INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Svaz průmyslu a dopravy ČR, Konfederace zaměstnavatelských a podnikatelských svazů ČR a Česká manažerská asociace ČR jako vyhlašovatelé soutěže MANAŽER ROKU se rozhodli při příležitosti jejího 21. ročníku vypsat soutěž o nejlepší studentskou esej. Cílem soutěže bylo získat názory mladé generace na roli manažera ve společnosti. Náplní eseje mělo být zamyšlení nad morálními závazky a povinnostmi manažera v dnešní době a nad jejich dodržováním v České republice ve srovnání se zahraniční praxí nebo s „ideálním představou“.

Partnerem soutěže o nejlepší esej se stala společnost Studenta Media /www.studentamedia.cz/, mediální skupina a komunikační agentura, zaměřená na cílovou skupinu vysokoškolských studentů.

Soutěže se zúčastnilo 68 studentů.  Z nich bylo v prvním kole hodnocení expertní skupinou pod vedením prof. Evy Kislingerová, která je současně předsedkyní Hodnotitelské komise soutěže MANAŽER ROKU, vybráno deset nejlepších prací: TOP 10. Soutěžní příspěvky prošly také speciálním softwarem zjišťujícím, zda nejde o plagiáty.

Vybrané práce – TOP 10 – následně hodnotí nominovaná komise, složená ze zástupců vyhlašovatelů, manažerských a akademických osobností a partnerů soutěže. První tři nejlepší práce budou oceněny 24. dubna 2014 při slavnostním vyhlášení vítězů soutěže MANAŽER ROKU 2013 v pražském Paláci Žofín.

Vyhlášena byla tato témata:

1. Jaká by měla být role úspěšného manažera v české společnosti (ve smyslu „society“)?

Esej se měla zabývat dopady konání úspěšného manažera na jeho „stakeholdery“ (zákazníky, zaměstnance, majitele, stát, veřejnost atd.). Náplní eseje mělo být i zamyšlení nad morálními závazky a povinnostmi manažera v dnešní době a nad jejich dodržováním v České republice ve srovnání se zahraniční praxí nebo s „ideálním stavem“.

2. Jak srovnávat úspěšné manažery?

Cílem práce mělo být navržení komplexního multikriteriálního modelu hodnocení úspěšného manažera. Model měl poskytnout kvantitativní výsledky hodnocení, které bude možné snadno porovnat. Model by měl brát zřetel na konkrétní postavení manažera a specifika jeho oboru.

Vyhlašovatelé soutěže MANAŽER ROKU si od studentské soutěže slibují užší komunikaci s mladou generací. Uvědomují si, jak důležité je udržovat kontinuitu a včas se podílet na vzdělávání budoucí generace manažerů. Též je jistě zajímavé zjistit, jakým způsobem dnešní studenti vnímají manažerskou profesi.

Do druhého kola se dostali studenti dvou vysokých škol, a to Vysoké školy ekonomické v Praze a Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava. Právě mezi těmito školami se rozhodne o vítězech.

 

TOP 10 nejvýše hodnocených studentských prací po 1. kole

Autor

Vysoká škola

Kateřina Bláhová

Vysoká škola báňská-Technická univerzita Ostrava, Ekonomická fakulta

Petra Paulová

Vysoká škola báňská-Technická univerzita Ostrava, Ekonomická fakulta

Jana Pastorčáková

Vysoká škola báňská-Technická univerzita Ostrava, Ekonomická fakulta

Eva Lisoňová

Vysoká škola báňská-Technická univerzita Ostrava, Ekonomická fakulta

Daniela Buzková

Vysoká škola báňská-Technická univerzita Ostrava, Ekonomická fakulta

Jiří Saidl

Vysoká škola báňská-Technická univerzita Ostrava, Ekonomická fakulta

Bohuslav Šmidla

Vysoká škola báňská-Technická univerzita Ostrava, Ekonomická fakulta

Lada Kavanová

Vysoká škola báňská-Technická univerzita Ostrava, Ekonomická fakulta

Markéta Řepová

Vysoká škola báňská-Technická univerzita Ostrava, Ekonomická fakulta

Martina Cíchová

Vysoká škola báňská-Technická univerzita Ostrava, Ekonomická fakulta

 

 

 

Další informace o soutěži MANAŽER ROKU naleznete na webové stránce www.manazerroku.cz.

Co je soutěž MANAŽER ROKU

– nejprestižnější a systematicky nejpropracovanější manažerská soutěž v ČR. Jejím cílem je vyhledat, objektivně a nezávisle vybrat a zviditelnit nejlepší a nejvýznamnější osobnosti managementu, jejich metody a přínos pro rozvoj firem a celé ekonomiky. Společenským a etickým posláním akce je přispět k rozvoji elity českého managementu.

Vyhlašovateli soutěže jsou Svaz průmyslu a dopravy ČR, Konfederace zaměstnavatelských a podnikatelských svazů ČR a Česká manažerská asociace, která je zároveň jejím organizátorem.

(tz)

Slovo ke dni

  • O zdravém stravování

    Na tohle téma se vedou spory. Jedni tvrdí, že maso do našeho jídelníčku nebude smět, druzí by je za taková tvrzení nejraději uškrtili. První to zdůvodňují tím, že naše planeta skomírá a z jisté části za to můžeme my, lidi masožravci, a nabádají nás k tomu, abychom se v jídle umírnili a více využívali na talíři zeleninu a ovoce. Což o to, to je určitě správná a potřebná cesta, zvýšit podíl kedlubů, mrkve, salátu nebo brokolice v našem žaludku. Zemědělci ale zase tvrdí, že bez hnoje, tedy chlévské mrvy, za chvíli budou pole neúrodná, že zkrátka hovězí dobytek, čuníky, ovce lidstvo potřebuje, aby bylo z čeho posléze produkovat obilí, řepu, brambory, okurky, rajčata. Protože řádně vyhnojené pole, tedy organicky, ničím nenahradíš. A že hydroponie lidstvo nezachrání. Myslím, že všichni máme kousek pravdy. A fakta, která k něčemu vedou, nejsou ani...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Únor 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3 

INZERCE