INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Blíží se uzávěrka přihlášek do akceleračního programu Social Impact Award (SIA) pro studenty, kteří mají chuť a nápady, jak pomáhat a podnikat zároveň. V minulých letech uspěl například městský bikesharing Rekola, mobilní rozhraní pro seniory Koala Phone nebo cestovka pro bezdomovce Pragulic. Kdo získá odbornou podporu v podobě nejlepších mentorů, workshopů a 2 000 EUR letos? Na přihlášení zbývá už jen několik dní, uzávěrka je 30. dubna.

Všechny zmíněné projekty do SIA přinesli vysokoškolští studenti ve formě nápadu. Po absolvování akceleračního programu se z prvotní myšlenky staly fungující počiny, dnes již často neziskovky nebo sociální podniky. Do programu jsme vstoupili jako vývojáři s nehotovým produktem a o obchodním světě jsme toho moc nevěděli. Díky SIA jsme se dozvěděli, jak produkt odrizikovat, vytvořili jsme obchodní plán a získali první zákazníky,“ říká královéhradecký sociální podnikatel Josef Slavíček, který společně se svým bratrem Tomášem vymyslel aplikaci Koala Phone pro seniory.

Každý ze studentských týmů, který se do programu dostane, získá odbornou stáž v hodnotě 160 000 Kč. Prostřednictvím workshopů zaměřených na finance, sales a marketing se účastníci programu dozvědí, jak uspět na trhu a být finančně soběstační. Během letních prázdnin jim budou k dispozici nejlepší mentoři a konzultanti v České republice, které do programu pro bono poskytují PwC ČR, Česká spořitelna a Impact Hub Praha. Na konci čeká tři nejlepší z nich finanční odměna 2 000 Eur, pracovní zázemí v síti Impact Hub, poukaz na tiskové služby od Copy General a cesta do Vídně, kde se setkají s oceněnými z celé Evropy.

„Vykoukli jsme z českého rybníčku a zjistili, že projekt může být zajímavý také za hranicemi,“ hovoří o mezinárodním rozměru programu Vítek Ježek, spoluzakladatel sociálního podniku Rekola, který prošel SIA v roce 2014. Letošní novinkou, kterou účastníci SIA získají, je workshop s Petrem Ludwigem z GrowJOB Institute a workshop od DOBRO. Zoot na téma odpovědného merchandisingu.

„Ukazujeme mladým lidem další cestu, kterou se mohou vydat, když se rozhodují o své pracovní kariéře. Jejich první kroky nemusejí směřovat do zaměstnání, které nepřináší ani radost ani užitek. Podnikaví studenti mohou spojit tři věci do jedné: dělat, co je baví, pomáhat společnosti a zaměstnávat sami sebe,“ vysvětluje zaměření akceleračního programu jeho iniciátor v ČR a spoluzakladatel Impact Hubu v České republice Petr Vítek.

Soutěžní týmy se do Social Imapct Award mohou hlásit online do 30. dubna na www.socialimpactaward.cz

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3