INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 23. rokem

Svaz průmyslu a dopravy ČR, Konfederace zaměstnavatelských a podnikatelských svazů ČR a Česká manažerská asociace ČR jako vyhlašovatelé soutěže MANAŽER ROKU se rozhodli při příležitosti jejího 21. ročníku vypsat soutěž o nejlepší studentskou esej. Cílem soutěže bylo získat názory mladé generace na roli manažera ve společnosti. Náplní eseje mělo být zamyšlení nad morálními závazky a povinnostmi manažera v dnešní době a nad jejich dodržováním v České republice ve srovnání se zahraniční praxí nebo s „ideálním představou“.

Partnerem soutěže o nejlepší esej se stala společnost Studenta Media /www.studentamedia.cz/, mediální skupina a komunikační agentura, zaměřená na cílovou skupinu vysokoškolských studentů.

Soutěže se zúčastnilo 68 studentů.  Z nich bylo v prvním kole hodnocení expertní skupinou pod vedením prof. Evy Kislingerová, která je současně předsedkyní Hodnotitelské komise soutěže MANAŽER ROKU, vybráno deset nejlepších prací: TOP 10. Soutěžní příspěvky prošly také speciálním softwarem zjišťujícím, zda nejde o plagiáty.

Vybrané práce – TOP 10 – následně hodnotí nominovaná komise, složená ze zástupců vyhlašovatelů, manažerských a akademických osobností a partnerů soutěže. První tři nejlepší práce budou oceněny 24. dubna 2014 při slavnostním vyhlášení vítězů soutěže MANAŽER ROKU 2013 v pražském Paláci Žofín.

Vyhlášena byla tato témata:

1. Jaká by měla být role úspěšného manažera v české společnosti (ve smyslu „society“)?

Esej se měla zabývat dopady konání úspěšného manažera na jeho „stakeholdery“ (zákazníky, zaměstnance, majitele, stát, veřejnost atd.). Náplní eseje mělo být i zamyšlení nad morálními závazky a povinnostmi manažera v dnešní době a nad jejich dodržováním v České republice ve srovnání se zahraniční praxí nebo s „ideálním stavem“.

2. Jak srovnávat úspěšné manažery?

Cílem práce mělo být navržení komplexního multikriteriálního modelu hodnocení úspěšného manažera. Model měl poskytnout kvantitativní výsledky hodnocení, které bude možné snadno porovnat. Model by měl brát zřetel na konkrétní postavení manažera a specifika jeho oboru.

Vyhlašovatelé soutěže MANAŽER ROKU si od studentské soutěže slibují užší komunikaci s mladou generací. Uvědomují si, jak důležité je udržovat kontinuitu a včas se podílet na vzdělávání budoucí generace manažerů. Též je jistě zajímavé zjistit, jakým způsobem dnešní studenti vnímají manažerskou profesi.

Do druhého kola se dostali studenti dvou vysokých škol, a to Vysoké školy ekonomické v Praze a Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava. Právě mezi těmito školami se rozhodne o vítězech.

 

TOP 10 nejvýše hodnocených studentských prací po 1. kole

Autor

Vysoká škola

Kateřina Bláhová

Vysoká škola báňská-Technická univerzita Ostrava, Ekonomická fakulta

Petra Paulová

Vysoká škola báňská-Technická univerzita Ostrava, Ekonomická fakulta

Jana Pastorčáková

Vysoká škola báňská-Technická univerzita Ostrava, Ekonomická fakulta

Eva Lisoňová

Vysoká škola báňská-Technická univerzita Ostrava, Ekonomická fakulta

Daniela Buzková

Vysoká škola báňská-Technická univerzita Ostrava, Ekonomická fakulta

Jiří Saidl

Vysoká škola báňská-Technická univerzita Ostrava, Ekonomická fakulta

Bohuslav Šmidla

Vysoká škola báňská-Technická univerzita Ostrava, Ekonomická fakulta

Lada Kavanová

Vysoká škola báňská-Technická univerzita Ostrava, Ekonomická fakulta

Markéta Řepová

Vysoká škola báňská-Technická univerzita Ostrava, Ekonomická fakulta

Martina Cíchová

Vysoká škola báňská-Technická univerzita Ostrava, Ekonomická fakulta

 

 

 

Další informace o soutěži MANAŽER ROKU naleznete na webové stránce www.manazerroku.cz.

Co je soutěž MANAŽER ROKU

– nejprestižnější a systematicky nejpropracovanější manažerská soutěž v ČR. Jejím cílem je vyhledat, objektivně a nezávisle vybrat a zviditelnit nejlepší a nejvýznamnější osobnosti managementu, jejich metody a přínos pro rozvoj firem a celé ekonomiky. Společenským a etickým posláním akce je přispět k rozvoji elity českého managementu.

Vyhlašovateli soutěže jsou Svaz průmyslu a dopravy ČR, Konfederace zaměstnavatelských a podnikatelských svazů ČR a Česká manažerská asociace, která je zároveň jejím organizátorem.

(tz)

Slovo ke dni

  • Ochlazení z Bruselu

    Svět se dostal do bezprecedentní situace. Kdo by před rokem řekl, že Evropská unie bude firmám a lidem nakazovat, jak si mají zatopit. Kolik stupňů Celsia bude v pořádku, kolik ne a kdy si budou teplomilní hříšníci koledovat o trest. Vracíme se tak do časů direktivní ekonomiky, do dob, kdy strana a vláda nařizovala, co kdo smí a nesmí. V kapitalizmu přece měla místo nařízení a zákazů usměrňovat chování společnosti neviditelná ruka trhu. Jenže ani ta, jak se ukazuje, nezískala plnou důvěru vedení. Ano, zemního plynu, elektřiny i dalších energií se nebude dostávat, ale s jeho kritickým nedostatkem roste jejich cena. Kdo tedy bude moci příští zimu topit „pánu Bohu do oken“? Myslím si, že skoro nikdo. Omezovat se ve spotřebě a snižovat náklady se stane nutností, pokud mají firmy a domácnosti přežít krizové období. Tento ekonomický zákon...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Srpen 2022

Partneři

Hlavní partner:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

oslavy 2022 razitko modre 2 copy eon eg logo short  
         

Partneři:

logo-grada3   ca2 logo-dtocz upv logo 56 dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

judr karabec ip mediace

Formulace zásad mediační dohody 10. srpen 2022

V předchozích příspěvcích jsme se seznámili s těmi fázemi mediace, ve kterých IP mediátor navozuje pocit vzájemné důvěry a pozitivního ovzduší pro mediační jednání, nastavuje základní pracovní a společenská pravidla, a také aktivně naslouchá stranám a pojmenovává předměty jednání. Strany konfliktu však nebyly zatím připraveny spolu efektivně komunikovat a vzájemně si na­slouchat.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300AVLOGOM3