INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 21. rokem

1 prispevek uvodni slovo ivo gajdosO létu se tvrdí, že je to okurková sezóna. Proč ne – vezmeme-li to doslova, okurky jsou zdravé a máme je všichni rádi, o prázdninách se sklízí, konzumují i nakládají. Na druhé straně okurkovou sezónou myslíme dobu, kdy se zdánlivě ve firmách a organizacích nic neděje. Ale jak víme, zdání klame. Je pravdou, že nebývá tolik akcí, konferencí, seminářů, setkání, protože většina z nás si vybírá zaslouženou dovolenou a má právo si odpočinout. Přesto však na půdě firem nebývá klídek a svaté nicnedělání. Není možné, aby se najednou zastavil čas a na červenec a srpen bychom si naordinovali nepráci. Pekaři dál pečou chleba, uzenáři vyrábějí špekáčky k táborákům a auditoři, účetní nebo vědečtí pracovníci pokračují ve svých úkolech a povinnostech. V našich kalendářích se více objevují data podzimu a slovíčko Vánoce červeně bliká i v létě. Polovina roku je za námi, ta druhá je stejně činorodá jako ta první. Myslím, že mít co dělat je to nejlepší, co si můžeme přát. Možná však, že si ke slunci a koupání více přejeme věnovat se zálibám, snům a přáním. Ať se nám tedy všechno plní.

Ivo Gajdoš, člen redakční rady časopisu Prosperita
a výkonný ředitel České manažerské asociace

Slovo ke dni

  • Český průmysl v úzkých

    Ti, co stále vyhlížejí příští krizi, dostali pádný argument. Průmyslová výroba v Česku z roku na rok klesla bezmála o čtyři procenta. A nezdá se, že by situace v druhé polovině r. 2019 měla otočit k lepšímu. Jak známo, naše továrny jsou zejména závislé na poptávce po autech. Když kupujících motorových vozidel ubývá v Evropě i ve světě, čísla o produkci musí jit také dolů. Ani výhled do dalších let není příliš růžový. Západní svět postupně přechází na elektromobilitu a do módy jde také celkové omezování spotřeby. Možná, že ekonomického vrcholu už naše automobilky a jejich dodavatelé dosáhli a čeká je pouze jízda z kopce. Je to špatně nebo dobře?

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Srpen 2019

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtocz

Duševní vlastnictví

upv logo

Patentová ochrana v zahraničí prostřednictvím Smlouvy o patentové spolupráci 19. červenec 2019

České podniky si stále častěji (nebo spíše – stále ještě nedostatečně) uvědomují, že ochrana průmyslového vlastnictví představuje jeden z nástrojů, jak úspěšně rozvíjet a inovovat výrobu a stát se úspěšným na globalizovaném trhu. Jednou z možností, jak ochránit nové technické řešení – vynález, je patentová ochrana. Pokud se pro ni přihlašovatel rozhodne, zpravidla nejprve žádá o národní patentovou ochranu. Ta však sama o sobě nestačí, neboť český patent platí jen v České republice a jinde v zahraničí toto patentované řešení může kdokoliv využívat a prodávat. Proto je vhodné získat patentovou ochranu i v zemích, kde je předpoklad, že chráněné řešení má tržní potenciál.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300 cps vetsi 300AVLOGOM3

INZERCE