INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 19. rokem

Rodinná firma rokuJiž 17. srpna 2018 proběhne uzávěrka přihlášek do tradiční soutěže Equa bank Rodinná firma roku, kterou pořádá Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR). Soutěž probíhá v kategoriích Malé firmy a Střední firmy.

Firmy se mohou do soutěže hlásit samy, ale nominovat je může i veřejnost na webu www.rodinnafirmaroku.cz. Zkušenosti společnosti LIKO-S, a.s. – vítěze soutěže z roku 2014 – potvrzují, že ocenění může rodinné firmě přinést celou řadu výhod – především pak v oblastech lidských zdrojů a propagace společnosti.

Soutěž Equa bank Rodinná firma roku si klade za cíl upozornit na důležitost rodinného podnikání pro ekonomiku i ocenit lidi, kteří za rodinnými firmami stojí. Rovněž má ambici pomoci rodinným podnikům se zviditelnit v očích veřejnosti, což potvrzuje i Libor Musil, předseda představenstva LIKO-S, a.s., která soutěž vyhrála v roce 2014: „Ocenění představuje pro každou firmu dobrou marketingovou a PR příležitost prodat svůj příběh a svoje produkty bez toho, aby musela vynaložit horentní sumy na propagaci. Na přirozené marketingové a mediální pokrytí, které ocenění přineslo, bychom v běžných cenách museli vynaložit okolo milionu korun.“

Soutěž v tomto ohledu těží ze zájmu široké veřejnosti, která považuje otázku rodinného podnikání za významné celospolečenské téma a jeho podporu vnímá pozitivně. Obecně s sebou nese rodinné podnikání stále onen prvorepublikový statut, kdy zákazník očekává osobní přístup a zvýšenou péči v duchu myšlenky „náš zákazník, náš pán“. Navíc statut rodinné firmy představuje pro partnery rodinné společnosti nezanedbatelné výhody, které se například vítězi soutěže z roku 2014 podařilo ve své komunikaci akcentovat.

„Podařilo se nám více přiblížit našim obchodním partnerům, jaké výhody pro ně rodinné podnikání představuje. Začali především vnímat ta hlavní pozitiva, tedy že u rodinného podniku je vysoká předvídatelnost budoucího vývoje, zakotvenost v regionu, vysoká odolnost proti ekonomickým otřesům i čitelná firemní kultura. S odstupem několika let od vítězství v soutěži mohu prohlásit, že tyto atributy jsou nyní naší významnou konkurenční výhodou,“ říká Libor Musil.

Vysoké umístění v soutěži Equa bank Rodinná firma roku ale může oceněným společnostem pomoci i v oblasti lidských zdrojů. Kvůli současné nízké míře nezaměstnanosti je pro firmy napříč obory stále obtížnější najít potřebné zaměstnance. Ti si mohou vybírat z velké řady nabídek a benefitů, kterými se je zaměstnavatelé snaží přilákat. Pomyslnou miskou na vahách tak často může být například firemní kultura nebo prestiž značky, kterou právě dobré umístnění v soutěži Equa banka Rodinná firma roku pomáhá zvyšovat.

„Po našem vítězství se zvedl zájem o zaměstnání v naší společnosti. Pokud lidé vidí firmu s oceněním, které jí udělí odborná porota, tak to svědčí o tom, že v té firmě se věci dělají dobře. Zvláště pokud se jedná o ocenění rodinné firmě, která má už ze své podstaty dobrou vnitřní kulturu,“ říká Musil.

Stejně jako minulý rok probíhá i letos klání o titul Rodinná firma roku ve dvou kategoriích: Malá firma (firmy do 50 zaměstnanců s obratem do 10 mil. EUR) a Střední firma (firmy do 250 zaměstnanců s obratem do 50 mil. EUR). Vítěze obou kategorií vybere odborná porota složená ze zástupců organizátora a partnerů soutěže, a chybět nebude ani tradiční Cena veřejnosti. Slavnostní vyhlášení výsledků proběhne 10. 10. 2018 v Praze na Dni podnikatelů ČR.

Do soutěže Equa bank Rodinná firma roku může rodinnou firmu nominovat každý. Stačí k tomu pouze na webu www.rodinnafirmaroku.cz vyplnit 3 klíčové údaje o nominované společnosti – jméno firmy, IČO a důvod pro nominaci. Pořádající AMSP ČR následně nominované společnosti osloví s žádostí o doplňující údaje, které jsou nutné pro uzavření nominačního procesu.

Celé znění podmínek pro účast v soutěži je k dispozici na www.rodinnafirmaroku.cz. Generálním partnerem je Equa bank a partnery soutěže jsou společnosti Škoda Auto, Deloitte, Amway a LeasePlan.

(tz)

Slovo ke dni

  • Horko přeje on-line obchodu

    Říká se o hrozném počasí, že bys ven ani psa nevyhnal. Letošní léto, co se počasí týče, je jako z katalogu cestovní kanceláře. Ale až moc. Slunce nemilosrdně žhne a už třetí měsíc nepřichází vysvobození. Většina lidí už má horka plné zuby a volí nejrůznější obrannou strategii, včetně nakupování. Někdo, jako já, vyhledává klimatizované prostory hypermarketů. Jiný nevytáhne paty z domu, kde odpočívá ve stínu. Kdo má navrch, nevím, ale e-shopy si už pochvalují růst obratu v letních měsících. Když nemůže zákazník k obchodníkovi, musí zboží ke spotřebiteli. Různé doručovací a kurýrní služby se teď musí hodně činit. Doufejme, že se neozvou politici nebo obory, aby označili práci v takové výhni jako porušování základních lidských práv – a vymyslí novou regulaci.

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Srpen 2018

INZERCE

Partneři

Generální partner:

gascontrol

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

logo KOBTOSlogo 172

 

Partneři plus:

tsoft   EON EG 2017 107
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtocz

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300

INZERCE