INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

logoEEGAVítězem letošního ročníku soutěže E.ON Energy Globe Award ČR se stal projekt snížení energetické náročnosti Hotelu-vinařství Galant v Mikulově. Autor projektu prokázal, že ani skleníkové plyny nemusejí být vždy odpadem zatěžujícím životní prostředí. Dají se využít k výrobě vína i ve wellness programu. „Šetření a úspora energií je má záliba již od dětství. Vážím si tohoto ocenění a věřím, že inspiruji mnoho dalších“, řekl majitel hotelu Jiří Marian.

Původní kotelnu v hotelovém komplexu nahradily tři kogenerační jednotky a šest tepelných čerpadel, které energetickou kapacitu vhodně přeměňují na chlad či teplo podle aktuální potřeby vinařství i hotelu. Přebytky tepla, které vznikají při kvašení vína, se využívají k ohřevu teplé vody, při výrobě chladu se přebytky použijí pro chladicí a mrazicí boxy. Také energie odpadní vody z hotelového a wellness provozu je tepelnými čerpadly odebrána a znovu použita. Při kvašení vína vzniká skleníkový plyn CO2, který ale v tomto případě není vypouštěn do ovzduší, ale znovu se použije při dalších procesech vinné výroby a pro potřeby uhličité koupele ve wellness programu.

Ing. Jiří MarianCelkového vítěze letošního ročníku soutěže E.ON Energy Globe Award vybrali 7. října 2013 diváci v sále Vinohradského divadla v Praze z vítězů čtyř soutěžních kategorií, vybraných odbornou porotou. Vítěz získává od společnosti E.ON 300 000 korun a postupuje do světového finále soutěže Energy Globe World Award, kde se utká s vítězi národních kol ze 161 zemí.

V kategorii Kutil zvítězil projekt energetický aktivní dům architekta Jana Řežába v Plzni - Bolevci, v kategorii „Obec“ porota vybrala projekt obce Kněžice, v kategorii „Firma“ pak projekt snížení energetické náročnosti Hotelu vinařství Galant a v kategorii „Mládež“ zvítězil projekt technologické školky ENERGIS 24 předkladatele Radovana Šejvla.

Ing. Jiří Marian, celkový vítěz soutěže E.ON Energy Globe Award 2013

Speciální cenu za nejsympatičtější projekt, o které rozhodovala široká veřejnost pomocí internetového a SMS hlasování, včetně stránek www.hobby.idnes.cz, si odneslo město Soběslav za záchranu a přestavbumístního hradu. Do útrob historické stavby byl zasazen skleněný skelet, sloužící jako městská knihovna. Cenu pro vítěze nejsympatičtějšího projektu představuje tříletá zápůjčka vozu BMW i3 s dobíjecí stanicí BMW Wallbox od generálního partnera soutěže BMW Group Česká republika. „Využijeme elektromobil BMW i3 ke služebním cestám na jednání. Rád bych svezl všechny, kdo se o náš úspěšný projekt zasloužili.“ řekl starosta města Soběslav Ing. Jindřich Bláha.

Celkem se letošních tzv. ekologických oskarů letos zúčastnilo 217 firem, obcí, škol i jednotlivců, což znamená jednu z nejvyšších účastí v historii soutěže.

Soutěž E.ON Energy Globe Award ČR je největší soutěží v Česku, zaměřenou na úsporu energií a zlepšení kvality životního prostředí. Vítěz získává od společnosti E.ON 300 000 korun a postupuje do světového finále soutěže Energy Globe World Award, kde se utká s vítězi národních kol ze 161 zemí.

vítězovéSpolečnost E.ON se snaží organizací „ekologických oskarů“ v Česku zvýšit povědomí o nutnosti energetických úspor a motivovat instituce i jednotlivce k tomu, aby k přispěli svým dílem k řešení této celosvětové výzvy. Novinkou letošního, v pořadí již pátého ročníku E.ON Energy Globe Award ČR, je speciální kategorie „Nápad“, která se netýká již dokončených projektů, ale naopak nápadů, které na realizaci teprve čekají. V této kategorii mohou soutěžící přihlašovat své projekty až do konce roku 2013.

Záznam ze slavnostního vyhlášení letošních „ekologických oskarů“ z Divadla na Vinohradech, které moderoval Aleš Háma a kde se představilo mnoho známých osobností z české hudební scény, odvysílá Česká televize 19. října 2013 ve 21:45 hodin.

Vítězové: zleva Mgr. Radovan Šejvl (kategorie Mládež), Ing. Jan Řežáb (kategorie Kutil), Ing. Jiří Marian (kategorii Firma a celkový vítěz), Ing. Jindřich Bláha (kategorie Obec a vítěz v soutěži o nejsympatičtější projekt)

Iniciátorem soutěže je energetická společnost E.ON. Všechny další potřebné informace k soutěžním projektům i samotné soutěži najdete na: www.energyglobe.cz. Generálním partnerem je BMW Group Česká republika. Partnery soutěže jsou Vaillant Group Czech, s.r.o., CETELEM ČR, a.s., GORENJE spol. s r.o., ISOline EU, s.r.o., MADETA a.s., Unie malých a středních podniků ČR, o.s., Království železnic, a.s., Sdružení TEREZA, Česko-německá obchodní a průmyslová komora.

Televizním partnerem je Česká televize, mediálním partnerem pak MF DNES, iDnes.cz a ČIAnews.cz.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3