INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Logo CSR_Podnikaüme_odpoveîdneî

Rada kvality ČR přijímá přihlášky do třetího ročníku ocenění za společenskou odpovědnost Podnikáme odpovědně. Program na míru ušitý pro malé a střední podniky vyhlašuje Rada kvality ČR společně s Asociací společenské odpovědnosti, Asociací malých a středních podniků a živnostníků ČR a P3 – People, Planet, Profit. Proč zrovna malé a střední podniky a v čem se liší právě toto ocenění od ostatních?

Vnímání společenské odpovědnosti firem prochází v posledních letech významnými změnami. Už se nebavíme jen o pojmech, jako je firemní dárcovství, charita nebo dobrovolnictví, často spojovanými se zvučnými jmény nadnárodních organizací. Společenská odpovědnost (CSR) dostává postupně konkrétní obraz a ucelenější podobu také v očích českých občanů.

            Protože očekávání společnosti neustále narůstá, stává se tak společenská odpovědnost jedním z důležitých kritérií na trhu. Podle nedávného průzkumu společnosti IPSOS CSR CSR & Reputation Research 2016 si konkrétní organizaci, věnující se společenské odpovědnosti, vybaví až třetina Čechů. Oproti předchozímu roku se tak projevil výrazný nárůst v národním povědomí. Společenská odpovědnost sehrává podle tohoto průzkumu významnou roli také při spotřebním chování či při výběru zaměstnavatele.

            Za účelem ocenit společensky odpovědné konání organizací vyhlašuje Rada kvality ČR ve spolupráci s partnery Asociací společenské odpovědnosti, Asociací malých a středních podniků a živnostníků ČR a P3 – People, Planet, Profit, další ročník programu Podnikáme odpovědně.

            Soutěž je určena především malým a středním podnikům. Právě tyto sehrávají na českém podnikatelském prostřední hlavní úlohu. Přes jeden milion subjektů, přesně takový je počet malých a středních podniků u nás. Dohromady tak vytvářejí 60 % všech pracovních pozic. Sektor malých a středních podniků je často také nazýván hybnou silou vyspělé ekonomiky. V souvislosti se společenskou odpovědností sehrává neméně významnou roli. Má zásadní vliv na utváření národního morálního rámce. Malé a střední podniky působí lokálně, mohou tak úderněji ovlivňovat místní dění. Do svých aktivit zapojují místní komunitu, neboť zaměstnávají občany z okolí. Jejich CSR strategie mnohdy nepředstavuje mnohastránkový dokument, ale sestává často z několika málo zásad, které vyznávají v první řadě sami majitelé a zakladatelé. Málokde naleznete pozici tzv. CSR specialisty, nebo dokonce samotné CSR oddělení. Tyto firmy „nedělají“ společenskou odpovědnost, ony jí tak nějak přirozeně „žijí“...

            Stále platí, že negativní ohlasy se šíří rychleji než ty pozitivní, a to je jeden z důvodů, proč je důležité neustále upozorňovat právě na dobré příklady z praxe. Díky Podnikáme odpovědně máte možnost seznámit se s praktiky jiných organizací. Rada kvality ČR ty nejlepší z nich ocení ve třech kategoriích (malý a střední podnik, rodinná firma a sociální podnik). Vítězové převezmou ocenění na slavnostním vyhlášení v listopadu v rámci Listopadu – Měsíce kvality ČR ve Španělském sále Pražského hradu.

            A jak se na své loňské vítezství dívají v organizaci Channel Crossings (výherce kategorie malé a střední podniky)? Projektová manažerka Ing. PhDr. Zdeňka Havrlíková řekla: „Už samotné týmové vytváření přihlášky nám přineslo příležitost zastavit se, ohlédnout se zpět a promyslet, zda a jak bychom naše aktivity mohli dále systematizovat a rozvinout. Cenu Podnikáme odpovědně vnímáme i jako skvělou příležitost sdílet zkušenosti s ostatními organizacemi a učit se od sebe navzájem. Nechceme si chránit své hřiště před ostatními, společná hra nás baví mnohem víc.“

            Program nejenže hledá vítěze a oceňuje ty nejlepší. Ostatním účastníkům kromě zviditelnění však nabízí také jednoduchý nástroj, jak zhodnotit stávající CSR strategii. Prostřednictvím dotazníku, který pokládá otázky z tematických oblastí společenské odpovědnosti a zahrnuje specifika malých a středních podniků, mají organizace možnost nahlížet na své počiny v uceleném pohledu, nabízí se jim tak prostor pro plánování, hodnocení a v konečném důsledku také pro zlepšování.

            Přihlášky do třetího ročníku můžete podávat do 31. srpna 2017. Kdo další ještě podniká odpovědně? Více informací o podmínkách v soutěži naleznete na stránkách Národního informačního portálu o CSR www.narodniportal.cz.          

zdroj: ČSÚ 2015

a IPSOS CSR CSR & Reputation Research 2016

 

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3