INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 24. rokem

Jíst je něco tak přirozeného jako dýchat vzduch. U nás naštěstí není hlad, proto i nároky na potraviny jsou poněkud vyšší, než aby nás pouze zasytily. A ten snad úplně nejvyšší požadavek je, abychom si na nich pochutnali.

U zákazníků však působí také opačný trend – nakoupit co nejlevněji. Skloubení těchto dvou protichůdných požadavků pak může vypadat jako kvadratura kruhu, protože chutné je především to, co je vyrobeno z kvalitní suroviny a také šetrnou technologií a to se zpravidla promítne i do ceny. Je tedy na spotřebiteli, aby se sám rozhodl, zda si chce kazit chuť a někdy i žaludek levnými náhražkami či si trošku připlatit a opravdu si pochutnat. Ovšem vyšší cena taky ještě lepší chuť nezaručuje. A od toho jsou tu značky ČESKÁ CHUŤOVKA a DĚTSKÁ CHUŤOVKA, aby se zákazník mohl lépe zorientovat. Pokud na výrobku uvidí tato loga, má jistotu, že potravina je česká a že si na ní pochutná. Přesně jak to stojí  v jejich názvu. A zbytek už je samozřejmě na něm.

Také řada českých potravinářů si stále víc uvědomuje, že věrohodná zpráva zákazníkovi           o skvělé chuti jejich potravin je společně s českým původem výrobku nezanedbatelnou konkurenční výhodou a soutěž Česká chuťovka se tak těší jejich vzrůstajícímu zájmu. Za 6 let její existence se značkou Česká chuťovka může pyšnit již 282 potravin a značkou Dětská chuťovka celkem 65. Letos k nim přibudou desítky dalších. Sedmý ročník soutěže se koná opět pod záštitou pana Milana Štěcha, předsedy Senátu Parlamentu ČR, a českým potravinářům nepokrytě fandí i místopředseda Senátu pan Zdeněk Škromach,  který na setkání s novináři m.j. uvedl: „Česká chuťovka vyzdvihuje potraviny, které vedle nezpochybnitelné kvality mají to, co levné a šizené potraviny nikdy mít nemůžou – tedy skutečnou a vynikající chuť. Je třeba, aby lidé sami hledali kvalitu a zajímali se o složení potravin. Dobré a zdravé potraviny musíme propagovat a podporovat jak to jen jde.“

Odbornou garanci nad oběma soutěžemi má Výzkumný ústav potravinářský Praha. Českou chuťovku uděluje porota složená z uznávaných potravinářských odborníků a Dětská chuťovka je dokonce jediná značka kvality potravin na světě, kterou udělují přímo děti - z Dětské tiskové agentury, ZŠ Londýnská a 1. ročníku Střední průmyslové školy potravinářských technologií v Podskalské ulici v Praze. Dětská chuťovka má ještě jeden cíl - podpořit zvýšení zájmu mladé generace o potravinářské profese, který každoročně klesá, a reálně tak hrozí, že při nedostatku kvalifikovaných odborníků v některých potravinářských oborech mohou v budoucnu mizet i české potravinářské tradice. Smyslem  obou soutěží je také podpora správné výživy prostřednictvím osvěty mezi spotřebiteli, výrobci a distributory jako nedílné součásti zdravého životního stylu v souladu s vládní strategií bezpečnosti potravin a výživy do roku 2020. Kvalita a zdravotní bezpečnost je kromě českého původu samozřejmým předpokladem u výrobků, které se o obě značky ucházejí.

Přihlášku i pravidla soutěže, jakož i seznam všech dosud oceněných výrobců a potravin, lze nalézt na www.ceskachutovka.cz . Českou chuťovku je možné také sledovat na facebooku, kde jsou uveřejňovány aktuální informace a novinky od držitelů ocenění.

Generálním partnerem „České chuťovky“ jsou již tradičně skupiny COOP a Ahold. Dalšími partnery, kterým není podpora chutných českých potravin lhostejná, jsou spořitelní družstvo Artesa, které připravilo pro účastníky soutěže zvýhodněnou nabídku úvěrů, a špičkový Hotel Jalta, jenž  má zájem skloubit výtečnou gastronomii s vynikajícími českými potravinami.

Mediálním partnerem celé soutěže je vydavatelství AGRAL s tituly Potravinářská revue, Potravinářský zpravodaj a Řeznicko/uzenářské noviny, vydavatelství Prosperita a společnost Falcon Media Broadcast, partnerem Dětské chuťovky pak je tradičně i Dětská tisková agentura. 

Uzávěrka přihlášek do letošní soutěže je již 18. září a 22. října pak budou novým držitelům těchto prestižních označení předána ocenění opět v nezapomenutelné atmosféře reprezentačních prostor Valdštejnského paláce, v sídle Senátu. Přítomní novináři tam i letos předají třem z oceněných plaketu „Cena novinářů – Česká chuťovka 2015“ a bude také vyhlášen a dekorován již třetí  „Rytíř české chuti“, který se každým rokem pravidelně uděluje jedné výrazné osobnosti, která svým profesním životem a výjimečnými dovednostmi zanechala trvalou stopu v některém z oborů českého potravinářství.

Záštita:   Předseda Senátu Parlamentu České republiky Milan Štěch

ČESKÁ CHUŤOVKA – ZNAČKA, KTERÁ SI NA NIC NEHRAJE

Slovo ke dni

  • Velký úklid v e-shopech

    Už dávno jsme si zvykli nakupovat nejen v kamenných obchodech, ale také na internetu. Obrat e-shopů neustále roste a v kritických obdobích, například během pandemie, překonával všechny rekordy. Kdo by ostatně neocenil téměř nekonečný výběr zboží, které vlastně ani nezná státní hranice ani prodejní dobu? Samozřejmě že e-commerce s sebou přináší i rizika pro obě strany, pro prodávající i zákazníky. Proto je překvapující, že teprve nyní zpřísnila naše legislativa pravidla obchodování. Už si ani v „anonymním“ cyber prostoru nebude moci každý dělat, co chce, a počítat s tím, že mu vše projde. Například používat e-shop jako bezplatnou půjčovnu nebo sám sobě psát pochvalné recenze a záměrně klamat spotřebitele. Není pochyb, že dodržování přísnějších regulí internetovému businessu jenom prospěje a podpoří jeho další růst.

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2022

Partneři

Hlavní partner:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

oslavy 2022 razitko modre 2 copy  
         

Partneři:

logo-grada3   ca2 logo-dtocz upv logo 56 dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

judr karabec ip mediace

Arbitrážní a mediační centrum WIPO: zkušenosti ze zahraničí 30. listopad 2022

V tomto vydání zakončíme seriál o IP mediacích a jejich využití při řešení sporů v oblasti ochrany duševního vlastnictví nahlédnutím do zahraničí. Konkrétně se zaměříme na zkušenosti a na mediační případy úspěšně vyřešené v Arbitrážním a mediačním centru Světové organizace duševního vlastnictví (WIPO) v Ženevě a v Singapuru.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300AVLOGOM3