INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

dig pod 1Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR vyhlásila v rámci Roku digitálního podnikání 2019 soutěž pod názvem Digitální firma roku. Veřejnost vybrala v pěti kategoriích favority, kteří byli oceněni na největší akci AMSP ČR v roce – na galavečeru Dne podnikatelů České republiky v pražském hotelu Ambassador.

Absolutní vítěz potvrzuje nejpřipravenější segment na digitalizaci, a to zemědělství. Generálními partnery soutěže jsou společnosti ABB, ČSOB, Mastercard, ŠKODA AUTO a ŠKODA Financial Services.

Klíčové výstupy z nezávislých průzkumů zveřejňované v průběhu roku 2019 napovídají jasně o rozdílech ve vnímání a praktickém využívání digitalizace v podnikání v jednotlivých segmentech. Například nejhůře jsou na tom s digitalizací řemeslníci, plná polovina z nich si neumí pod digitalizací řemesla nic představit, a přitom jde například o využívání dronů, 3D tiskáren nebo obsluhu chytrých budov a domácností, což znamená například propojení instalatérského řemesla s IT technologiemi.

O mnoho lépe jsou na tom obchodníci, tři čtvrtiny z nich využívají elektronické platební metody, internet věcí (síť pro propojování a vyměňování dat), online marketing a cloud úložiště.

Služby táhnou online rezervace/objednávky, sociální media nebo cloudové služby. 60 % podnikatelských subjektů ve službách investovalo v loňském roce do účetních systémů a kyberbezpečnosti. Jako nejdůležitější cílovou skupinu za 5 let vnímají firemní zákazníky, mladé lidi do 25 let a seniory.

U průmyslových firem víme, že 66 % z nich si dokáže pod pojmem Průmysl 4.0 představit konkrétní činnost, nejvíce si tento pojem spojují s automatizací a robotizací. Malé a střední podnikatelské subjekty v průmyslu mají již plně automatizováno zhruba 10 % výrobních linek a 26 % firem plánuje v následujících pěti letech robotizovat svoji výrobu. 26 % firem rovněž shledává nedostatečně kvalifikovanou pracovní sílu jako překážku digitalizace jejich podnikání.

Digitálními favority však jsou zemědělci. Dokonce 80 % podnikatelských subjektů v zemědělství využívá moderní technologie – mezi ty nejvyužívanější patří navigační systémy, mapové systémy a meteostanice, dálkové řízení klimatu v halách nebo výroba krmných směsí či hnojiv, digitálně řízené stroje, senzory pro rostlinnou i živočišnou výrobu, žvejkometry pro sledování zdravotního stavu dobytka, digitálně řízené dojení, digitalizace pozemku a záznam osevního postupu apod.

V každé kategorii soutěže Digitální firma roku 2019 vybírala veřejnost svého favorita ve dnech 1.-15. října 2019, celkem hlasovalo 2033 osob. Vítězové v jednotlivých kategoriích jsou:

KATEGORIE INOVACE V ŘEMESLE

Josef Voborník – VIDEOPODLAHY

Technický a poradenský servis, návrhy funkčních řešení za pomocí digitální techniky, zviditelnění podlahářského řemesla. Dohled nad dodržováním technologických postupů. To vše s podporou videí, fotek a odborných článků na základě převážně vlastních zkušeností.

https://www.videopodlahy.cz/

KATEGORIE INOVACE V OBCHODU

Retailys.com s.r.o. – E-commerce omnichannel systém

Společnost Retailys se zabývá vývojem stejnojmenného e-commerce systému na tvorbu a správu e-shopů i účtů na globálních tržištích (Amazon, eBay). V současnosti je jedinou firmou na trhu, pomáhající online obchodníkům prodávat zboží po celé Evropě.

https://www.retailys.cz/

KATEGORIE INOVACE VE SLUŽBÁCH

UOL, a.s. (UOL Účetnictví) – Vedení on-line účetnictví

UOL je dodavatel klientského zpracování účetnictví, daní a mezd. V rámci jejich služby klient získává přístup do online rozhraní svého účetnictví, takže má v reálném čase přehled o svém podnikání. V roce 2017/2018 otevřeli 15 poboček v ČR a 3 pobočky na Slovensku. Účetnictví je zkrátka baví.

https://www.uol.cz/

KATEGORIE INOVACE V PRŮMYSLU

JHV-ENGINEERING s.r.o. – Chytrá výroba a údržba

Patří ke špičce v konstrukci a výrobě komplexních automatických výrobních linek pro celý svět. Zákazníkům přináší výraznou přidanou hodnotu díky zkušenostem, nezaujatému pohledu a chuti inovovat. Při práci se řídí mottem „Síla v jednoduchosti“, jelikož dělat věci složitě umí každý.

https://www.jhv.cz/

KATEGORIE INOVACE V ZEMĚDĚLSTVÍ

Hexpeak s.r.o. – Chytrý kurník

Projekt Chytrý kurník představuje alternativu pro klecový chov drůbeže. Cílem tohoto projektu je zjednodušení domácího chovu drůbeže a jeho následné rozšíření. Klíčovým produktem projektu Chytrý kurník jsou automatická kurníková dvířka Chickdoor, která v závislosti na denním osvětlení ráno otevírají a večer zavírají vchod pro drůbež. Zajišťují tak chovateli ochranu drůbeže před nočními predátory a šetří starosti s každodenním ručním zavíráním kurníku.

http://chickdoor.com/cs/

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3