INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

equa 1Představitelé „rodinného stříbra“ znají vítěze. V osmém ročníku soutěže Equa bank Rodinná firma roku, kterou organizuje Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR, zvítězila v kategorii Střední firma společnost ALIKA, přední potravinářská firma zabývající se výrobou pražených ořechů a slaných snacků.

Vavřín nejlepší Malé firmy drží výrobce výjimečných studentských, koncertních a mistrovských houslí, viol a violoncell AKORD KVINT. Cenu veřejnosti si odnáší rodinná firma TOPVET, výrobce přírodní kosmetiky a doplňků stravy. Hlavní tuzemská soutěž o nejlepší rodinné firmy vyvrcholila na galavečeru Dne podnikatelů ČR v pražském hotelu Ambassador dne 30. října 2019. Generálním partnerem soutěže je Equa bank. Partnery jsou společnosti Deloitte, Amper Market, Amway a LeasePlan.

Rodinné podnikání zažilo v letošním roce přelomový okamžik, když se v květnu 2019 ukotvila po tříletém úsilí AMSP ČR definice rodinného podnikání v legislativě, a to formou vládního usnesení. Tento významný segment českého hospodářství se tak dostává do většího povědomí veřejnosti a získává pomalu zaslouženou pozornost stejně, jako je tomu v západních zemích. Rodinné firmy se nyní soustředí zejména na generační výměnu a problematiku s ní spojenou. Nadále zůstává faktem, že rodinná firma je stabilizujícím prvkem podnikatelského prostředí, neboť její podnikání je úzce spjato s hrdostí, jménem rodiny, sociální soudržností a vizí setrvání na trhu po další generace.

AMSP ČR dlouhodobě buduje základnu rodinných firem v České republice a vytváří jim právní, ekonomické i poradenské zázemí. Ve spolupráci s univerzitní platformou zavádí výuku tzv. family business, sleduje jejich statistiku, provádí průzkumy, organizuje mezinárodní projekty a rodinné firmy medializuje. Pravidelně vyhlašuje rovněž soutěž o nejlepší rodinnou firmu roku – Equa bank Rodinná firma roku. Generálním partnerem ocenění je dlouhodobě Equa bank. Hlavními partnery soutěže se letos staly Equa Bank, Deloitte, Amper Market, Amway a Leaseplan.

Vítězové byli slavnostně dekorováni na galavečeru u příležitosti 17. ročníku Dne podnikatelů ČR 30. října 2019 v Praze.

Výsledky ocenění Equa bank Rodinná firma roku 2019:

Kategorie Střední firma:

1. místo: ALIKA a.s.

Společnost ALIKA je přední českou potravinářskou firmou, zabývající se výrobou pražených ořechů a slaných snacků, a balením sušeného ovoce a olejnatých semen. Na trhu zaujímá své místo již od roku 1992. Současná společnost ALIKA a.s. svůj výrobní program průběžně rozšiřuje v souladu s požadavky moderního způsobu pražení, balení a distribuce. Dnes se svou produkcí více než 8500 tunami zpracovaných surovin nebo 27 miliony kusy hotových výrobků ročně patří k největším středoevropským pražírnám. Na výrobní ploše 2 000 m2 zaměstnává v průměru 70 výrobních dělníků z celkového počtu cca 100 zaměstnanců. Součástí výrobního závodu jsou i vlastní řízené sklady surovin, hotových výrobků nově i chlazené sklady. Od roku 2014 provozuje ALIKA také vlastní firemní školku pro děti zaměstnanců společnosti. www.alika.cz

