INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Petr BurešSoutěž MANAŽER ROKU se blíží do finále. Mezi nominovanými na toto prestižní ocenění je Ing. Petr Bureš, ředitel a spolumajitel Veskom, spol. s r. o., která působí na českém trhu 25 let. Společnost v uplynulém období ze skromných začátků vyrostla v prestižní firmu, která je uznávána a ceněna nejen v ČR, ale i v zahraničí pro svůj inovativní přístup a komplexní péči o zákazníka. Její zaměření na oblasti stlačený vzduch, průmyslové chlazení a vytápění orientované na obnovitelné zdroje byla skvělá volba. Každá oblast totiž může fungovat samostatně, při jejich správném propojení lze dosahovat nemalých energetických úspor a dalších efektů.

Podíl Ing. Petra Bureše na koncipování odvětví lze charakterizovat následovně: Je aktivním odborníkem v dané oblasti trhu od roku 1986, kdy začal působit v pozici projektanta v Projektovém ústavu ČKD Praha. Založil a řídí firmu, která je technologickým leaderem oboru, významným dovozcem know-how do ČR. Jeho osobní iniciativou je spolupráce se SŠ i VŠ. V rámci neustálého hledání nových technologií a jejich využití řídí ve společnosti i vlastní výzkum a vývoj. Důležitou oblastí, která je spojena s jeho činností, je zvyšování obecného povědomí o ekologii a energetických úsporách. Propaguje tuto oblast v rámci společenské zodpovědnosti např. v rámci aktivit v Business Leaders Forum. Firma je aktivní v celé ČR a dále na Slovensku.

Mezi jeho charakteristické rysy jeho práce patří: vizionářství pro Veskom i pro celý obor hledá jeho budoucí podobu, důraz na systémovost, osobní hodnotový kredit, díky kterému do Veskomu přichází nejlepší odborníci, trvalost rozvoje – i krizi na přelomu desetiletí společnost překonala bez výkyvů, permanentní předávání svých zkušeností a znalostí ve firmě, v oboru, studentům, veřejnosti, organizační schopnosti, diverzifikace podnikání.

Na otázku Jak se manažersky podílí na řízení firmy a které klíčové faktory ovlivňují její rozvoj a úspěšnost říká:

Pro řízení firmy z pozice zakladatele, spoluvlastníka a vrcholového manažera jsem vždycky používal jednoduchý kompas a zdravý rozum.

Jednoduchým kompasem je pro mne pravidlo „Sjednoť a veď!“ – tedy opak staré římské strategie „Rozděl a panuj“. V každé situaci si proto kladu otázky, jestli moje manažerská práce splňuje dva parametry: sjednocuje zájmy lidí „ve hře“ a vede je ke strategickým prioritám firmy.

Zdravý rozum – snad díky technickému vzdělání, výchově i prvním profesionálním zkušenostem – je pro mne víc, než sofistikované know-how.

 Zdravý rozum mi říká, že fungují jen jednoduché věci, všechno je nakonec v lidech, slušnost je i v byznysu normální – tedy normou   - a sdílené hodnoty jsou mocnou pákou rozvoje firmy.

Kdybych měl tento „hlas svého zdravého rozumu“ přeložit do klíčových faktorů úspěšnosti firmy, pojmenoval bych čtyři, o které se opírám:

1. Jasná, srozumitelná je jednoduchá vize firmy.

2. Stakeholders management – to je ono výše zmíněné sjednocování zájmů lidí „ve hře“

3. Lidská (hodnotová, mravní) integrita klíčových lidí ve firmě. Odbornost lidi naučím. Morálku od nich vyžaduju.

4. Firemní kultura – hodnoty služby klientovi, nekončících inovací a vzájemného lidského respektu jako sada těch nejdůležitějších.

Kdybych měl svůj styl řízení závěrem pojmenovat dvěma slovy, řekl bych „manažerský realismus“.

Slavnostní vyhlášení výsledků soutěže MANAŽER ROKU proběhne 21. dubna v Praze.

Soutěž MANAŽER ROKU byla založena v roce 1993 jako počátek tradice hodnocení významných reprezentantů managementu v ČR. Je prezentací moderních metod řízení, vývoje a trendů. Umožňuje ocenit osobnosti managementu, prezentovat jejich výsledky širší veřejnosti a poukázat na jejich úlohu v rozvoji české ekonomiky a společnosti.  Postupně byla rozšířena i na další oblasti – kulturu, sport a veřejnou správu.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3