INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 23. rokem

Jíst je něco tak přirozeného jako dýchat vzduch. U nás naštěstí není hlad, proto i nároky na potraviny jsou poněkud vyšší, než aby nás pouze zasytily. A ten snad úplně nejvyšší požadavek je, abychom si na nich pochutnali.

U zákazníků však působí také opačný trend – nakoupit co nejlevněji. Skloubení těchto dvou protichůdných požadavků pak může vypadat jako kvadratura kruhu, protože chutné je především to, co je vyrobeno z kvalitní suroviny a také šetrnou technologií a to se zpravidla promítne i do ceny. Je tedy na spotřebiteli, aby se sám rozhodl, zda si chce kazit chuť a někdy i žaludek levnými náhražkami či si trošku připlatit a opravdu si pochutnat. Ovšem vyšší cena taky ještě lepší chuť nezaručuje. A od toho jsou tu značky ČESKÁ CHUŤOVKA a DĚTSKÁ CHUŤOVKA, aby se zákazník mohl lépe zorientovat. Pokud na výrobku uvidí tato loga, má jistotu, že potravina je česká a že si na ní pochutná. Přesně jak to stojí  v jejich názvu. A zbytek už je samozřejmě na něm.

Také řada českých potravinářů si stále víc uvědomuje, že věrohodná zpráva zákazníkovi           o skvělé chuti jejich potravin je společně s českým původem výrobku nezanedbatelnou konkurenční výhodou a soutěž Česká chuťovka se tak těší jejich vzrůstajícímu zájmu. Za 6 let její existence se značkou Česká chuťovka může pyšnit již 282 potravin a značkou Dětská chuťovka celkem 65. Letos k nim přibudou desítky dalších. Sedmý ročník soutěže se koná opět pod záštitou pana Milana Štěcha, předsedy Senátu Parlamentu ČR, a českým potravinářům nepokrytě fandí i místopředseda Senátu pan Zdeněk Škromach,  který na setkání s novináři m.j. uvedl: „Česká chuťovka vyzdvihuje potraviny, které vedle nezpochybnitelné kvality mají to, co levné a šizené potraviny nikdy mít nemůžou – tedy skutečnou a vynikající chuť. Je třeba, aby lidé sami hledali kvalitu a zajímali se o složení potravin. Dobré a zdravé potraviny musíme propagovat a podporovat jak to jen jde.“

Odbornou garanci nad oběma soutěžemi má Výzkumný ústav potravinářský Praha. Českou chuťovku uděluje porota složená z uznávaných potravinářských odborníků a Dětská chuťovka je dokonce jediná značka kvality potravin na světě, kterou udělují přímo děti - z Dětské tiskové agentury, ZŠ Londýnská a 1. ročníku Střední průmyslové školy potravinářských technologií v Podskalské ulici v Praze. Dětská chuťovka má ještě jeden cíl - podpořit zvýšení zájmu mladé generace o potravinářské profese, který každoročně klesá, a reálně tak hrozí, že při nedostatku kvalifikovaných odborníků v některých potravinářských oborech mohou v budoucnu mizet i české potravinářské tradice. Smyslem  obou soutěží je také podpora správné výživy prostřednictvím osvěty mezi spotřebiteli, výrobci a distributory jako nedílné součásti zdravého životního stylu v souladu s vládní strategií bezpečnosti potravin a výživy do roku 2020. Kvalita a zdravotní bezpečnost je kromě českého původu samozřejmým předpokladem u výrobků, které se o obě značky ucházejí.

Přihlášku i pravidla soutěže, jakož i seznam všech dosud oceněných výrobců a potravin, lze nalézt na www.ceskachutovka.cz . Českou chuťovku je možné také sledovat na facebooku, kde jsou uveřejňovány aktuální informace a novinky od držitelů ocenění.

Generálním partnerem „České chuťovky“ jsou již tradičně skupiny COOP a Ahold. Dalšími partnery, kterým není podpora chutných českých potravin lhostejná, jsou spořitelní družstvo Artesa, které připravilo pro účastníky soutěže zvýhodněnou nabídku úvěrů, a špičkový Hotel Jalta, jenž  má zájem skloubit výtečnou gastronomii s vynikajícími českými potravinami.

Mediálním partnerem celé soutěže je vydavatelství AGRAL s tituly Potravinářská revue, Potravinářský zpravodaj a Řeznicko/uzenářské noviny, vydavatelství Prosperita a společnost Falcon Media Broadcast, partnerem Dětské chuťovky pak je tradičně i Dětská tisková agentura. 

Uzávěrka přihlášek do letošní soutěže je již 18. září a 22. října pak budou novým držitelům těchto prestižních označení předána ocenění opět v nezapomenutelné atmosféře reprezentačních prostor Valdštejnského paláce, v sídle Senátu. Přítomní novináři tam i letos předají třem z oceněných plaketu „Cena novinářů – Česká chuťovka 2015“ a bude také vyhlášen a dekorován již třetí  „Rytíř české chuti“, který se každým rokem pravidelně uděluje jedné výrazné osobnosti, která svým profesním životem a výjimečnými dovednostmi zanechala trvalou stopu v některém z oborů českého potravinářství.

Záštita:   Předseda Senátu Parlamentu České republiky Milan Štěch

ČESKÁ CHUŤOVKA – ZNAČKA, KTERÁ SI NA NIC NEHRAJE

Slovo ke dni

  • Vláda chce znovu znárodňovat

    Mimořádná situace žádá mimořádné činy. Bezprecedentní zdražování základních životních potřeb a růst výrobních nákladů nemůže zůstat bez pozornosti a zásahu vládního kabinetu. Proslýchá se, že se chystá základní energetický tarif, jenž by snížil cenu elektřiny pro odběratele s nízkou spotřebou. K tomu by však stát potřeboval mít na dodavatele elektrického proudu potřebnou páku. Jenže největší z nich, polostátní ČEZ, má soukromé vlastníky, a tak si politici s ním nemohou dělat, co chtějí. Nabízí se tedy řešení na znárodnění společnosti, respektive na její rozdělení – na část v majetku státu a část privátní. Ano, je to řešení, i když přichází se zpožděním a jistě vyjde draho. Bude zřejmě třeba akcionáře vyplatit, a to v době, kdy jsou na burze akcie hodně vysoko. Nabízí se i otázka, zda bylo správné dát ze státních rukou také plynárenskou...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Květen 2022

Partneři

Hlavní partner:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

oslavy 2022 razitko modre 2 copy eon eg logo short  
         

Partneři:

logo-grada3   ca2 logo-dtocz upv logo 56 dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

judr karabec ip mediace

Proč IP mediátor naslouchá stranám 10. květen 2022

V minulém příspěvku jsme se seznámili s první fází mediace, ve které se IP mediátor stranám představí, vysvětlí jim proces IP mediace a roli, kterou v rámci mediace zastává. Současně se také domluví se stranami na základních pravidlech, která budou při mediaci dodržovat.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300AVLOGOM3