2. místo: Jiří Pantůček – Topvet

Topvet je výrobce přírodní kosmetiky a doplňků stravy. Vzhledem k tomu, že kořeny firmy sahají až do roku 1990, lze Topvet považovat za tradičního českého výrobce přírodní kosmetiky, doplňků stravy, veterinárních přípravků a zdravotních prostředků. Značka Topvet vznikla jako rodinná firma, a proto i dnes, přestože lidský potenciál již dávno není pouze z okruhu rodiny, udržuje si uvnitř firmy stejný zápal pro věc a stejné nadšení jako před lety. Použité suroviny splňují parametry nejvyšší kvality, některé suroviny pochází z kontrolovaného ekologického zemědělství a jsou označeny jako BIO. Výrobce používá výrobních postupů, které jsou maximálně šetrné pro přírodní látky, BIO přípravky Topvet neobsahují žádné ropné látky, BIO kosmetické přípravky Topvet neobsahují žádné konzervanty, syntetická barviva, syntetické parfémy, živočišné složky, GMO suroviny, žádný přípravek firmy Topvet nikdy nebyl, a ani v budoucnu nebude, testován na zvířatech. Výrobce používá recyklovatelné obaly bez zdravotních rizik. www.topvet.cz

3. místo: MORIS design, s. r. o.

MORIS Design je výrobní firmou zabývající se návrhy a výrobou interiérů prodejen, showroomů, restaurací a kanceláří, a to s přesahem do marketingu, designu a řešení prodejních strategií. Navrhuje design a zajišťuje realizaci komerčních interiérů na klíč. Má vlastní vývojové oddělení, design, TPV, výrobu a servisní týmy po celé ČR. Provádí tzv. store-check – podrobnou analýzu prostředí, konkurence, současného řešení klienta, vč. průzkumu mezi manažery, kteří pro klienta pracují. Výsledkem je kompletní výzkum faktorů potřebných pro správné uchopení konceptu a navržení funkčního designu. Store-checky uplatňuje i v zahraničí, aby nabídli řešení, které bude fungovat napříč trhy. Potřebný rozsah store-checku je vždy definován společně s klientem s ohledem na konkrétní zadání projektu. Společnost má vlastní oddělení vývoje, TPV i výroby, která designové myšlence dávají život. Každý prvek je převeden z nápadu designéra do reálného funkčního vzorku. Ve vlastních prostorách postaví celou vzorovou prodejnu, kde všechny komponenty i celek pečlivě otestují v simulovaném provozu. Aby bylo testování co nejefektivnější, probíhá ve spolupráci týmu MORIS a týmu klienta. Společnost vyhrála přes 45 mezinárodních ocenění. www.moris.cz

Kategorie Malá firma:

1. místo: Akord Kvint, spol. s r. o.

Akord Kvint se zabývá výrobou a prodejem kvalitních školních, studentských, koncertních a mistrovských smyčcových hudebních nástrojů, výrobou polotovarů a prodejem veškerého příslušenství ze sekce smyčcových nástrojů. Firma vznikla v roce 1991 a v současné době exportuje své výrobky do zhruba 30 zemí světa. Majitel, vedoucí výroby a kvality Ing. Josef Holiš stále osobně nakupuje a přetřiďuje rezonanční dřevo, se svými syny kontroluje proces výroby v klíčových uzlech a přehrává téměř každý výsledný nástroj. Od 1.9.2019 proběhla generační výměna vedení, kdy syn majitele Jan Holiš se stal jednatelem a ředitelem a syn Petr Holiš prokuristou a manažerem. www.akordkvint.com

2. místo: PEŠEK Machinery, s. r. o.

Společnost navazuje na tradice českého strojírenství. Vyrábí hlavně strojní komplety a svařence, které vyžadují jedinečný přístup a unikátní řešení. Dodává je do všech odvětví, od automobilového průmyslu až po energetiku. Hlavním produktem společnosti jsou nosiče forem, které vyrábí dle vlastní konstrukce již od roku 2005 a úspěšně je dodává do celé Evropy. Nosiče jsou schopni dodat buď samostatně pro zabudování do již stávajícího pracoviště, nebo jako kompletní pracoviště vč. periférií. Nosiče forem je možné dodat včetně karuselového pracoviště. Nosiče forem používají lídři v automobilovém průmyslu pro výrobu těch nejprestižnějších projektů. www.pesekm.com

3. místo: ZELENKA Czech Republic, s. r. o.

