho podíl zahraničního obchodu je na úrovni 57%. Společnost zaměstnává 198 zaměstnanců.

Filozofií společnosti Moravia Lacto je dodávat na trh mléko a výrobky z něj v jejich nejčistší podobě, nezatížené chemickými konzervanty, bez použití stabilizátorů a dalších nepřirozených látek. Za plněním náročných kvalitativních parametrů stojí především pečlivý výběr dodavatelů mléčné suroviny a její zpracování moderními technologiemi.

Názvy výrobků k udělení značky:

Čerstvé mléko polotučné

Horácký sýr

„Máslo z Vysočiny" (balení 250 g)

Máslový sýr

Podmáslí kysané

Smetana ke šlehání

WWW:

www.moravialacto.cz

12. ŠUMAVSKÝ PRAMEN a.s. (Minerální vody) Kategorie – „Výroba nealkoholických nápojů"

ŠUMAVSKÝ PRAMEN je vysoce kvalitní přírodní pramenitá voda.

Má optimální poměr minerálních látek, díky kterým blahodárně působí na lidský organismus. Výrobu, prodej a distribuci balené vody, prodej a servis aquamatů, stejně jako další služby poskytuje společnost ŠUMAVSKÝ PRAMEN a. s.

Společnost si zakládá na komplexní péči, od prodeje, přes rozvoz až po pravidelný servis.

Názvy výrobků k udělení značky:

Přírodní pramenitá voda z podzemního zdroje

WWW:

www.sumavskypramen.cz

13. Vodňanská drůbež, a.s. (Drůbež, drůbeží produkty) Kategorie – „Zpracování drůbeže a výroba drůbežích výrobků"

Společnost Vodňanská drůbež, a.s. je jednoznačně největším dodavatelem drůbežího masa v České republice. Ve čtyřech výrobních závodech zpracovává na nejmodernějších porážkách především jateční kuřata a je jediným zpracovatelem kachního masa.

Zpracovatelské závody a distribuční centra se nacházejí ve Vodňanech, Mirovicích, Táboře, Brně - Modřicích a v Chocni. Celková kapacita všech porážek je 240 000 kusů kuřat denně, což představuje roční objem 90 000 tun zpracovaného kuřecího masa a 8 000 tun masa kachního.

Všechny podniky splňují přísné veterinárně–hygienické normy EU a disponují tedy veterinárním oprávněním pro export do evropských zemí. Zpracovává se zde přísně veterinárně kontrolovaná drůbež pouze z českých uzavřených chovů. K výkrmu této drůbeže se používají speciální krmné směsi vyrobené ze surovin nakoupených, ošetřených a uskladněných dle ISO norem v kvalitních silech.

Názvy výrobků k udělení značky:

Kachna bez drobů

Kuře bez drobů

Kuřecí stehna

Kuřecí horní stehna

Kuřecí spodní stehna

Kuřecí prsa

Kuřecí prsní řízek

Kuřecí křídla

Kuřecí čtvrtky zadní

Kuřecí stehno bez kosti – kuřecí stehenní řízek

WWW:

www.vodnanskadrubez.cz

14. ZŘUD – MASOKOMBIÁT - PÍSEK CZ a.s. (Maso, masné výrobky) Kategorie – „Výroba masa a masných výrobků"

Písecké řeznické řemeslo má velmi pestrou a bohatou historii. Písečtí řezníci měli svůj cech a používali cechovní pečeť s letopočtem 1641. Na počátku 50. let 20. století byl v Písku vystavěn jeden z prvních průmyslových závodů na zpracování masa.

1.7. 1993 byl státní podnik privatizován panem Korandou. Vznikla společnost Masokombinát Písek s.r.o., která se v roce 2001 transformovala v současnou společnost ZŘUD-MASOKOMBINÁT PÍSEK CZ, a.s. pana Čestmíra Motejzíka.

Ihned od počátku fungování nové soukromé společnosti se započalo s rozsáhlou rekonstrukcí podniku, jatkami počínaje a expedicí konče. Nemalé investice směřovaly do modernizace provozů a výroby, aby podnik vyhovoval přísným evropským normám a předpisům. „Odměnou" za nemalé vynaložené úsilí bylo přidělení veterinárního schvalovacího čísla s možností exportu do zemí EU CZ 105. Podnik úspěšně prošel opakovanými kontrolami ze strany veterinárních komisařů EU.

Současný stav technologického vybavení je na vysoké úrovni a v mnoha parametrech se vyrovná špičkovým evropským podnikům.

Názvy výrobků k udělení značky:

Písecká játrovka

Písecká dušená šunka výběrová

WWW:

www.mkpisek.cz

15. ZŘUD – Masokombinát Polička a.s. (Maso, masné výrobky) Kategorie - „Výroba masa a masných výrobků"

ZŘUD - Masokombinát Polička, a.s. navazuje na více než 100letou tradici masné výroby v Poličce. V roce 1985 byla započata nová etapa masné výroby v Poličce, kdy zahájil svůj provoz moderní výrobní podnik nacházející se tři kilometry za městem směrem na Havlíčkův Brod. Po privatizaci v roce 1992 noví majitelé postupně zmodernizovali výrobní technologie. Do modernizace výroby byly vloženy nemalé finanční prostředky. Všechny vložené investice se však zúročily ve vysoké kvalitě, vzhledu a zdravotní nezávadnosti masa i masných výrobků. Pro výrobu je používána pouze surovina prvotřídní kvality. Z těchto surovin je vyráběn sortiment čerstvého výsekového masa vepřového, hovězího a taktéž masných výrobků. V širokém nabídkovém sortimentu poličské uzeniny si na své přijdou všichni, neboť zde naleznou tradiční měkké, sekané a trvanlivé fermentované výrobky, stejně jako mnohé speciality.

Názvy výrobků k udělení značky:

Kamenecká klobása

WWW:

www.zrud.cz

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3