INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 21. rokem

dig pod 1Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR vyhlásila v rámci Roku digitálního podnikání 2019 soutěž pod názvem Digitální firma roku. Veřejnost vybrala v pěti kategoriích favority, kteří byli oceněni na největší akci AMSP ČR v roce – na galavečeru Dne podnikatelů České republiky v pražském hotelu Ambassador.

Absolutní vítěz potvrzuje nejpřipravenější segment na digitalizaci, a to zemědělství. Generálními partnery soutěže jsou společnosti ABB, ČSOB, Mastercard, ŠKODA AUTO a ŠKODA Financial Services.

Klíčové výstupy z nezávislých průzkumů zveřejňované v průběhu roku 2019 napovídají jasně o rozdílech ve vnímání a praktickém využívání digitalizace v podnikání v jednotlivých segmentech. Například nejhůře jsou na tom s digitalizací řemeslníci, plná polovina z nich si neumí pod digitalizací řemesla nic představit, a přitom jde například o využívání dronů, 3D tiskáren nebo obsluhu chytrých budov a domácností, což znamená například propojení instalatérského řemesla s IT technologiemi.

O mnoho lépe jsou na tom obchodníci, tři čtvrtiny z nich využívají elektronické platební metody, internet věcí (síť pro propojování a vyměňování dat), online marketing a cloud úložiště.

Služby táhnou online rezervace/objednávky, sociální media nebo cloudové služby. 60 % podnikatelských subjektů ve službách investovalo v loňském roce do účetních systémů a kyberbezpečnosti. Jako nejdůležitější cílovou skupinu za 5 let vnímají firemní zákazníky, mladé lidi do 25 let a seniory.

U průmyslových firem víme, že 66 % z nich si dokáže pod pojmem Průmysl 4.0 představit konkrétní činnost, nejvíce si tento pojem spojují s automatizací a robotizací. Malé a střední podnikatelské subjekty v průmyslu mají již plně automatizováno zhruba 10 % výrobních linek a 26 % firem plánuje v následujících pěti letech robotizovat svoji výrobu. 26 % firem rovněž shledává nedostatečně kvalifikovanou pracovní sílu jako překážku digitalizace jejich podnikání.

Digitálními favority však jsou zemědělci. Dokonce 80 % podnikatelských subjektů v zemědělství využívá moderní technologie – mezi ty nejvyužívanější patří navigační systémy, mapové systémy a meteostanice, dálkové řízení klimatu v halách nebo výroba krmných směsí či hnojiv, digitálně řízené stroje, senzory pro rostlinnou i živočišnou výrobu, žvejkometry pro sledování zdravotního stavu dobytka, digitálně řízené dojení, digitalizace pozemku a záznam osevního postupu apod.

V každé kategorii soutěže Digitální firma roku 2019 vybírala veřejnost svého favorita ve dnech 1.-15. října 2019, celkem hlasovalo 2033 osob. Vítězové v jednotlivých kategoriích jsou:

KATEGORIE INOVACE V ŘEMESLE

Josef Voborník – VIDEOPODLAHY

Technický a poradenský servis, návrhy funkčních řešení za pomocí digitální techniky, zviditelnění podlahářského řemesla. Dohled nad dodržováním technologických postupů. To vše s podporou videí, fotek a odborných článků na základě převážně vlastních zkušeností.

https://www.videopodlahy.cz/

KATEGORIE INOVACE V OBCHODU

Retailys.com s.r.o. – E-commerce omnichannel systém

Společnost Retailys se zabývá vývojem stejnojmenného e-commerce systému na tvorbu a správu e-shopů i účtů na globálních tržištích (Amazon, eBay). V současnosti je jedinou firmou na trhu, pomáhající online obchodníkům prodávat zboží po celé Evropě.

https://www.retailys.cz/

KATEGORIE INOVACE VE SLUŽBÁCH

UOL, a.s. (UOL Účetnictví) – Vedení on-line účetnictví

UOL je dodavatel klientského zpracování účetnictví, daní a mezd. V rámci jejich služby klient získává přístup do online rozhraní svého účetnictví, takže má v reálném čase přehled o svém podnikání. V roce 2017/2018 otevřeli 15 poboček v ČR a 3 pobočky na Slovensku. Účetnictví je zkrátka baví.

https://www.uol.cz/

KATEGORIE INOVACE V PRŮMYSLU

JHV-ENGINEERING s.r.o. – Chytrá výroba a údržba

Patří ke špičce v konstrukci a výrobě komplexních automatických výrobních linek pro celý svět. Zákazníkům přináší výraznou přidanou hodnotu díky zkušenostem, nezaujatému pohledu a chuti inovovat. Při práci se řídí mottem „Síla v jednoduchosti“, jelikož dělat věci složitě umí každý.

https://www.jhv.cz/

KATEGORIE INOVACE V ZEMĚDĚLSTVÍ

Hexpeak s.r.o. – Chytrý kurník

Projekt Chytrý kurník představuje alternativu pro klecový chov drůbeže. Cílem tohoto projektu je zjednodušení domácího chovu drůbeže a jeho následné rozšíření. Klíčovým produktem projektu Chytrý kurník jsou automatická kurníková dvířka Chickdoor, která v závislosti na denním osvětlení ráno otevírají a večer zavírají vchod pro drůbež. Zajišťují tak chovateli ochranu drůbeže před nočními predátory a šetří starosti s každodenním ručním zavíráním kurníku.

http://chickdoor.com/cs/

Slovo ke dni

  • Na Svatého Martina jen českou husičku

    K nejoblíbenějším svátkům se u nás zařadil den se čtyřmi jedničkami 11. 11., tedy jedenáctý listopad na Svatého Martina. Patron lidí laskavých, soucitných, s otevřeným srdcem a peněženkou, vyžaduje zvláštní sváteční jídlo. A tím je samozřejmě husa se zelím, knedlíkem zapíjená svatomartinským vínem. Češi by měli vědět, že udělají nejlépe, když si předem objednají drůbež u domácího chovatele, protože jen tak dostanou tu nejvyšší kvalitu. Ve velkých obchodech si mohou koupit mražený produkt, avšak ten už zdaleka není tak chutný. Jde o jakýsi „brojler“ ze zahraniční produkce, který navíc vyžaduje delší přípravu. A kupující by si měli dát pozor na tzv. „husokachnu“, protože s husou nemá nic společného. Jde o kachnu pižmovou, případně kříženou z kachnou pekingskou. Tak dobrou chuť!

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2019

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtocz

Duševní vlastnictví

upv logo

Sto let pro ochranu nejlepších nápadů 15. říjen 2019

Sté výročí zřízení tehdejšího Patentního úřadu v Praze je příležitostí připomenout si nejen významná, ale i obtížná období oboru průmyslové vlastnictví i činnosti Úřadu průmyslového vlastnictví (ÚPV).

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300 cps vetsi 300AVLOGOM3

INZERCE