Společnost je překladatelskou agenturou s celosvětovým působením. Produktovým zaměřením společnosti jsou překlady, lokalizace tlumočení a další jazykové služby. Z původních 50 překladatelů a práce pro lokální firmy za téměř 30 let se firma rozrostla na agenturu s více jak 7000 externími překladateli. Společnost je mj. členem významné americké asociace GALA sdružující přes 400 agentur z oboru překladatelství. Společnost se rovněž může pochlubit managementem kvality na světové úrovni – její práce je v souladu s mezinárodně uznávanými normami ISO 9001 a ISO 17100. www.zelenka.cz

Cena veřejnosti:

MVDr. Jiří Pantůček – Topvet

Topvet je výrobce přírodní kosmetiky a doplňků stravy. www.topvet.cz 

(Viz 2.místo v kategorii Střední firma výše)

Libor Musil, garant projektu AMSP ČR Rodinná firma, člen představenstva AMSP ČR a majitel rodinné firmy LIKO-S a.s., k tomu uvádí: „Význam rodinných firem v našem hospodářství prudce stoupá společně se stoupající výkonností rodinného podnikání. Příchod nové generace nástupníků žene tyto firmy dopředu. Naše soutěž se stala prestižní akcí a na výsledcích je vidět, že prim hraje již nová generace českých mladých podnikatelů, kteří přebírají kormidla rodinných firem.“

„Jsme rádi, že již osmým rokem můžeme podporovat rodinné podnikání prostřednictvím soutěže Equa bank rodinná firma roku. Rodinné firmy jsou základem naší ekonomiky a jsou rok od roku silnější a respektovanější. Jsem přesvědčený, že i tato soutěž přispívá ke zvýšení zájmu o problematiku rodinného podnikání a jeho postavení ve společnosti a ekonomice. Equa bank navíc nabízí rodinným firmám speciální a zvýhodněné produkty, které jim pomáhají při zajištění jejich finanční stability a v dlouhodobém rozvoji. Oceněným rodinným firmám gratuluji a věřím, že úspěch v této soutěži jim pomůže v dalším rozvoji a prosperitě,“ řekl Luboš Janoušek, ředitel firemního bankovnictví Equa bank, která je generálním partnerem soutěže Equa bank Rodinná firma roku.

„Příběhy firem, které se účastní soutěže Rodinná firma roku, jsou velmi inspirující, plné poctivé práce a silných hodnot. A ty v sobě nese rodinné podnikání po generace. Ocenění si zaslouží všechny rodinné firmy, které tyto hodnoty reprezentují. I my v rámci naší iniciativy Deloitte Private se snažíme tyto hodnoty reflektovat a přinášet rodinným firmám naši expertizu, know-how a jiný pohled na jejich podnikání. Rodinným firmám pomáháme v expanzi, řízení rizik a přerodu na větší a významnější hráče na českém, evropském a také globálním trhu,“ říká Miroslav Svoboda, vedoucí partner Deloitte Private pro Českou republiku.

Problematikou českých rodinných firem se zabývám již více než 15 let, a to ne jako teoretik, ale jako jejich partner – část tohoto období i společník a celou dobu jako dodavatel. Pokud rodina je základ státu, rodinná firma je základem jeho ekonomiky, a obojí společně je základem širšího kulturně – historického kontextu tvořícího celou naši společnost. Takto to funguje na celém světe, ve své podstatě napříč celými dějinami lidstva a přijde mi to tak přirozené, že k tomu asi už nemám co dodat. Snad jenom to, že i naše společnost je dnes součásti skupiny vlastněné a řízené příslušníky jedné rodiny…“, doplňuje Viliam Grácz, ředitel Amper Market a.s.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3