INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 25. rokem

dig pod 1Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR vyhlásila v rámci Roku digitálního podnikání 2019 soutěž pod názvem Digitální firma roku. Veřejnost vybrala v pěti kategoriích favority, kteří byli oceněni na největší akci AMSP ČR v roce – na galavečeru Dne podnikatelů České republiky v pražském hotelu Ambassador.

Absolutní vítěz potvrzuje nejpřipravenější segment na digitalizaci, a to zemědělství. Generálními partnery soutěže jsou společnosti ABB, ČSOB, Mastercard, ŠKODA AUTO a ŠKODA Financial Services.

Klíčové výstupy z nezávislých průzkumů zveřejňované v průběhu roku 2019 napovídají jasně o rozdílech ve vnímání a praktickém využívání digitalizace v podnikání v jednotlivých segmentech. Například nejhůře jsou na tom s digitalizací řemeslníci, plná polovina z nich si neumí pod digitalizací řemesla nic představit, a přitom jde například o využívání dronů, 3D tiskáren nebo obsluhu chytrých budov a domácností, což znamená například propojení instalatérského řemesla s IT technologiemi.

O mnoho lépe jsou na tom obchodníci, tři čtvrtiny z nich využívají elektronické platební metody, internet věcí (síť pro propojování a vyměňování dat), online marketing a cloud úložiště.

Služby táhnou online rezervace/objednávky, sociální media nebo cloudové služby. 60 % podnikatelských subjektů ve službách investovalo v loňském roce do účetních systémů a kyberbezpečnosti. Jako nejdůležitější cílovou skupinu za 5 let vnímají firemní zákazníky, mladé lidi do 25 let a seniory.

U průmyslových firem víme, že 66 % z nich si dokáže pod pojmem Průmysl 4.0 představit konkrétní činnost, nejvíce si tento pojem spojují s automatizací a robotizací. Malé a střední podnikatelské subjekty v průmyslu mají již plně automatizováno zhruba 10 % výrobních linek a 26 % firem plánuje v následujících pěti letech robotizovat svoji výrobu. 26 % firem rovněž shledává nedostatečně kvalifikovanou pracovní sílu jako překážku digitalizace jejich podnikání.

Digitálními favority však jsou zemědělci. Dokonce 80 % podnikatelských subjektů v zemědělství využívá moderní technologie – mezi ty nejvyužívanější patří navigační systémy, mapové systémy a meteostanice, dálkové řízení klimatu v halách nebo výroba krmných směsí či hnojiv, digitálně řízené stroje, senzory pro rostlinnou i živočišnou výrobu, žvejkometry pro sledování zdravotního stavu dobytka, digitálně řízené dojení, digitalizace pozemku a záznam osevního postupu apod.

V každé kategorii soutěže Digitální firma roku 2019 vybírala veřejnost svého favorita ve dnech 1.-15. října 2019, celkem hlasovalo 2033 osob. Vítězové v jednotlivých kategoriích jsou:

KATEGORIE INOVACE V ŘEMESLE

Josef Voborník – VIDEOPODLAHY

Technický a poradenský servis, návrhy funkčních řešení za pomocí digitální techniky, zviditelnění podlahářského řemesla. Dohled nad dodržováním technologických postupů. To vše s podporou videí, fotek a odborných článků na základě převážně vlastních zkušeností.

https://www.videopodlahy.cz/

KATEGORIE INOVACE V OBCHODU

Retailys.com s.r.o. – E-commerce omnichannel systém

Společnost Retailys se zabývá vývojem stejnojmenného e-commerce systému na tvorbu a správu e-shopů i účtů na globálních tržištích (Amazon, eBay). V současnosti je jedinou firmou na trhu, pomáhající online obchodníkům prodávat zboží po celé Evropě.

https://www.retailys.cz/

KATEGORIE INOVACE VE SLUŽBÁCH

UOL, a.s. (UOL Účetnictví) – Vedení on-line účetnictví

UOL je dodavatel klientského zpracování účetnictví, daní a mezd. V rámci jejich služby klient získává přístup do online rozhraní svého účetnictví, takže má v reálném čase přehled o svém podnikání. V roce 2017/2018 otevřeli 15 poboček v ČR a 3 pobočky na Slovensku. Účetnictví je zkrátka baví.

https://www.uol.cz/

KATEGORIE INOVACE V PRŮMYSLU

JHV-ENGINEERING s.r.o. – Chytrá výroba a údržba

Patří ke špičce v konstrukci a výrobě komplexních automatických výrobních linek pro celý svět. Zákazníkům přináší výraznou přidanou hodnotu díky zkušenostem, nezaujatému pohledu a chuti inovovat. Při práci se řídí mottem „Síla v jednoduchosti“, jelikož dělat věci složitě umí každý.

https://www.jhv.cz/

KATEGORIE INOVACE V ZEMĚDĚLSTVÍ

Hexpeak s.r.o. – Chytrý kurník

Projekt Chytrý kurník představuje alternativu pro klecový chov drůbeže. Cílem tohoto projektu je zjednodušení domácího chovu drůbeže a jeho následné rozšíření. Klíčovým produktem projektu Chytrý kurník jsou automatická kurníková dvířka Chickdoor, která v závislosti na denním osvětlení ráno otevírají a večer zavírají vchod pro drůbež. Zajišťují tak chovateli ochranu drůbeže před nočními predátory a šetří starosti s každodenním ručním zavíráním kurníku.

http://chickdoor.com/cs/

Slovo ke dni

  • Životní malichernosti: ach ta doprava!

    Také se snažíte dobře hospodařit s každou minutou? Je to někdy to jediné, co člověku zbývá k tomu, aby byl stále aktivní, aby stihl využít hodně z toho, co mu život nabízí. A aby rovněž oplácel v tom nejlepším slova smyslu těm, kteří si to zaslouží. Nechci být patetická, a už vůbec ne škarohlíd a remcal, ale stále častěji přemýšlím o tom, jestli to všechno snažení má vůbec cenu. Jestli má smysl podnikat, odvádět daně, být laskavý, vstřícný, zodpovědný člověk. Všechno může rázem pokazit třeba městská hromadná doprava. Bydlím v Praze a z jednoho místa se snažím jezdit víc než 30 let do centra. Škoda, že jsem si nevedla přehled o všech těch zpožděních, která mi znemožnila obchodní schůzku, včasné zahájení nejrůznějších akcí, účast na tiskových konferencích, zmeškání divadelního představení, cestu do zahraničí.

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2023

INZERCE

Partneři

Hlavní partner:

TOSlogo 172 JPF

 

Partneři plus:

oslavy 2022 razitko modre 2 copy  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

karabec 4

O společensky užitečné činnosti v oblasti ochrany duševního vlastnictví 6. prosinec 2022

Povědomí o duševním vlastnictví, jeho významu v podnikání i celé ekonomice země, nutnosti je chránit a odpovídajícím způsobem usilovat o výhody, které nabízí, to jsou témata, která ne vždy rezonují ve strategiích firem či organizací. Je to škoda. Proto nejen Úřad průmyslového vlastnictví, ale také například IP mediační centrum Praha, zapsaný ústav, vyvíjí množství aktivit na podporu správného chápání nehmotného majetku a péče o něj. Hovořila jsem o tom s JUDr. Davidem Karabcem, MPA, LL.M., ředitelem centra a špičkovým odborníkem v tomto směru:

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300AVLOGOM3 

INZERCE