INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Jíst je něco tak přirozeného jako dýchat vzduch. U nás naštěstí není hlad, proto i nároky na potraviny jsou poněkud vyšší, než aby nás pouze zasytily. A ten snad úplně nejvyšší požadavek je, abychom si na nich pochutnali.

U zákazníků však působí také opačný trend – nakoupit co nejlevněji. Skloubení těchto dvou protichůdných požadavků pak může vypadat jako kvadratura kruhu, protože chutné je především to, co je vyrobeno z kvalitní suroviny a také šetrnou technologií a to se zpravidla promítne i do ceny. Je tedy na spotřebiteli, aby se sám rozhodl, zda si chce kazit chuť a někdy i žaludek levnými náhražkami či si trošku připlatit a opravdu si pochutnat. Ovšem vyšší cena taky ještě lepší chuť nezaručuje. A od toho jsou tu značky ČESKÁ CHUŤOVKA a DĚTSKÁ CHUŤOVKA, aby se zákazník mohl lépe zorientovat. Pokud na výrobku uvidí tato loga, má jistotu, že potravina je česká a že si na ní pochutná. Přesně jak to stojí  v jejich názvu. A zbytek už je samozřejmě na něm.

Také řada českých potravinářů si stále víc uvědomuje, že věrohodná zpráva zákazníkovi           o skvělé chuti jejich potravin je společně s českým původem výrobku nezanedbatelnou konkurenční výhodou a soutěž Česká chuťovka se tak těší jejich vzrůstajícímu zájmu. Za 6 let její existence se značkou Česká chuťovka může pyšnit již 282 potravin a značkou Dětská chuťovka celkem 65. Letos k nim přibudou desítky dalších. Sedmý ročník soutěže se koná opět pod záštitou pana Milana Štěcha, předsedy Senátu Parlamentu ČR, a českým potravinářům nepokrytě fandí i místopředseda Senátu pan Zdeněk Škromach,  který na setkání s novináři m.j. uvedl: „Česká chuťovka vyzdvihuje potraviny, které vedle nezpochybnitelné kvality mají to, co levné a šizené potraviny nikdy mít nemůžou – tedy skutečnou a vynikající chuť. Je třeba, aby lidé sami hledali kvalitu a zajímali se o složení potravin. Dobré a zdravé potraviny musíme propagovat a podporovat jak to jen jde.“

Odbornou garanci nad oběma soutěžemi má Výzkumný ústav potravinářský Praha. Českou chuťovku uděluje porota složená z uznávaných potravinářských odborníků a Dětská chuťovka je dokonce jediná značka kvality potravin na světě, kterou udělují přímo děti - z Dětské tiskové agentury, ZŠ Londýnská a 1. ročníku Střední průmyslové školy potravinářských technologií v Podskalské ulici v Praze. Dětská chuťovka má ještě jeden cíl - podpořit zvýšení zájmu mladé generace o potravinářské profese, který každoročně klesá, a reálně tak hrozí, že při nedostatku kvalifikovaných odborníků v některých potravinářských oborech mohou v budoucnu mizet i české potravinářské tradice. Smyslem  obou soutěží je také podpora správné výživy prostřednictvím osvěty mezi spotřebiteli, výrobci a distributory jako nedílné součásti zdravého životního stylu v souladu s vládní strategií bezpečnosti potravin a výživy do roku 2020. Kvalita a zdravotní bezpečnost je kromě českého původu samozřejmým předpokladem u výrobků, které se o obě značky ucházejí.

Přihlášku i pravidla soutěže, jakož i seznam všech dosud oceněných výrobců a potravin, lze nalézt na www.ceskachutovka.cz . Českou chuťovku je možné také sledovat na facebooku, kde jsou uveřejňovány aktuální informace a novinky od držitelů ocenění.

Generálním partnerem „České chuťovky“ jsou již tradičně skupiny COOP a Ahold. Dalšími partnery, kterým není podpora chutných českých potravin lhostejná, jsou spořitelní družstvo Artesa, které připravilo pro účastníky soutěže zvýhodněnou nabídku úvěrů, a špičkový Hotel Jalta, jenž  má zájem skloubit výtečnou gastronomii s vynikajícími českými potravinami.

Mediálním partnerem celé soutěže je vydavatelství AGRAL s tituly Potravinářská revue, Potravinářský zpravodaj a Řeznicko/uzenářské noviny, vydavatelství Prosperita a společnost Falcon Media Broadcast, partnerem Dětské chuťovky pak je tradičně i Dětská tisková agentura. 

Uzávěrka přihlášek do letošní soutěže je již 18. září a 22. října pak budou novým držitelům těchto prestižních označení předána ocenění opět v nezapomenutelné atmosféře reprezentačních prostor Valdštejnského paláce, v sídle Senátu. Přítomní novináři tam i letos předají třem z oceněných plaketu „Cena novinářů – Česká chuťovka 2015“ a bude také vyhlášen a dekorován již třetí  „Rytíř české chuti“, který se každým rokem pravidelně uděluje jedné výrazné osobnosti, která svým profesním životem a výjimečnými dovednostmi zanechala trvalou stopu v některém z oborů českého potravinářství.

Záštita:   Předseda Senátu Parlamentu České republiky Milan Štěch

ČESKÁ CHUŤOVKA – ZNAČKA, KTERÁ SI NA NIC NEHRAJE

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3